iPhone játékbemutató: SpeedShape
Ismét egy saját fejlesztésű programról írhatok, ami ezúttal egy játék. Hogy teljesen őszinte legyek, lehet ha nem én csinálom le se töltöttem volna, viszont mostanában annyira egyértelmű a trend, hogy muszáj volt nekem is csinálni egy ilyet.
Igen, a Flappy Bird és társairól van szó, de azért a körülményekhez képest megpróbáltam kicsit máshogy csinálni a dolgot. A játékban szintén platformokat kell kerülgetni, viszont csak akkor haladhatunk át rajta ha megegyezik a jelzett formával a figuránk, szóval ezt is váltogatni kell. Ez lehet elsőre bonyolultan hangzik, de pillanatok alatt hozzá lehet szokni, és sokkal egyszerűbb mint a többi reflexjáték.
Talán egy kicsit túl könnyűre is sikeredett, mivel nekem a tesztelések során körülbelül 60 pontot sikerült elérnem, de egy nap alatt volt aki már 400 felett járt, szóval lehet hogy a későbbi változat egy kicsit nehezítve lesz.
A program ingyenesen és már elérhető:
Érdekesség a fejlesztéssel kapcsolatban: a játék teljesen Swiftben készült, ez okozott is eleinte némi fejfájást, de határozottan átláthatóbb a kód. Az egyetlen igazán bosszantó dolog, hogy az NSMutableArray bejárása Release módban hajlamos leállítani a programot és az első változatot ezért nem tudtam azonnal kiadni (hiába ment át az App Store előszűrőjén).
Ez két szempontból is tanulságos: ne csak Debug módban futtassuk a programot mielőtt kiadjuk, és a Swiftnek érdemes a saját új array típusát használni, azzal nincsenek ilyen problémák.