Miért hoz a 2018-as év hatalmas változásokat a mobil világban?
Ismét eljött az évnek ezen szakasza. Élvezhetjük az iPhone X OLED kijelzőjét, miközben egy 4K-s képernyőn a kandalló tüze ropog.
A szolgáltatások egyre jelentősebb szerepet kapnak
Mindenki az applikációkkal foglalkozik és ez egy valóban jelentős terület. Azonban érdemes megfigyelni, hogy a versenytársak mekkora nyomást helyeznek az Apple-re azzal, hogy az eszközökről a szolgáltatásokra helyezik a hangsúlyt. Főképpen azoktól a szolgáltatásokat készítő piaci szereplőktől érkezik a nyomás, amelyek az iOS platformon is jelen vannak. A kínai WeChat csupán a kezdet.
A hardver (például a Pixel 2) eközben egyre jelentéktelenebbé válik, hiszen az olyan szolgáltatások, mint a Spotify vagy a Youtube TV mindenhol jelen vannak (és nem kizárólag iOS-en).
Az Apple továbbra is egy remek készülékgyártó marad, de az okostelefonokon és tableteken futtatott alkalmazások és szolgáltatások lassan fontosabbá válnak, mint maguk a készülékek.
A gyártók megpróbálnak kitűnni
Korábban a különböző készülékgyártók saját rendszereket alkottak: Symbian, BlackBerry, Windows Mobile, iOS, Android, webOS, Windows Phone, Tizen. Ezek korábban teljesen elkülönültek egymástól, mára viszont "csak" két komoly szereplő maradt. Viszont felértékelődtek az olyan részletek, mint a készülék hardvere és az okostelefon kamerájának felépítése, szerekezete. Minden hardvergyártó megpróbál majd valami újat mutatni a közönségnek.
Még szorosabb kapcsolat a közösségi oldalak és a mobilok között
Az olyan funkciók, mint az integrált iránytű, a GPS és a gyors hálózatok lehetővé tették az új, komplex alkalmazások megjelenését: például a Facebook és a Twitter is ezeknek köszönheti sikerét.
Ennél is fontosabb, hogy az egymilliárdos Facebook felhasználói bázis egyre inkább támaszkodik az okostelefonos hozzáférésre, és még inkább támaszkodnak az ezen keresztül elérhető a hírekre.
A kiterjesztett valóság kerül előtérbe
Megkezdődik a kiterjesztett valóság korábban soha nem látott mértékű felhasználása. Ellentétben az emberek számára túl bonyolult VR (virtuális valóság) technológiával, az AR (kiterjesztett valóság) egy tökéletes eszköz lehet a termékhirdetésekhez.
A Microsoft nem vonul vissza a mobil piacról
A korábbi botlások ellenére elképzelhetetlen, hogy a Microsoft teljesen kiszálljon mobil üzletágból (ahol egyébként is szélsebesen, 18 hónap helyett 18 percenként történnek jelentős változások). A hardverek helyett a szolgáltatások piaca értékelődött fel, ami nagyszerű lehetőségeket kínál a redmondi vállalatnak.
A Microsoft új vezetősége tisztában van a mobil üzletág fontosságával, ezért 2018-ban nagy dologra lehet tőlük számítani.
Folyamatosan fejlődő hardverek
Többször említettük, hogy a jövőben a hangsúlyt a szolgáltatások kapják, viszont kár lenne tagadni, hogy a szolgáltatások maximális kihasználásához megfelelő hardverre lesz szükségünk. Az iPhone X már most egy teljes generációval a riválisok előtt jár, és az Apple tovább építhet a már lefektetett alapokra.
Forrás: AppleRider / iMore
Kapcsolódó cikkek:
- iOS tippeket kapunk az Apple új YouTube csatornáján
- Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kíván a Google Shopping
- A GYŰRŰBEN: Bemutatkozik az Apple Park általunk sosem látott oldala