A Huawei trónfosztásra készül

Tech Hírek   |   2017.01.26 - 10:00   |   Írta: Pausch Rita   |   4107
26. jan A Huawei trónfosztásra készül

Pár éve még nem kellett tartani a frissen piacra lépett kínai gyártóktól, de mostanra felnőttek a feladathoz.

2011 óta az Apple és a Samsung uralták az okostelefon piacot, miközben a dobogó harmadik fokáért örökös harc dúlt. Állt ott a Nokia, a Blackberry, a Xiaomi és a Huawei is. 2014-re aztán kezdett úgy tűnni, hogy a Xiaomi kezdi bebetonozni a pozícióját, mint a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártója. Ám a két nagy piackutató cég, az IDC és a TrendForce adatai alapján, kevesebb mint 3 év alatt aztán kihullott még az első 5-ből is

A Xiaomi tündöklése és bukása

A Xiaomi visszaesése betudható a limitált elérhetőségnek és a konkurencia piaci szorításának, a Huawei középkategóriás márkájától, a Honortól. A Xiaomi továbbra sem gyárt prémium készülékeket. A jelenlegi legdrágább modelljük is „csak” 400 amerikai dollárba kerül, ami nagyjából 125 000 forintnak felel meg.

A Huawei viszont, nem csak, hogy Kínában lenyomta a Xiaomit, de mostanra a világ harmadik legnagyobb okostelefon gyártójává nőtte ki magát. A Fortune magazin szerint a cég következő lépése, hogy becélozta a Samsung és az Apple pozícióját.

„A két legnagyobb gyártó között szeretnénk lenni a jövőben, 2021-re pedig a legnagyobb piaci részesedéssel rendelkezni.” – taglalta a célokat Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának feje.

Elkezdték bevenni Európát

2016 első negyedévében az IDC adatai szerint, a Huawei tízszer annyi telefont adott el Finnországban, mint az Apple. A cég jelenleg a legnagyobb okostelefon-forgalmazó Portugáliában és Hollandiában. A második legnagyobb Olaszországban, Lengyelországban, Magyarországon és Spanyolországban.

Ám, ha ezt a „fenyegetést” a Huawei tényleg komolyan gondolja, akkor a két nagyágyút az egyik legkomolyabb piacon kell legyőznie: az Amerikai Egyesült Államokban. Ez pedig nem lesz könnyű feladat, tekintve, hogy egyelőre még az első tízben sincsenek. Jelenleg még náluk sokkal kisebb gyártók is megelőzik őket, mint pl. a BLU vagy a OnePlus.

Nehézségek az amerikai piacon

Az is nehezíti a Huawei dolgát az amerikai piacon, hogy az USA négy legnagyobb mobilszolgáltatója (Verizon, AT&T, T-Mobile és Sprint) közül, egyikkel sincs szerződése. Ezért egyedül műszaki áruházakban és saját weboldalán keresztül értékesít az országban. Emiatt azonban sokkal kevesebb reklámot kap és sokkal kisebb a márka ismertsége.

A cég ugyan felismerte ezt a problémát és már dolgoznak a megoldáson, de mire bekerülnek egy szolgáltatóhoz, már maga az egy évet vehet igénybe. Onnantól pedig még legalább további két év, mire hírnevet és sikert érhetnek el.

Az IDC szerint az Apple tavaly a harmadik negyedévben 45,5 millió iPhone-t adott el, míg a Huawei eladásait nagyjából 33,6 millió eladott készülékre becsülték. Úgyhogy, ha a kínai vállalat megtartja ezt a tendenciát, abból még bármi kisülhet, ám az is benne van a kalapban, hogy a Xiaomihoz hasonlóan a mélybe hull.

Forrás: Macrumors

Kapcsolódó cikk:
Mit tud a legújabb gyönyörű okoskarkötő?
iOS eszközöket is támogat a Huawei Watch
Ők a tavalyi legsikeresebb mobil mogulok



Kommentek megjelenítése