Az iPhone felhasználók bort isznak, a Droidosok söröznek

Tech Hírek   |   2014.05.19 - 07:28   |   Írta: Pausch Rita   |   4098
19. máj Az iPhone felhasználók bort isznak, a Droidosok söröznek

Újabb és újabb felmérések készülnek a mobilfelhasználók piacán és bizony gyakoriak az operációs rendszerek szerinti mérések is.

A cégek kíváncsisága persze leginkább reklám hajtotta: szeretnék megismerni a fogyasztókat, hogy hatásosabban, célzottabb reklámokkal érjék el őket.

Persze ez a dolog nem újkeletű, hiszen már 2011-ben készítettek „fantomképet” átlagos Android felhasználóról egy Facebook szavazás alapján, de mostanra azért változtak a dolgok és a szokások. Az újabb riportoknál már igyekeznek demográfiai adatokra is támaszkodni, mert a szakértők szerint ez nagy eltéréseket is mutathat.

A Battery Ventures tanácsadó, befektető cég úgy döntött, hogy ezúttal iPhone (iOS) és Android világra bontja a felhasználókat és ezek alapján végzett felméréseket. A cég egyik munkatársa, a felmérés kitalálója, Jonathan Sills, így nyilatkozott: „Sokan azt hiszik, hogy az iPhone használók borszürcsölő jóga megszállottak. Nos, nagyrészt igazuk is van.”

pos2

Úgy tűnik, hogy az iPhone felhasználók szívesebben boroznak, mint söröznek. Gyakrabban rendelkeznek tőzsdei részvényekkel és évente legalább egyszer repülnek.

Talán ezért is javasolja az új felmérés, hogy az iPhone felhasználókat célzó hirdetéseket érdemesebb inkább a légi közlekedéshez kapcsolni, mint az Android hirdetéseket, amiket inkább a tömegközlekedésben célszerű elhelyezni. 
Ezekről az adatokról egyébként két dolog is eszembe jutott. Az egyik, hogy a Samsung a Heathrow reptéren egy komplett terminált „vásárolt meg” reklámcélra, így a jövőben az elnevezése 5-ös terminálról Galaxy S 5 terminálra változik majd. Tehát akkor felmerül a kérdés, hogy ez most akkor mellényúlás lenne a Samsungnak? 
A másik pedig az, hogy viszonylag sok gyártó használ Android operációs rendszert, így olcsóbb kategóriájú készülékek is kaphatóak vele, tehát eléggé egyértelmű, hogy érdemes a tömegközelekedést célozni. Míg az is, hogy az iPhone már csak az áránál fogva is valószínűbb, hogy gyakoribb a légiközlekedést frekventáltan használók körében. Mindezt felmérés nélkül…  

pos4

A mai Android használókról még az derült ki a tömegközlekedés gyakoribb használatán kívül, hogy inkább nevezik magukat vallásosnak, valamilyen valláshoz tartozónak, szívesebben esznek a McDonalds-ban és gyakrabban dohányosok.

Míg az ingatlanügynökök, a fegyverkereskedők (Magyarországon ez egyelőre nem mérvadó adat) és a hírek tekintetében jobb, ha egyenlő mértékben invesztálnak mindkét csoport megcélzására, mert nem mutatnak jellegzetes eltérést ezen a két területen. 
Bennem azért az ingatlanok tekintetében felmerül némi kétség ezzel az adattal kapcsolatban. Közel sem biztos, hogy az Android felhasználók többségét érdemes nagy ingatlanbefektetésekkel célozni. De ezt megint csak arra alapozom, hogy bizonyos szempontból könnyebb hozzájutás a droidos készülékekhez, ezért a csoportot ez nagyban eltolhatja.

Sills szerint feltűnően eltűnnek a különbségek, amikor a jövedelmek szempontjából vizsgálják a felhasználókat.

 pos3

Bárhogy is legyen, ha csak magamra nézek volt (van) iOS és Android készülékem is, nem iszok se bort, se sört. Ha nem is gyakran, de szoktam repülni is és tömegközelkedést is használok. Néha jógázom, de nem túl gyakran. Fegyverem viszont egyáltalán nincs. Nem dohányzom. Bár utálom, de tanulmányaim folytán muszáj néznem a híreket. Nem pontosan értem, hogy is van ez a kutatás…


Kommentek megjelenítése