Megmenthetik az iPad eladásokat az idősebb felhasználók?

Tech Hírek   |   2015.05.03 - 21:07   |   Írta: Pausch Rita   |   754

Egyre több idős felhasználó érdeklődik a műszaki cikkek iránt, ám jól láthatóan – Facebook kommentek olvasása után teljesen nyilvánvaló – az idősebb korosztálynak már gyakran meggyűlik a baja a technika ördögével. Míg a gyerekek egyre profibb felhasználókká válnak, az idősek még a számítógépekkel is nehezen boldogulnak, EU-s programok és önkormányzatos tanfolyamok ide, vagy oda.

senior apple

Pontosan erre figyelt fel az Apple, amikor kialakították a stratégiát, hogy az egyre romló eladási statisztikákat mutató iPaddel meg lehetne célozni az említett korosztályt. Valljuk be, a termék tökéletes erre, hiszen a kezelési pofon egyszerű és nagyszerű is egyben!

Csütörtökön Tim Cook jelentette be a programot, aminek keretében 5 millió iPadet akarnak japán idősekhez eljuttatni 2020-ig, az IBM-mel és az országban legnagyobb munkáltatónak tartott Japán Postával kötött megállapodás keretében. Az elképzelések szerint később kiterjesztenék a programot több másik országra is, kihasználva az öregedő társadalmakban rejlő lehetőségeket.  

Az IBM szerepe az lesz az ügyben, hogy mivel ezeket az iPadeket már eleve feltelepített alkalmazásokkal értékesítenék, a cég készítené hozzá az idős emberek igényeihez igazodó appokat, mint például a kommunikációs eszközök és az egészségügyi témájú applikációk.

A két cég közötti együttműködés nem újkeletű, hiszen nagyvállalatok részére értékesített iPadekre az IBM az Apple-nek már eddig is 22 alkalmazást készített, 11 különböző területre és az év végéig ez a szám előreláthatólag 100 fölé emelkedik.   

Bizony úgy látszik, hogy igenis lenne és van kereslet az idősek részéről a számítástechnikai eszközök használatára. A legidősebb regisztrált Facebook és iPad felhasználó, Edyth Kirchmaier például 107 éves. Egy felmérés szerint az iPadek iránt a 65 év feletti korosztály érdeklődése évről, évre növekszik. Egy ötven év felettieket célzó technikai magazin (Tech50+) szerkesztője ezt azzal indokolja, hogy a tablet „elég nagy ahhoz, hogy könnyen olvasható legyen, elég kicsit ahhoz, hogy könnyen mozdítható legyen és elég okos, hogy internetezni lehessen vele”.

Forrás: Marketwatch.com


Kommentek megjelenítése