Az Apple kiadta a tökéletes gaming gépet?! 1. rész

AlmaBlogger   |   2023.03.05 - 21:12   |   Írta: Hidasi Ákos   |   61118
05. márc Az Apple kiadta a tökéletes gaming gépet?! 1. rész

Az Apple a nemrég bemutatott gépét gaming gépként hirdeti. Kifejtjük, hogy miért sántít ez az állítás.

Az Apple nem is olyan régen végre kiadott egy olyan játékra alkalmas Mac-et, ami nem kerül egy vagyonba, a játékélmény viszont még mindig messze van attól, hogy vetekedjen a PC-k által nyújtottal. Ebben a kétrészes cikksorozatban ennek a témának járunk utána, ásunk a mélyére és vonunk le következtetéseket végül.

 

Az új Apple gaming gép

Most, hogy a Mac mini M2 Pro-val szerelve kapható, az Apple azt bizonygatja, hogy a mini egy nagyszerű gaming gép. Ahogy a Mac mini-t bemutató Apple oldalon is olvasható, "Merülj el az olyan népszerű, AAA-kategóriás videójátékokban, mint a No Man’s Sky vagy a Resident Evil Village. Az M2 és M2 Pro chipek lenyűgöző GPU-teljesítményével a komoly grafikájú játékok is akadás­mentesen és részletgazdagon jelennek meg.".

És mivel a macOS legújabb verziója valóban nagyon jól támogatja az Xbox és PlayStation kontrollereket, egészen biztos, hogy nagyon jól fogsz szórakozni a kedvenc játékoddal, méghozzá egy 600.000 forintnál icipicivel olcsóbb Macen. De ha egy kicsit mélyebbre ásunk, és összehasonlítjuk a Mac mini-ket a PC-s kínálattal, egyértelművé válik, hogy az Apple továbbra is bőven le van maradva.

Az Apple Silicon fantasztikus, de összesítve a játékélmény továbbra is ugyanolyan frusztráló  bármelyik Mac-en, mint valaha volt. Ha az Apple meg akarja hódítani a gamer piacot is, akkor még igencsak sok munka áll előtte.

 

 

A teljesítmény tisztességes, de az ár nem

A Resident Evil Village-et elindítva a Mac mininken - a 649.990 forintos konfigurációval tesztelve, amiben az M2 Pro chip van 16 GB RAM-mal és 1 TB-os SSD-vel - egyértelmű, hogy a chip képes kezelni a modern AAA-játékokat. A játék Prioritize Graphics beállításával 1080p felbontáson a teljesítmény a helyszíntől és az akciótól függően 70fps és több mint 120fps között változik. Ha pedig bekapcsolod az új MetalFX Upscaling funkciót Quality módban, a teljesítmény körülbelül még 30 százalékkal megugrik. Méghozzá anélkül, hogy a minőségben valódi észrevehető csökkenés lenne tapasztalható. Ha pedig a Prioritize Graphics módban szeretnél maradni, akkor akár 4K felbontásra is felpörgetheted a minit, és még így is 40-60fps sebességgel játszhatsz zavartalanul.

Ez egy tökéletesen tisztességes teljesítmény, különösen egy olyan apró és csendes számítógép esetében, mint a Mac mini. De egy összehasonlítható árú Windows gamer PC-vel szemben ez a teljesítmény bőven alulmarad. Egy olyan előre összeállított játék-PC, ami Ryzen 9 5900X-szel és GeForce 3070 Ti-al érkezik, jelenleg körülbelül hasonló áron már megkapható, és játékteljesítményben teljesen a földbe döngöli a Mac minit.

A Resident Evil Village ugyanolyan beállítások mellett megközelítőleg háromszoros framerate-tel fut a PC-n, mint a minin. Ugyanazt a megerőltető helyszínt, amit a Mac minin 70 egynéhány fps-sel tudunk elfuttatni, egy ilyen gépen simán 220fps fölött futtathatunk. 4K felbontáson, bekapcsolt upscaling-gel is jóval 120fps fölött teljesít a PC, nem pedig  40-60fps környékén, mint a mini. Arról pedig ne is beszéljünk, hogy például a Ray tracing nem is elérhető a Mac-eken.

Ez vezet el a következő problémához, mégpedig hogy kimondottan nehéz modern játékokat találni a két gép összehasonlításához, mert a Mac esetében a választék nagyon sovány. A szórakozás kedvéért egy tesztelő lefuttatott egy Rise of the Tomb Raider benchmarkot egy az előbb leírt specifikációkkal rendelkező Windows PC-n és az új Mac minin. A Mac 1920×1200-as felbontásban, High beállítással 118 kép/mp-es sebességet ért el. A PC megduplázta ezt az értéket, 234 fps-t tudott nyújtani!

Természetesen ezek a számítógépek csak az árukat tekintve hasonlíthatók össze. A Mac mini töredéke a PC méretének és lényegében szinte teljesen csendes, míg a játék PC nagy és tele van ventilátorokkal, ennek következtében pedig a hangja is olyan, mint ha egy reptér kellős közepén ülnénk. Az összes közül azonban a teljesítmény az a szempont, ami a játékosok számára a legfontosabb. A játékoknak jól kell kinézniük és zökkenőmentesen kell futniuk, most és a jövőben is. És az a helyzet, hogy ha játékról van szó, akkor ugyanezért az árért legalább kétszer akkora teljesítményt lehet kihozni egy PC-ből. Vagy a Mac mini teljesítményével megegyező teljesítményt elérni, de az ár töredékéért. Persze, a PC nagyobb és energiaigényesebb lesz, de frissíthető is, bármikor továbbfejleszthető, ami pedig a játékosok másik elsődleges szempontja.

Egyszerűen fogalmazva: az M2 Pro játékteljesítménye rendben van, de nem olyasmi, amivel igazán dicsekedni lehetne.

 

Ez a cikk egy kétrészes cikksorozat első része, így mindenképpen azt tanácsoljuk, hogy vess majd egy pillantást a cikk másik felére is, amit majd ide kattintva érhetsz el, amint az is elérhetővé válik. A második részben olyan témákról lesz majd szó, mint a Mac-en elérhető játékok hiányának kérdésköre, vagy a Mac-es gaming jövőképe.

Forrás: Macworld

 

Kapcsolódó tartalmak:




Kommentek megjelenítése