Idén is az Apple uralta az ünnepi időszakot
Nem volt komoly vetélytársa az almásoknak.
A Flurry a jelenlegi esztendő végén is elkészítette szokásos felmérését, amelyben a karácsonyi időszakban aktivált készülékek gyártó szerinti eloszlását és még sok más dolgot vizsgált meg a mobil elemzőcég.
A legnépszerűbb márka idén is az Apple lett, a cupertinóiakhoz az összes aktiválás gyakorlatilag fele (49,1 %) tartozik, és bár ez a szám elmarad a tavalyi 51,3 %-tól, Tim Cookék továbbra is uralják a piacot. A második helyen jócskán lemaradva a Samsung áll 19,8 %-kal, utánuk a többiek hatalmas hátránnyal osztoznak a többi helyen (Nokia – 2 %, LG – 1,7 %, Xiaomi – 1,5 %).
A második kategória a típusokat vizsgálja, itt egyértelműen a közepes méretű telefonok viszik a prímet, amit a vásárlók 54 %-a választ. Érdemes azonban megjegyezni, hogy az arány némiképp csökkent tavalyhoz képest, amikor is 63 % volt ugyanez a szám. A phabletek viszont egyre népszerűbbek, tavalyhoz képest 14 %-kal nőtt a vásárlók száma, és magabiztosan állnak a második helyen az egyaránt 9 %-kal végző kis –és nagyméretű tabletek előtt.
Az operációs rendszerek harcában a phableteknél az Android, míg a 4 colos vagy afölötti méretű telefonoknál az iOS az egyértelmű domináló. A kisméretű tabletek nagyjából azonos arányban használnak Androidot és iOS-t is, viszont a nagyméretűeknél az Android 2 %-os eredménye elenyésző az iOS 14 %-ához képest. Itt persze csak az olvasható le, hogy melyik operációs rendszer melyik terméknél teljesít jobban, mindazonáltal jól látható, hogy az iPhone népszerűsége rányomja a bélyegét a vásárlók választására.
Forrás: macrumors.com