Tim Cook beismerte: az Apple erősen épít Kínára

Tech Hírek   |   2015.06.22 - 20:56   |   Írta: B Ádam   |   1232
22. jún Tim Cook beismerte: az Apple erősen épít Kínára

Tim Cook egy hónappal ezelőtti ázsiai látogatása során interjút adott kínai nyelven a Bloomberg Businessweek kínai változatának. A beszélgetést valamiért csak most, utólag, hozták le. Kiderült, hogy az Apple milyen messzemenően kalkulál Kínával és milyen fontos piaccá vált számukra.

tim china

Nagyon úgy néz ki, hogy Kína nemsokára beelőzheti az amerikai piacot az Apple eladások terén. 2015 első negyedévében a kínai eladások (beleértve Tajvant és Hong-Kongot is), az összes eladásnak már a 29 százalékát tették ki, amivel a második legnagyobb Apple piaccá váltak az Egyesült Államok után. Az iOS alkalmazások letöltésében pedig már most élen járnak. (Bár ezen adatoknál azért ne feledkezzünk meg a nagyipari letöltőfarmokról!)

Mindezért nem csoda, ha az Apple komoly faktorként kezeli az ottani igényeket és bizony az új termékek tervezésénél is számítanak ezek. Kiderült például, hogy Kínában szeretik az aranyat. Óriási fölénnyel vezetnek ugyanis az aranyszínű termékek, mint pl. a slágertermék: az aranyszínű iPhone. Ez mondjuk egész Ázsiában nagyon kedvelt. Általában legelőször fogy el, az összes többi szín előtt, ezért várhatóan a jövőben is számíthatunk az aranyra. De a magasabb árkategóriában akár említhetjük az arany Apple Watch Editiont is, amiből az első lehetséges rendelési időpontban a teljes készlet mindössze egyetlen óra alatt elfogyott.

Cook nagyon nyomta a kínai gyarmatosítást, és úgy tűnik, hogy ez nagyon be is jött, hiszen rövid idő alatt az Alma az egyik legnépszerűbb okostelefon forgalmazóvá vált Kínában, persze csak a Xiaomi és a Samsung után.

Az interjúban szó esett az Apple Watch-ról is és arról, hogy sokkal nagyobb a fejlesztői érdeklődés iránta, mint anno az iPhone és az iPad esetében volt. Jelenleg 3500 alkalmazáson dolgoznak, szemben az iPhone esetében 500 alkalmazással 2008-ban, és az 1000 alkalmazással 2010-ben az iPadnél. (Az adatokhoz megint tegyük hozzá, hogy teljesen mások voltak akkor a piaci igények és az elterjedés, mint most.)

A vezérigazgató kitért az Apple Kínában futó vagy 180 oktatási programjára is, amit 50 százalékkal tovább növelnek az év során.

Forrás: CultofMac, Bloomberg Business


Kommentek megjelenítése