Az Apple 53 millió dollárt fizet ki az iPhone és az iPod Touch tulajdonosok garanciális kifogásaira
Az Apple állítólag aláírta azt az egyezményt, melyben vállalja, hogy összesen 53 millió dollárt fizet ki iPhone és iPod Touch tulajdonosoknak, akik szerint a vállalat nem tartotta magát az egy éves minőségi garanciához.
A Wired szerint, mely megszerezte a szerződés másolatát, azt maga Noreen Krall, az Apple ügyvédje írta alá szerdán.
A felperesek azzal érvelnek, hogy az Apple helytelenül utasította vissza olyan iPhone-ok és iPod Touch-ok cseréjét, illetve javítását, melyeknél beázás okozta a meghibásodást. Minden egyes készülék belsejében több indikátor is található, ami a vízzel való érintkezést bizonyítja - amennyiben víz hatol az eszköz belsejébe, az indikátor fehérről rózsaszínre vált.
Habár az Apple általános garanciális feltételei előírják, hogy az eszközök vízzel való érintkezés következtében elveszítik jótállásukat, az indikátorokat gyártó 3M szerint a kis érzékelő más okokból is elszíneződhet.
A visszafizetési feltételekben az szerepel, hogy az Apple 105 és 300 dollár közötti összeget fizet majd vásárlóinak, akik panasszal éltek, a készleten lévő eszközöktől és az általános javítási költségektől függően.