Ha az iPhone, az iPad vagy az iPod touch nem töltődik

Tippek és trükkök   |   2017.09.27 - 16:39   |   Írta: H.A   |   9784
27. szept Ha az iPhone, az iPad vagy az iPod touch nem töltődik

A cikk bemutatja, hogyan tölthetők az iOS-készülékek, és mi a teendő, ha fellépett valamilyen probléma.

Csatlakoztatás az áramforráshoz

A készülékhez kapott USB-s hálózati adaptert és USB-kábelt használja. Ha külső gyártó tartozékát használja, győződjön meg arról, hogy az rendelkezik az Apple tanúsításával. Ezek után kövesse az alábbi lépéseket:

  1. Csatlakoztassa iPhone, iPad vagy iPod touch készülékét a Lightning–USB kábelhez vagy Apple 30 tűs–USB átalakító kábelhez.
  2. Csatlakoztassa a készüléket az alábbi tápforrások egyikéhez:

Fali aljzat

Csatlakoztassa a töltőkábelt az USB-s fali adapterhez, majd az adaptert a hálózati aljzathoz.

Számítógép

Csatlakoztassa a töltőkábelt egy bekapcsolt és éber állapotban lévő számítógép USB 2.0- vagy 3.0-portjához. Ne a billentyűzeten található USB-portot használja.

Áramellátást biztosító kiegészítő

Csatlakoztassa a kábelt egy saját áramellátással rendelkező USB-elosztóhoz vagy egy olyan kiegészítőhöz, amely rendelkezik az Apple tanúsításával.

Amikor a készülék töltődik, az állapotsávon egy villámot ábrázoló ikon látható az akkumulátor ikonja mellett, illetve a zárolt képernyőn egy nagyméretű, akkumulátort ábrázoló ikon látható.

További segédanyagok

Az alábbiakból megtudhatja, hogy mi a teendő, ha az akkumulátor nem, vagy lassan töltődik, illetve ha egy hibaüzenet jelent meg.

Ha a készülék nem, vagy lassan töltődik

Ha az akkumulátor nagyon lemerült, és ezért a készüléket a tápforráshoz csatlakoztatta, pár percre megjelenhet egy fekete képernyő, illetve egy fekete képernyő, amelyen egy vörös akkumulátor látható. Ilyen esetben kövesse az alábbi lépéseket – mindegyik után próbálkozzon újra a töltéssel:

  1. Ellenőrizze, hogy a töltőkábelen vagy az USB-adapteren vannak-e károsodásra utaló jelek*, például láthatók-e törések, vagy nem hajoltak-e el a villák. Ne használjon sérült kiegészítőt.
                                        Lightning–USB kábel és USB-s fali adapter
  2. Használjon fali hálózati aljzatot, és gondoskodjon arról, hogy stabilan csatlakozzon a töltőkábel, az USB-s fali adapter és fali hálózati aljzat, vagy próbáljon ki egy másik aljzatot. 
  3. Távolítsa el az esetleges szennyeződéseket a készülék alján található töltőcsatlakozóból, majd stabilan csatlakoztassa a töltőkábelt a készülékhez. Ha a töltésre szolgáló csatlakozó megsérült, akkor a készülék valószínűleg szervizelésre szorul.
                 
  4. Töltse a készüléket fél óráig (ha ezt követően a készülék nem reagál a műveletekre, kövesse ezt az útmutatót).
  5. Kényszerítve indítsa újra az eszközt:
    • iPhone 7 vagy iPhone 7 Plus esetén: Tartsa lenyomva az Altatás/Ébresztés gombot és a Hangerőcsökkentés gombot legalább tíz másodpercig, amíg meg nem jelenik az Apple embléma.
    • iPhone 6s vagy korábbi, illetve iPad vagy iPod touch esetén: Tartsa lenyomva az Altatás/Ébresztés gombot és a Főgombot legalább tíz másodpercig, amíg meg nem jelenik az Apple embléma.
  6. Töltse a készüléket fél órán át.
  7. Ha a készülék nem kapcsolódik be, vagy nem töltődik, vigye el a készüléket, a töltőkábelt és a töltőadaptert egy Apple Store üzletbe vagy hivatalos Apple-szervizbe kivizsgálásra. Az Apple-támogatástól is kérhet segítséget.

*Ha nem biztos benne, hogy megsérült-e az adott tartozék, vigye el kivizsgálásra egy Apple Store üzletbe vagy hivatalos Apple-szervizbe, vagy lépjen kapcsolatba az Apple-támogatással.

Ha megjelent egy hibaüzenet, amely szerint a kiegészítő nem támogatott vagy nem rendelkezik tanúsítással

Több okból is megjelenhet ilyen hibaüzenet: az iOS-készülék töltésre szolgáló csatlakozója elszennyeződött vagy megsérült, a töltéshez használt kiegészítő meghibásodott, megsérült, vagy nem rendelkezik az Apple tanúsításával, illetve az USB-töltő nem alkalmas készülékek töltésére.

  1. Távolítsa el az esetleges szennyeződéseket a készülék alján található töltőcsatlakozóból.
  2. Indítsa újra az iOS-készüléket.
  3. Próbáljon ki egy másik USB-kábelt vagy -töltőt.
  4. Gondoskodjon arról, hogy az iOS legújabb verzióját futtassa a készülék.
  5. Vegye fel a kapcsolatot az Apple-támogatással, és egyeztessen időpontot szervizelésre.

MentésMentés

MentésMentés


Kommentek megjelenítése