Vajon megveszik majd a nők az okoskütyüket? – szubjektív
Mindig, ha látom, hogy megint nőknek való kütyük érkeznek a piacra, nagy örömmel fogadom, ujjongok: végre ránk is gondolnak a gyártók!
Most is ez történt a Misfit és a Swarovski újdonságával, a Swarovski Shine Aktivitásmérővel. Fitneszmérő csajoknak: tök szép, csillámos és Swarovski kövekkel kirakott, közben fitneszmérő és alvásfigyelő is. Ez mennyire jó! Kell ennél több? Vagy ez: kell egyáltalán?
Tetszik a design, tetszik, hogy tudja mindazt, amit tud. Megvenném? Nem. Miért? Mert semmi szükségem rá. Van sportórám, a futás terén az egyik legkomolyabb gyártótól. Lesz annyira pontos egy fitneszmérő, mint egy gps-es futóóra? Nem hiszem. Az iPhone-om régebben nem mondanám, hogy olyan pontos lett volna távolságmérés terén, mint mondjuk egy ilyen óra. Akkor egy fitneszmérő az lenne?
Aztán ott van az is, hogy funkció. Szuper ötlet, hogy tudjon mindent egy ilyen kütyü, csak azért, ha mindent tud, az valamelyik terület kárára megy majd. Például elég mókás lenne egy bőrszíjas Swarovski kövekkel kirakott cuccban izzadni a teremben… Szeretném? Hát nem igazán. Esetünkben kapható gumiszíj is a termékhez, de abban nem vagyok biztos, hogy szívesen cserélgetném a napi rohanás közben.
Aztán az sem biztos, hogy örömmel aludnék egy órában, pláne, ha az még kövekkel ki is van pakolva. Sok lenne már a csillogásból az egész nap után...
Az eddig sem volt kétséges, hogy a gyártók nagy és egyre nagyobb piaci lehetőséget látnak a viselhető technológiákban. Az azonban kezd fura lenni, hogy mennyire a nők felé kezdenek fordulni. Persze tudom, ha csak férfiaknak gyártanák az uncsi fekete, meg szürke cuccokat, amik nagyon sok funkcióval rendelkeznek, akkor a nők lennének, akik jajonganának, hogy rájuk senki sem gondol. Sehogy sem jó ez.
Tény, hogy (szerencsére) egyre több a fitneszfanatikus a nők között is, akinek jól jön a pulzusmérés, a távolságmérés, a kalóriaszámolás vagy akár az alvásfigyelés. De biztos, hogy annyira érdekel minket ez a terület, amennyire a piac felénk mozdul?
Az Apple is mintha jobban célozná az Apple Watch-csal a nőket a férfiaknál. Pedig a készülék nem mondható túl nőiesnek. Amikor a párizsi divathéten kirakták a Watch-ot a Colette kirakatába, ott is főként férfi Apple rajongók rohamozták. Azt se látta senki, hogy Anna Wintour tényleg felpróbálta volna, csak csiripelték a madarak. (Vajon hozzányúlt egyáltalán?)
A neves gyártók mégis sorra jönnek ki a különféle okos ékszerekkel nőknek. Pedig nem biztos, hogy ez a terület annyira a nőké. Már nem az ékszer, hanem az okoskütyü… Tudom, tudom mára, a női egyenjogúság jegyében és az okostelefonok világában már más, és tényleg vannak nők, akiket ez érdekel és értenek is hozzá, de valahogy úgy gondolom, többünket nem igazán.