Az Apple a Forbes lista élén
Az Apple újabb vezető helyet tudhat magáénak, ezúttal a „legértékesebb márka” címmel gazdagodott. Egy erős márkanév pedig felbecsülhetetlen érték. Különösen, ha a megtisztelő címet egy világelső üzleti magazin, a Forbes közli.
A Forbes ma hozta nyilvánosságra „a világ legértékesebb cégei” listát, amin az Apple 124,2 milliárd dollárra becsült értékkel az elegáns első helyet szerezte. Ezzel a cég értéke majdnem a kétszerese bármely a listán szereplő más cégének, pedig természetes ott van a Microsoft (63 milliárd dollár) és a Google is (56,6 milliárd dollár) a második és a harmadik helyeken.
Az Apple márka értéke tavaly óta 19%-os javulást mutatott. A Pennsylvaniai Egyetem egyik marketing professzora, David Reibstein, szerint egy értékes márka kétféleképpen is megtérülhet egy cégnek. Egyrészt magasabb áron értékesítheti a termékeit, másrészt még nagyobb piaci részesedéshez vezet.
A Forbes szerint bár más gyártók termékei is vannak olyan minőségűek és funkcionálisan jók (vagy jobbak), mint az Apple vezető termékei, az iPhone és az iPad, de a márka súlya és hitelessége miatt a vásárlók ezeket mégis szívesebben választják.
A márka erőssége folytán és az innovatív termékeknek - iPhone, az iPad, az iPod és az iTunes – köszönhetően a cég négy ipari területet is megújított az elmúlt 13 évben. Most pedig az új termékeikkel, mint a Watch és az Apple Pay, nagyon úgy tűnik, hogy hasonló változásokra lehet számítani újabb területeken is.