Az Android ismét megveri az iOS-t a mobil hirdetés területén
A Google mobil operációs rendszere 51 százalékos hirdetésmegjelenítést rögzített a Millenal Media hálózatában az elmúlt negyed évben.
Úgy tűnik az Android marad a nagykutya a többi mobil platform között a hirdetések és hálózatok szempontjából, ahogy ezt a Millenal Media látja.
2013 második negyed évében az Android hálójába került a hirdetésmegjelenítés 51 százaléka a Millenal Media legfrissebb, pénteki jelentései szerint. Ez a szám már 2012 második negyedében is 46 százalékon állt és csak egy százalékot csúszott le az idei év első negyedében.Az iOS továbbra is szilárdan a második helyen áll, azonban fejlődést mutat a hirdetésmegjelenítések terén: az idei év második negyedévében már 42 százalékra ugrott a tavaly ugyanebben az időszakban 34 százalékos hirdetésmegjelenítés. Összesítve az Android és iOS uralják a mobil hirdetési hálózatok 93 százalékát ezzel csak egy aprócska teret hagyva a többi mobil platformnak.
A BlackBerry operációs rendszer 15 százaléka 7 százalékra csökkent. A Windows Phone és a Nokia Symbian, amelyek tavaly 4- és 1 százalékban jelentek meg, idén már ki sem mutathatóak.
Az elektronikai gyártócégek között az Apple továbbra is uralkodni fog a 39 százalékos megjelenéssel. Az iPhone volt a legnépszerűbb 22 százalékos megosztással és hirdetéssel. Az iPad és az iPod Touch foglalták el a harmadik és negyedik helyeket a top 20 legkeresettebb elektronikai eszközök között.
Samsung is megállja a helyét a maga 26 százalékával, köszönhetően a Samsung Galaxy okostelefonnak és a Galaxy Note szintén nagy népszerűséget hozott a cégnek.