Részletezték az Apple szupertitkos belső tréning programját
A cupertinói cég titkos tréningjét részletezték a New York Times-ban, ez a program főként az új alkalmazottak kiválasztásával kapcsolatos. Eredetileg Steve Jobs és Joel Podolny volt annak az úgynevezett „Apple University” programnak a megalkotója, aminek keretén belül a dolgozók csoportosan vehettek részt az olyan egyetemek oktatóinak óráin, mint a Yale, Harvard, Stanford és az M.I.T.
Az Apple a belső tréningjeit Cupertinóban tartja a kaliforniai épületében, méghozzá olyan jól megvilágított szobákban, amiket trapéz alakú ülés elrendezés jellemez, így az alkalmazottak mindent jól láthatnak.
Belső Apple-ös weboldalan keresztül tudnak ezekre az oktatásokra regisztrálni az almás cég munkatársai, de nem csak az számít, hogy őket milyen témakör érdekli, hanem a beosztásuk és a munkájuk háttere is fontos kérdés a jelentkezés szempontjából. Van olyan előadás, melyen az Apple régebbi létfontosságú üzleti döntéseit elemzik, például azt, hogy Steve Jobs miért döntött úgy, hogy az iPod és az iTunes kompatibilis legyen Windows rendszerrel, holott eredetileg ellenezte azt.
Olyan osztályok is léteznek, amikben a nemrég felvásárolt cégek vezetőivel tanácskozhatnak:
„Egy csoportot a mostanában felvásárolt cégek tehetségeinek Apple-be való gördülékeny átültetésére indítottak. A cég szintén felkínálja például a Beats-nek ezt a lehetőséget, talán még az alapítókat, Dr. Dre-t és Jimmy Iovine-t is bevonják. Sem az Apple, sem pedig a Beats nem nyilatkozott ezügyben”.
Más kurzusokon az „Apple kommunikáció” a fő témakör, amit többek között a Pixar egyetem korábbi dékánja, Randy Nelson oktat. Felmerült témaként, hogy hogyan alkalmazta az Apple Picasso munkásságát:
„A múlt évben Mr. Nelson tartotta az előadást, bemutatott egy slide-ot a Bikáról, ami egy 11 litográfiából álló Picasso mű a késő 1945-ös évből. Eleinte a bikának látszik a pofája, a vállai, a lábszára és a patája, de az ismétlésben ezek eltűnnek. Az utolsó képen már szinte csak pálcikaalakot látunk, ami még mindig félreérthetetlenül egy bikát formáz.
Egészen addig kell ismételni az üzenetet, míg a legtömörebb érthető formába nem kerül, ez az Apple márkára és a cég tevékenységére is igaz”.
Egy másik Nelson által tanított csoportban arról értekeztek, hogy mi teszi az Apple-t azzá, ami. Ehhez a Google TV 68 gombos távirányítójának és az Apple TV három gombos távirányítójának esetét boncolgatták. Az oktató szerint az Apple TV kapcsolóját úgy tervezték, hogy minden lényeges funkciót tartalmazzon, míg a Google tervezői nagyon komplikált távirányítót alkottak.
Végül a cikk egy olyan kurzusról ír, melynek lényege a „The Best Things” – vagyis a legjobb dolgok, mely során az alkalmazottak megtanulják, hogy milyen módon legyenek proaktívak egy nagy kaliberű munkahelyi környezetben, azért, hogy a legjobb munkát végezhessék. Példának okáért a Stanford Egyetem professzora, Joshua Cohen a new york-i Central Parkot emelte ki, amely egy mocsaras területre épült azért, hogy a lakosok jól érezzék magukat. A kurzus célja az volt, hogy a bonyolult céges technológiákat megpróbálják természetesebbé tenni, ami Steve Jobs egyik fő filozófiája volt.
Forrás: macrumors.com