Hogyan profitálhat a Microsoft az iPad Pro-ból?

Tech Hírek   |   2015.09.13 - 18:03   |   Írta: Zoltan C   |   1794
13. szept Hogyan profitálhat a Microsoft az iPad Pro-ból?

Nem valószínű ugyan, hogy a legújabb óriási iPad hatalmas számokat fog produkálni eladások terén, viszont fellendülést hozhat az olyan hardvergyártóknak mit a Microsoft és a Dell.

A novembertől kapható iPad Pro elsődleges célja, hogy méretével és tudásával sokkal alkalmasabb legyen munkára, mint azt megelőző kilenc másik iPad modell. Csupán egy centivel kisebb a kijelzője, mint a 13 inches MacBook Proé, viszont fele annyit nyom csupán. Futtathatunk egyszerre két appot végre és egy megfelelően gyors internetkapcsolattal gyakorlatilag tökéletes tabletünk van.

Erős üzenet jött TIm Cook részéről szerdán: az iPad Pro processzora és kijelzője jobb sok átlagos laptopétól. A bemutatott demo videók is elsősorban az iPad munkabírására, illetve valaminek a létrehozására fókuszáltak. Nagy lépés ez 2010-től, amikor Steve Jobs még úgy mutatta be az iPad-et, mint valamit, ami tökéletes az olvasásra, videózásra.

Sok elemző szerint a stylus és billentyűzet már önmagában elég vonzóvá teszi az Apple óriási tabletjét az egészségügyben vagy éppen az mérnökszakmában dolgozók számára. Jobb és kényelmesebb, mint egy okostelefon vagy egy kisebb laptop. De biztos az, hogy a cégek, amelyek már teljesen elköteleződtek a Microsoft Windows alapú programok mellett - már pedig a cégek többsége ilyen - átállnának egy 800 dolláros iPad Pro-ra? Nos, ez nem valószínű. Jól halad ugyan az Apple lemaradásának behozásában is, de a Microsoft a céges szegmensben továbbra is egyeduralkodó. Jó lépés volt Tim Cook-tól összeállni az IBM-mel, Ciscoval, Adobe-bal, sőt még a Microsofttal is. Így biztosította, hogy ezen cégek népszerű megoldásai kifogástalanul fussanak az "i" termékeken és Mac-eken. A szerdán bejelentett Cisco megállapodás például jobb videóchatet ad az iPhone tulajoknak, mint az androidosoknak, ha az irodában Cisco rendszer van telepítve.

Fontosak ezek az üzleti megállapodások, de kevés ahhoz, hogy iPad Pro-ból vásároljanak be a következő céges beszerzéseken. Túl sok pénzük van már benne  az iOS-en nem vagy nem elég jól működő szoftverekben. Egyszerűen túl nagy befektetés lenne egy ilyen átállás.  Ugyanakkor az Apple új üdvöskéje ráirányíthatja a figyelmet más gyártók hasonló termékeire!

A Microsoft Surface Pro termékvonala hasonló megfontolásból készült, mint az iPad Pro. Csupán annyi a különbség, hogy már három éve ennek. Most, hogy mindenki az iPad Pro-tól van lázban, és látja mekkora segítség lehet egy ilyen a munkában, egyre több céges beszerzésért felelős manager adhat még egy esélyt a Surface-nek vagy olcsóbb, hasonló termékeknek a Dell, Toshiba vagy a Lenovo termékpalettájáról. Nem véletlen: ezen a héten jelentette be a Dell, hogy technikai támogatást ad el és nyújt a Surface Pro 3-at használó vállalkozásoknak.

Elemzői vélemények egybehangzóan a nagy, úgynevezett "kettő az egyben" tabletek piacán hatalmas növekedést várnak. E szerint az USA tableteladásainak 80%-át az "óriások" fogják kitenni.

Forrás: latimes.com


Kommentek megjelenítése