Infómorzsák egyenesen Tim Cook-tól

Tech Hírek   |   2015.02.11 - 18:17   |   Írta: Pausch Rita   |   778

Az élet egészen megváltozott az Apple-nél, amióta Tim Cook ült a vezérigazgatói székbe. A cég részvényei újabb magaslatokat járnak meg. 750 millió iOS eszköz került eladásra. 100 milliárdot kaptak a részvényesek és nem mellesleg a héten az Apple a történelem első 700 milliárdos cége lett.

timcook

A 2014-es év ünneplésére Cook találkozott a Goldman Sachs elnökével, Gary Cohn-nal, elbeszélgetni arról, hogy miként is érték el ezeket az elképesztő sikereket és mi minden van még a tarsolyukban. Íme, néhány dolog, amiről szó esett közöttük:

Az Apple nem hisz a nagy számok törvényében

Az elemzők komolyan kétségbe vonják, hogy az Apple képes lesz-e évről évre tovább növelni az iPhone eladásait. Szerintük valahol van és lesz egy plafon. Cook viszont azt mondja, hogy ezen sohasem gondolkodtak.

Nem hiszünk a nagy számok törvényében. Steve alaposan belénk véste, hogy határokat szabni a képzeletünknek sohasem jó dolog. Úgyhogy sohasem összpontosítunk a számokra. Helyette inkább a termékekre figyelünk, hiszen a cég profilja ezeket előállítani.

Az „űrhajó campus” teljes egészében napenergiával üzemel majd

Nehéz még egy olyan céget találni, amelyik ennyire komolyan veszi a klímaváltozást. Azt tűzték ki célul, hogy az összes irodájukat száz százalékig megújuló energiával üzemeltessék. Ezért is társultak a First Solar céggel.

Tudjuk, hogy a klímaváltozás valós. A beszéd ideje lejárt, most már cselekedni kell. Ezt meg is mutatjuk azzal, amit teszünk. Minden adatközpontunkat megújuló energiával üzemeltetjük.

Erről bővebben ITT olvashattatok.

Az Apple Watch meg fogja változtatni az emberek életét

Előreláthatólag a cég új termékének nagyon pozitív fogadtatása várható. 

Rengeteg termék kapható, amit okosórának neveznek, de abban már nem vagyok biztos, hogy az emberek meg tudják nevezni őket. Ugyanis egyetlen sincs, amelyik képes lenne megváltoztatni az életüket. Mi az Apple-nél erre figyeltünk és tudjuk, hogy a Watch képes lesz erre.

Cook itt rámutatott az alkalmazásfejlesztők és az órához kapcsolható harmadik felektől származó termékek jelentőségére is.

Az Apple nem egy alkatrész gyártó cég

Gyakran viták vannak azon, hogy az Apple egy szoftver vagy hardvare cég. Tim Cook ezt is lerendezte.  

Amióta én az Apple-nél dolgozom, egész biztosan nem vagyunk hardver cég. Sőt, azt sem gondolom, hogy a kezdetektől valaha is azok voltunk. El sem hiszem, hogy bárki, aki tényleg ismer minket, ezt állítaná rólunk.”  

A vezető szerint a vásárlók nem csupán egy eszközt vesznek, hanem szoftvert és szolgáltatást is. Ennek a szolgáltatásnak pedig része az élmény. Szerinte pontosan az előbb felsorolt három dolognak együtt köszönhető az is, hogy tető alá hozhatták az Apple Pay rendszerét.

Az Apple Pay sokkal nagyobb, mint, amire számítottak

Nagyjából az év második felében indult a szolgáltatás világhódító útjára és már mostanra az USA legnépszerűbb mobilfizetési rendszerévé nőtte ki magát. Ez túlszárnyalta még a cég elképzeléseit is.

Apple Pay-jel valami egészen szimpla dolgot akartunk létrehozni. Valamit, ami sokkal egyszerűbb annál, hogy elővesszük a pénztárcánkból a bankkártyát. Azt hiszem, sikerült valami olyasmit létrehozni, amit az emberek szeretnek használni. Panera Bread (kávézó hangulatú gyorsétterem lánc az Egyesült Államokban – a szerk.) jelentése szerint a mobilfizetéseik 80 százaléka Apple Pay-jel történik.  A válasz tehát elképesztő. Sohasem mertem volna fogadni rá, hogy itt fogunk most tartani.

A titoktartás a legfontosabb

Tim Cook beszélt az adatbiztonság jelentőségéről és arról, hogy mennyire fontos az Apple számára, hogy ne kerüljenek ki olyan adatok, amiket a felhasználók eredetileg nem akartak, hogy kikerüljenek. A HealthKit és az Apple Pay révén az Apple rengeteg olyan adathoz jut, amelyek értékesítése révén is óriási összegekhez juthatnának. Ez viszont semmiképpen sem céljuk.

Hiszünk az ügyfeleink magánélethez való jogában. Mi úgy keresünk pénzt, hogy eladjuk a termékeinket és valószínűleg a vásárlóink is kizárólag ezt várják el tőlünk.

Egyébként az is kiderül, hogy Cook saját hitelkártyáját eddig három ízben lopták el, ezért is tartja sokkal jobb megoldásnak az Apple Pay-t, amivel sokkal nehezebb visszaélni.   

Az emberek mindenhol egy kitűnő terméket akarnak

Gary Cohn arról kérdezte az Apple vezetőt, hogy az iPhone eladások mennyire lesznek fenntarthatóak, ha mindig csak felső kategóriás termékeket értékesítenek és nem érné-e meg az olcsóbb kategóriában is gondolkodni. Cook viszont azonnal visszautasította a kritikának is felfogható kérdést, ami egyébként arra is irányult, hogy olyan országokban, mint például Kína, ez még nagyobb keresletet eredményezhetne.  

Ez egyszerűen hülyeség! Nem igaz. Az embereknek egy kitűnő termék kell, mindegy hol élnek. Talán lesz, aki nem engedheti meg magának, de ha mi jól csináljuk a dolgunkat, akkor mindig is lesz kereslet rá. A jelmondatunk, hogy a legjobbat csináljuk, ne a legtöbbet. Értéket akarunk közvetíteni. Amíg tudjuk fejleszteni a termékeinket, addig ezt is fogjuk tenni. Amit viszont biztosan nem csinálunk az a másodosztályú áruk. Ez nem az, amiért az Apple létrejött és nem az, amit a vásárlók akarnak.

Hogy áll a helyzet Kínában?

Kínában több iPhone-t vásároltak az első negyedévben, mint az Egyesült Államokban. Viszont a helyzet nem volt mindig ennyire rózsás arrafelé. Cook a változást annak tudja be, hogy megszilárdították a lábukat az országban az új üzletek nyitásával, vagyis, hogy több helyen értékesítik a termékeiket.

Szerinte még Kínában is bőven van hova fejlődni és kitekintve még mindig vannak olyan területek a világban, ahol több befektetett energiával óriási sikereket tudnának elérni. Indiát meg is nevezte, mint egy óriási potenciállal rendelkező helyszínt.   

Az Apple meg akarja változtatni, ahogy az emberek dolgoznak

Az Alma együttműködése az IBM-mal nagy lehetőség a cégnek. Az Apple ugyanis új célként azt jelölte meg, hogy meg akarja változtatni, ahogy az emberek dolgoznak. Ehhez pedig a legkönnyebben az IBM révén juthatnak.

Mindkét cég jelentős erőforrásokat helyez ebbe az együttműködésbe. Meg akarjuk változtatni, azt, ahogy az emberek dolgoznak. Ehhez pedig tudtuk, hogy társulnunk kell valakivel, aztán egyre inkább az IBM tűnt a legnagyszerűbb partnernek ehhez.

A Mac jövője

Az Apple Watch, az iPhone-ok és az iPad-ek évek óta elvonják a rivaldafényt a Mac-től. Az Apple ennek ellenére még mindig óriási lehetőségeket lát a PC iparban és egyáltalán nem tervezik a termékcsoport visszaszorítását.

Én fényes jövőt látok. Fejlesztünk, mint az őrültek és most jöttünk ki az 5k-s retina iMac-kel. A notebookjaink elképesztő üzemidővel bírnak, az OS is hihetetlenül jó. Mi vagyunk az egyetlen cég, akinek mainstream asztali és mobil operációs rendszere van. Mindkettővel egyszerre senki más nem rendelkezik, ezért megteszünk mindent azért, hogy a felhasználóknak továbbra is tátva maradjon a szája.

Forrás: CultofMac


Kommentek megjelenítése