Rettenetes nagyot bukott az iOS

Tech Hírek   |   2014.11.28 - 20:00   |   Írta: Máté Gergő   |   1224

A katasztrófa nyomában

Az iOS 8 érkezésével az Apple 20 milliárd dollárt vesztett a mirror.co.uk szeptemberi elemzése szerint. Főként a kezdeti időszak volt borzasztóan frusztráló a felhasználók számára, akik egy irtózatosan rossz frissítést tölthettek le az első napokban. Ezt követően olyan lépés következett, amire még sosem került sor, visszavonták a hibás frissítést, majd rövidesen megérkezett a következő verzió és a dolgok helyreálltak. Az Apple értéke Szeptemberben nagyjából Svédország GDP-jéhez volt hasonlítható (konkrétan 590 milliárd dollárt ért).

ios-8-app-tweaks

Mi történt ezután?

Az ügyfelek bizalma hamar visszatért és az Apple iPhone 6 és 6 Plus értékesítése rekordokat kezdett dönteni, sőt bizonyos elemzők szerint a karácsonyi időszak végéig 71,5 millió almás okos telefon találhat gazdára. Ez önmagában is nagyszerű hír, de van egy szeglet, ahol gyakorlatilag a konkurencia labdába sem rúghat az Apple mellett:

Az online kereskedelem

Bátran kijelenthetjük, hogy a 21. század felgyorsult világában a főszerep az interneté. Aki uralja az online piacot, az hatalmas előnyre tesz szert. Hiába nyújt kiemelkedő mutatókat az Android, ha az iOS magáénak mondhatja a mobiltelefonos e-kereskedelem nagyobbik részét. Az IBM legújabb elemzései szerint a Hálaadás napi vásárlás minden részletében súlyosan rávert az iOS az Android-ra, holott az Egyesült Államokban a készülékek aránya darabszámot tekintve 2:1 az utóbbi javára.

ios-ecommerce

Nagyjából a vásárlók negyede iOS rendszerű eszközről vásárolt online, míg az Android-ot alig 7% használta ilyen célra. Emellett az átlagos vásárlási érték is az Apple rendszerén magasabb: 118.57 dollár szemben az Android-os vásárlók 95.25 dolláros értékével.

A vásárló erő

Az iOS pillanatnyi hanyatlását tehát sikerült abszolút leküzdenie a cupertinoi vállalatnak és az Apple Pay szolgáltatással tovább mélyíthetik a kereskedelmi jelenlétüket. Komoly lehetőség nyílt keleten, az Apple és az Alibaba nevű kínai e-kereskedelmi óriás megállapodása elképzelhetetlen bevételt hozhat mindkét félnek. Egyébiránt már a kiskereskedők is érdeklődnek az Apple Pay szolgáltatása iránt.

Végül térjünk vissza a jelenbe: az Apple-nek sikerült nyélbe ütnie üzletét két komolyabb partnerrel: a tickets.com-al és a Disney Store-al. Ezek a bíztató tények igazolják, hogy az iOS-en keresztüli eladásban és az Apple Pay-ben egyaránt komoly lehetőségek vannak.

Forrás:

mirror.co.uk
9to5mac.com


Kommentek megjelenítése