A nőknek nem az Android óra nem kell, hanem az okosóra – szubjektív
Nemrég megjelent nálunk egy tudósítás az iMore kolleginájának írása alapján. Szerinte azért nem kell a nőknek az Android rendszerű okosóra, mert ezek a termékek annyira férfiakra, és főleg az ő csuklójukra, optimalizáltak, hogy egyszerűen nem jó viselet nők részére.
Azzal még teljesen egyetértek, hogy a hölgy által felpróbált Android alapú órák (Moto 360 és LG Urbane) valóban férfiasak. Azzal viszont komolyan vitatkoznék, hogy pusztán ez lenne az oka, hogy a nők csak az almás okoskütyünek örömködnek, mert hurrá, ők csináltak kisebb, nők számára viselhetőbb méretet.
Unom ezt. Komolyan. Tudom, hogy Apple-párti oldal vagyunk. Elismerem az Apple minden azon termékét, ami jó. Elismerem az iPhone korábbi nagyságát, az iPad profizmusát, a Mac-ek tudását, sőt az iPod korábbi egyedülállóságát és szerethetőségét is. (Azóta sincs olyan jó futótársam, mint az iPodom volt.) De attól egyszerűen elzárkózom, hogy pusztán a márka alapján ítéljek meg valamit és azért istenítsek egy szerintem gyenge terméket, mert rajta van az alma jel.
Az iMore munkatársának a legerősebb érve az Apple Watch mellett, hogy "segít őt fitten tartani és passzol a csuklójára"… Egy óra, ami passzol a csuklójára? Ez most komoly?
Egy röpke, ismerősi körben végzett felmérés és ezzel egybehangzó saját véleményem alapján is a nőknek azért nem kell az okosóra, mert tesznek az okosórára. Van már laptopunk, tabletünk, teletömött méretes táskáink és okostelefonunk. Köszönjük, de elég az okoseszközökből. Semmi szükségünk egy okosórára, amin elérhetők vagyunk. Egyébként is van millió más komolyabb gondunk annál, hogy mindezen cuccokkal megpakolva hülyét csináljunk magunkból, ahogy a Körúton rohanva a csuklónkba beszélünk.
Tudom, tudom, az Apple Watch eladások zseniálisan haladnak. Nők is biztos nagy számban veszik és, akik alig várják, hogy vegyenek, vagy már vettek, most fintorogva olvassák a sorokat, hogy nagyon is jó az Apple Watch egy nőnek is.
Jó. Igen. Főleg azon nőknek, akik kiemelten fontosak a trendek és a Vogue a szentírásuk. (Ez persze nem baj, csak akkor be kell ismerni.) Az Apple rájuk építette a női vonalát. Valószínűleg a cég azért vásárolt dollár milliókért több oldalt is egy magazinban, hogy eladhassanak valamit, amire alapvetően senkinek nincs igazán szüksége. Bocs, ezt hívják marketingnek.
Ja, hogy a sport miatt? Kapásból fel tudok sorolni négy-öt márkát, amelyek nem most kezdetek el gps-es, full extrás sportórákat gyártani, megkockáztatom a termékeik sokkal jobban néznek ki, mint a Watch. Nem mellesleg pontosabbak és nemhogy nem törnek, de még vízállóak is. Igaz, nem kerülnek ennyibe és nem Christy Turlington a reklámarcuk.
Már csak attól félek, mi lesz, ha ez a sok sztár, akinek rápakolták a kezére az órát egyszercsak megunja viselni? Mi lesz, ha Anna Wintour sem veszi majd fel kényszeredetten azt az órát, amit először nem is volt hajlandó felpróbálni? Mi lesz, ha a Vogue-ban már csak egy reklámoldalt kap? Mi lesz, ha… Kimegy a divatból?
Kapcsolódó cikk: Az Apple Watch egy dolgot jól elkapott: ez az első okosóra, amelyik nem zavaró