Az Apple dizájnja alapjaiban változott meg

Tech Hírek   |   2017.07.17 - 22:58   |   Írta: Pausch Rita   |   4563
17. júl Az Apple dizájnja alapjaiban változott meg

Az egykori almás kreatív igazgató szerint a cég már sohasem lesz a régi, mások szerint pedig a Samsung dizájnban lenyomta az Almát.

A Wall Street Journal adott közre egy elemzést, amiben az Apple egykori kreatív igazgatójának, Hugh Dubberly-nek a véleményét is közzétették. Eszerint az almás cég pozíciója bizony komoly veszélyben van. 

A szakértő szerint esélyes, hogy a Samsung végül maga mögé utasítja ellenfelét, márpedig nem azért, mert annyival jobb lenne. Egyszerűen csak az Alma változott meg nagyon. Az az irányvonal, amit Jobs követett, végleg lezárult.

Dubberly hiteles véleményezőnek tekinthető, akinek rálátása van erre, mivel mindkét cégnél magas beosztásokban dolgozott. A Samsung nemzetközi dizájn tanácsának tagja is volt, a korábbi magas Apple pozíciója után. Bár a meglátását nem ő közölte a neves médiummal, hanem egy elemző visszhangozta Dubberly gondolatait, amikor a Touch ID-ről esett szó.

A Samsung a Galaxy S8-cal igen magasra tette a lécet, nem csak az újításokkal, de egyesek szerint a dizájnnal is maga mögé utasította almás ellenfelét. Azt kétségtelenül leszögezik, hogy a jubileumi iPhone 8-nak egyszerűen kutya kötelessége megugrani az S8 szintjét. Egy esetleges új dizájn versenyképessége pedig ebben az esetben már igen kevés lenne, mindenképpen szükség lesz hozzá egy merőben újnak számító technológiai innovációra is, ahhoz hogy a cupertinói cég megint előnyre tehessen szert versenytársával szemben.

Az elemzők szerint pl. a kijelzőbe (alá) helyezett ujjlenyomat-olvasó megtenné a Home gomb helyett. (Bár a teljesen új alapokon nyugvó, nagyobb biztonságot garantáló 3D arcfelismerés is biztosan dobna az ügyön.) 

Ugyanakkor a cikkben vitatják, hogy a Samsung és az Apple dizájn csatája eldőlt volna már az S8 után. Az említett Samsung készülék győzelmét többen abban látják, hogy miközben hosszabb lett, vékonyodott is és a kijelző kereteit is minimalizálták, amivel egy igen kecses dizájnt teremtettek a tervezők. Ezt még az iPhone mellett voksolok közül is igen sokan elismerik. 

Az amerikai Consumer Reports (CR) a világ egyik legnagyobb, független, nonprofit, fogyasztókat szolgáló szervezete. Különféle tesztjeikhez ők maguk vásárolják meg a termékeket és tesztelik, így nem befolyásolják őket a hirdetők és nem hagyják, hogy eredményeiket PR célokra használják fel. Márpedig ők a Samsung Galaxy S8-at az iPhone 7 elé minősítették. Viszont nem győzzük hangsúlyozni, hogy egy újabb készüléket egy régi eredményeivel összevetni azért nem feltétlen tükrözi a valóságot. 

Az biztos, hogy a dizájn kiemelkedő szerepet játszik egy készülék megítélésben, legalább olyan fontosat, mint maguk a technológiai újítások. Márpedig az Apple a dizájn kérdésben elérte a platót.

Charles L. Mauro, a MauroNewMedia elnöke korábban dolgozott az Apple-nek és a Samsungnak is. A termékdizájn kutató cég elnöke szerint a vásárlói döntésekben jelentős, az eddig hittnél sokkal nagyobb súlya van a dizájnnak. A legfrissebb felmérések alapján kiderült, hogy a fogyasztói döntést úgy 50%-ban befolyásolja a készülékeknél a külcsín. Míg régebben az esztétika jó, ha 7%-ban játszott közre a fogyasztók döntésében. Abban a döntésben, amit az emberek gyakran egyetlen perc alatt hoznak… 

Mindezek ellenére az eddigi statisztikák alapján az S8 helyzete közel sem olyan rózsás, amilyennek sokan ítélik. Az elemzők szerint a Samsung zászlóshajója rosszabbul teljesít, mint az S7 egy évvel korábban ugyanilyenkor. Ugyanakkor a szakértők szerint a készüléknek még lesz ideje behozni a lemaradást, mivel az előrejelzések szerint az iPhone 8 novemberig aligha kerül majd forgalomba. 

Forrás: AppleRider/ 9to5Mac

Kapcsolódó cikk:




Kommentek megjelenítése