Az Apple vásárlói továbbra is igazán márkahűek

Tech Hírek   |   2017.01.24 - 18:30   |   Írta: Pausch Rita   |   3989
24. jan Az Apple vásárlói továbbra is igazán márkahűek

Egy újabb tanulmány vizsgálta a márkahűséget és a márkák melletti elköteleződést. Itt vannak a végeredmények!

Az almás vállalat vásárlói a legelégedettebbek a céggel, majdnem minden területen, amit vizsgáltak és az Apple jelen van. A 2017-es Vásárlói Hűség és Elköteleződési Indexet a Brand Keys, piackutató cég állította össze. A 49 168 tizenhat és hatvanöt év közti vásárló véleménye alapján készült jelentésben, a cégeket a legkülönfélébb iparágakból kiemelt kategóriánként osztályozták elég széles spektrumból – ha engem kérdeztek, kissé túl szélesből is.

A szempontjaik a következők voltak: vásárlói elköteleződés, nemektől független lojalitás és olyan cégek, amiknek valós profitja van.

Az okostelefon, a tablet és a laptop kategóriákban is az Apple a legjobb értékeléseket gyűjtötte be. Ezek egyébként is azok a területek, ahol a legfőbb termékeikkel vannak jelen. Meglepőbb eredmény azonban, hogy az online zenei szolgáltatás kategóriában is az Apple Music a győztes, mikor a Spotify-ról például sokkal többet hallani. Az azonnali üzenetküldő alkalmazások királya a Facebook Messenger lett, ahogy a Facebook a közösségi oldalak alfája. A fülhallgatóknál megosztott eredmény született a Beats és az LG (?) között. Noha az utóbbi nevet eddig nem is igazán lehetett hallani a fülhallgatópiacon.

A felmérésben 77 kategóriát és 740 márkát is vizsgáltak, erősen hiányolható például az okosórák vagy aktivitásmérők kategória vizsgálata, valamint, hogy az asztali számítógépek, vagy akár a számítástechnikai alkatrészgyártók is kimaradtak a buliból. Pedig igazán érdekes lett volna, hogy ezekben hogy szerepel az Apple.

Ettől persze az Alma eredményei igazán szépek, különösen, hogy a készülékei prémiumnak minősülnek kivitelezésben és árfekvésben egyaránt. Ráadásul a Brand Keys képviselője arra is felhívta a figyelmet, hogy a vásárlói elvárások évről évre magasabbak.

Persze, ez nem az első márkahűséget, vagy legjobb márkákat firtató tanulmány, ami kikerült. A Milward Brown, a Forbes és az Interbrand is évek óta vizsgálja a márkák népszerűségét és minden évben kiadják listáikat. Az Apple gyakran kerül igazán előkelő helyekre ezeken.

Forrás: C|net

Kapcsolódó cikk:
Az Apple táblagépeit kedvelik a legtöbben
Ennyire elégedettek az amerikai vásárlók az Almával
Az Alma a legjobb márka 2016-ban (is)



Kommentek megjelenítése