A mini iPad felülkerekedhet az iPad eladásain
Egyre biztosabb az iPad mini gyártásának indulása, ahogy azt írtuk az LG Display Co és a Taiwani AU Optronics Co. mozgolódik.
Az Apple nem kommentálta a híreket, de az analitikusok már statisztikákat készítettek a következő iPad hatásáról a piacra.
A tavalyi évben az iPad a világ tablet eladásainak 62%-át fedte az IHS iSuppli kutatása szerint, és idén akár a 85 % is várható.
A piac növekedésével a nagyobb választék igénye is megnő, szükség van a különböző méret, technikai és árkategóriákra. Az előző héten már felvette a rendeléseket a Google a Nexus 7-re, a gép induló ára 200 dollár, ami az Amazon Kindle Fire kategóriájával egyenlő.
A Microsoft Surface ősszel érkezik, 10,6 collal, ami nagyobb valamivel az iPadnél. A hivatalos árazás még nem publikus, de a "konkurens tablet árak" szerint lesz osztályozva.
Szóval a választék nő, eddig ez a két vezető cég nem adott ki tabletet, így komolyabb verseny várható.
Ha a kisebb iPad akár 300 dollárnál is kezdődne a plusz 100 dollár a Google tabletjéhez képest sokak számára nem jelentene visszatartó erőt. Brian White a Topeka Capital Markets-től elképzelhetőnek tartja hogy a kisebb iPadet jobban fogják vásárolni az eredeti iPadhez képest, sőtt, akár a jelenlegi iPad felhasználók is hajlandóak lesznek kisebbet vásárolni különböző célú felhasználásra.