Samsung, Apple, Xiaomi az aktuális mobil erősorrend
Lássuk, hogy jelenleg körülbelül milyen erőviszonyok uralkodnak az okostelefon-piacon!
A Canalys piackutató cég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy az idei esztendő harmadik negyedévében világszerte mintegy 310 millió okostelefon talált gazdára, melyhez hasonlóan harmadik negyedéves eredményt legutóbb 2021-ben regisztráltak. Az eladási számok azt mutatják, hogy a smartphone-ok világpiaca a harmadik negyedévben mintegy 5 százalékkal nőtt a tavalyi év hasonló időszakához képest.
A világ legnagyobb mobilgyártója továbbra is a Samsung, mely dél-koreai vállalat 2024 harmadik három hónapos időszakában globálisan mintegy 57,5 millió új készüléket adott el, és ily módon egy 19 százalékos szeletet hasított ki magának a piaci tortából. Tavaly ilyenkor még 20 százalékon állt az akkor 58,6 millió mobilt eladott Samsung, melynek egy év alatt 2 százalékkal romlott az eredménye.
Ezzel szöges ellentétben az örök rivális Apple nem kevesebb, mint 9 százalékkal javított, és 17 százalékról 18 százalékra jött előre. Az amerikai vállalat a jelzett időszakban 54,5 millió iPhone-t dobott piacra, szemben az egy évvel korábbi kereken 50 milliós mennyiséggel.
A képzeletbeli bronzérem a Xiaomi nyakába kerül. A kínai gyártó a harmadik negyedév során 42,8 millió darab smartphone-t hozott forgalomba, vagyis minimális növekedés mellett megőrizte 14 százalék körüli piacrészét.
A negyedik és ötödik helyen a szintén kínai BBK két márkája tanyázik. A 28,6 millió darab telefont eladott Oppo 8 százalékkal tudott javítani a korábbi eredményén és jelenleg a piac körülbelül 9 százalékát tudhatja magáénak. Szorosan ott liheg a nyakában az ötödik helyezett Vivo a maga 27,2 millió darabos értékesítési mennyiségével, és az elmúlt egy évben ez a márka tudott a legkomolyabb, nem kevesebb, mint 24 százalékos mértékben növekedni.
Az ázsiai-csendes-óceáni régióban 10 százalékkal, Latin-Amerikában 9 százalékkal, Kínában pedig 4 százalékkal javultak az eladások, miközben Afrikában csak 2 százalékkal, Észak-Amerikában pedig 1 százalékkal. Európa lényegében stagnál, a Közel-Keleten pedig 1 százalékkal romlottak az eladási mutatók.
A Canalys felhívja a figyelmet arra, hogy az Apple piaci térnyerése többek közt annak is köszönhető, hogy a szegényebb országokban, így például Indiában megannyi régi készüléket, iPhone 13-asokat és iPhone 15-ösöket dobott piacra jó áron. Várakozások szerint a negyedik negyedévben az Apple megszerezheti az első helyet, de a korábban vártnál szerényebb lesz az előnye, melyért elsősorban az Apple Intelligence késedelmes bevezetése okolható.
A szakértők visszafogott optimizmust tanúsítanak 2025-öt illetően. Várakozásaik szerint jövőre Nyugat-Európában, az Egyesült Államokban és Kínában tovább nőhet a mobilpiac forgalma, ami elsősorban a mesterséges intelligenciára kihegyezett új készülékeknek lesz köszönhető. Egészséges növekedésre számíthat többek közt a Vivo és a Honor, mely márkák jelentősen növelhetik a középkategóriás portfóliójukat, a fejlődő országok piacain pedig továbbra is komoly érdeklődés mutatkozik majd a legolcsóbb és legegyszerűbb mobilok iránt.
Kapcsolódó cikkek:
- Leszerepeltek a legdrágább iPhone 16-osok kijelzői a teszteken
- Mától kapható nálunk a legújabb iPad
- Megérkezett az új iPad mini, már magyar árai is vannak