RollerCoaster Tycoon Touch・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2017.04.12 - 11:45   |   Írta: Ca$h   |   5419
12. ápr RollerCoaster Tycoon Touch・Tesztlabor

A nagysikerű RollerCoaster sorozat megérkezett végre tapiképernyőre is.

A RollerCoaster Tycoon egy nagyon komoly múlttal rendelkező játéksorozat, az első rész még 1999-ben jelent meg PC-re és később csináltak belőle xboxos átiratot is. A játékban egy ígéretes területen fekvő vidámpark tulajdonosa vagyunk, célunk természetesen az hogy a park szépen fejlődjön, egyre igényesebb legyen, növekedjen a látogatók száma és hogy ömöljön a lé természetesen.

Eleinte egy viszonylag nagy területen fogunk kezdeni, látni fogjuk hogy balra, jobbra és felfelé is tudunk majd terjeszkedni egy bizonyos szint után persze. A játék nagyon szépen megtanít minket az alapokra, szerencsére nem túl bonyolult az irányítás, a tapiképernyőnek köszönhetően különösen könnyű dolgunk lesz. Az építhető dolgok között külön csoportban lesznek a hullámvasútak, meg ennek az egyre korszerűbb változatai – fából, fémből, szárnyas, hyper, fordított, zuhanó, gyorsuló – mint az sejthető minden vidámparknak a hullámvasút a legfőbb ékessége, szóval érdemes erre mindig egy kis időt fordítani és persze biztosítani az elegendő helyet a szórakozáshoz. Első körben le kell raknunk a főépületet, majd a bal oldalról már kedvünkre meg is húzhatjuk azt az alapvonalat amin menni fognak az utasok, minél kacskariungósabb és látványosabb annál jobban fogják élvezni. A sín különböző csomópontokkal rendelkezik, ezeket kedvünkre tudjuk mozgatni minden irányba és persze felfelé és lefelé is ezzel létrehozva a hullámokat ugye. Végül bekötjük a vonalat jobb oldalt és futtathatunk rajta pár tesztkört hogy megnézzük mennyire lett élvezetes.

A következő csoportba fog tartozni minden egyéb tevékenység ami szórakoztatja az embereket, ezek három további csoportba lesznek felosztva; a kisgyerekeknek – ringlispill, árkád autómaták, vizipisztoly, kiskerék stb. - a családoknak valóak – kísértetház, jóslás, pörgőtojások, kalapácsos játék, megfigyelőtorony stb. - illetve az izgalmas felfelé sikoltozó gépek, olyanok mint a zuhanótorony, a zérógravitáció,  kalózhajó, tornádó, gokart stb. Ezek természetesen nagyon látványos és sok pénzt hozó tevékenységek, érdemes őket egy kupacba elheleyezni és mindeközben figyelni arra hogy elegendő díszítés legyen körülöttük, de erről majd még később még írok.

A harmadik csoportba fognak tarozni a szolgáltató egységek amik ugyancsak három további alcsoportba oszthatók, az első ilyen az éttermek. Számtalan típusú étteremmel fogunk találkozni a választék döbbenetesen nagy, a hamburgerestől fogva popcornon, fagyin kersztül egészen az exkluzív mexikói vagy olasz éttermekig minden megtalálható lesz. Aztán jönnek az ajándékboltok, ezekből jelenleg csak hét darab van, de idővel egyszerre több is lehet belőlük, illetve a fejlesztésük így is nagyon sokba fog kerülni, szóval csak győzzük tartani a lépést ha tudjuk. Végül pedig már csak a karbantartó egységek maradtak, a mellékhelységek, szervíz épületek, információs fülkék és a takarító egységek. Ezeknek az épületeknek az elhelyezkedése kritikusan fontos lesz a vidámpark építése közben, arra törekedjünk hogy ha lehet mindegyik telejsen fedje le a park területét, mert ebben az esetben a vendégek elégedettek lesznek és nem jönnek majd folyton a panaszkodó buborékok.

Direkt a végére hagytam a dekorációt aminek döbbenetesen fontos szerepe van a játékban, nem csak azért mert sokkal szebb és érdekesebb lesz tőlük a parkunk, hanem minden ilyen tárgynak, növénynek, van egy bizonyos kiterjeszkedése - aurája ha úgy tetszik - amivel hatással vannak a szórakoztató egyégekre. Fontos már a játék elején gondolni arra, hogy a lehető legjobban kihasználjuk a területet és ha lehetséges minél több dekoráció turbózza folyamatosan a bevételünket. Erre a legjobb megoldás, ha a park valamelyik szélébe helyezzük szépen libasorba a kajáldákat és ajándékboltokat, ezek ugyanis nem befolyásolják az emberek elégedettségét, csupán extra bevételt hoznak a konyhára. Ezekre semmiképpen ne pazaroljunk dekorációt mert minden egyes darabra szükségünk lesz. A legjobb amit tehetünk, hogy első körben a karbantartó épületeket elhelyezzük úgy hogy lefedjék teljesen a park területét, majd a szórakoztató egységeket hatalmas négyzetekbe rakosgassuk úgy, hogy középen legyen egy kereszt alakú járócsatorna a dekorációknak. Így ha ezt a részt telepakoljuk nem csak a bevételünk fog növekedni de az emberek elégedettsége is jóval magasabb lesz.

Idővel elérhetőek lesznek olyan gazdasági opciók amikkel figyelni tudjuk a parkunk bevételét különböző szempontok szerint, érdemes erre gyakran ránézni és elemezni egy kicsit, hogy a vizuális grafikonoknak köszönhetően mit kéne esetlegesen változtatni a parkon, vagy mik a gyengéi és mik az erősségei. Aztán lhetőségünk van arra is, hogy marketing kampány segítségével növeljük a látogatók számát, ezt megvárásolhatjuk 12 órás időintervellumra piros jegyekért – fizetóeszköz a játékban – vagy pedig megnézünk egy ingyenes videót és ugyanezt megkapuk 3 órára. Érdemes a kampány projektet folyamatosan futtatni, legalábbis akkor odafigyleni rá amikor éppen online vagyunk.

Ahogy haladunk előre a játékban és lépjük a szinteket olyan döbbenetes mennyiségű tartalommal és választékkal fogunk találkozni, hogy csak győzzük anyagilag a vásárlást. Hamarosan a picike parkunk egy hatalmas, színvonalas, csillogó villogó gyönyörű élményparkká változik, amire öröm ránézni. A gyűjtögetős, fejlesztgetős játékok szerelmesei teljesen odalesznek a játékért. Tekintettel arra, hogy egyik korábbi részt se próbáltam engem teljesen lenyűgözött, igaz szőrősszívű teszterként figyelembe kellett vennem hogy minden csoda egy hétig – nem, nem három napig – tart a játékvilágban és hogy mi lesz azután hogy már nem sok mindent tudunk benne csinálni. Tekintettel arra, hogy 2.5 évig Dragonvale-eztem, szinte  rabja voltam a játéknak, azt kell hogy mondjam sok mindennel fel kell majd még dobni a játékmenetet ha tartani akarják ezt a színvonalat és egyelőre én úgy látom hogy nem sok újdonság és frissítés található, az idényenkénti dekorációs változtatásokon kívül – most pl. húsvétra jött pár aranynos. Egy próbát mindenképpen megér, ugorjatok bele, nem bánjátok meg, arra azért mindenki készüljön fel, hogy játék néha lefagy és akadhatnak apróbb bugok, kellemetlenségek, amik egy mobilos játéknál elégg ritkaságszámba megy, ezt nem szerettük!

Szerintünk: 8/10

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.

MentésMentés


Kommentek megjelenítése