Seven Deadly Sins: Grand Cross・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2020.04.14 - 10:54   |   Írta: Ca$h   |   4172
14. ápr Seven Deadly Sins: Grand Cross・Tesztlabor

A nagysikerű Anime sorozatot felkarolta a Netmarble.

Az eredetileg Manga sorozatként induló Seven Deadly Sins pillanatok alatt elnyerte a rajongók szívét, a szent lovagokról (Holy Knights) szóló epikus történet mely egészen sajátos humorral rendelkezik nem kerülhette el a sorsát, Animét csináltak belőle, ráadásul nem azt a fajtát ami évről évre visszatér, esetlegesen egy év alatt két szezonnal is, lásd a korai Dragonballt. Hanem van hogy egy évadra akár kettő évet is várni kell. A harmadik évad debütjét a Netmarble egy egészen egyedi mobil játékkal ünnepelte meg. Céljuk egyértelműen az volt, hogy egyrészt még több rajongót szerezzenek a sorozatnak, másrészt pedig kiszolgálják az eddigieket és kicsit felelevenítsék nekik az eddigi történéseket, mindeközben meg természetesen keressenek egy jó nagy rakat pénzt.

A Seven Deadly Sins: Grand Cross tulajdonképpen egy interaktív animációs film, ami meglepően mély és tartalmas RPG elemekkel lett megtűzdelve. Aki nem kedveli meg a karaktereket és a történetet az első tizenöt percben az akár le is törölheti a játékot, ugyanis a játékélmény igencsak nagy részét, legalább a nyolcvan százalékát a képernyő nézésével fogjuk tölteni. De ki ne szeretné meg Hawkot a kis malacot, gazdáját Meliodast aki a malackocsma tulajdonosa. A köztük lévő állandó civakodás állatira vicces, Meliodas folyton azzal fenyegetőzik hogy vacsorát csinál Hawkból, a malac pedig szívja gazdája vérét folyton azzal jön, hogy mi értelme van annak ha olyan csodaszép ételeket csinál ha azoknak semmi íze. Ez valóban így is van, a fogadó vendégei sorban hányják ki az ételeket, ezért inkább úgy döntenek hogy csak inni fognak, ami miatt a hangulat garantált. A fogadó egyébként mobil, úgy szó szerint ugyanis kiemelkedve a földből egy hatalmas malac hátán terül el, ez a malac pedig Hawk hatalmas anyukája. Szóval van a történetben fantázia rendesen, rengeteg humorral vegyítve, pillanatok alatt elrabolja az ember szívét.

A játék másik nagy részét a döbbenetesen látványos, ugyancsak átvezetőkkel telitűzdelt harcrendszer, amit természetesen nem bonyolítottak túl. Minden szereplőnek lesznek képességei amiket kártyákkal fog mutatni a játék, ezeket teljesen véletlenszerűen kapjuk meg, amik természetesen kombinálhatóak lesznek egymással. Szépen lassan ki fogjuk sakkozni hogy melyek azok a karakterek akik között hatékony a synergie, tehát kapcsolatrendszer van köztük, ezt kihasználva pedig sokkal hatékonyabban tudjuk szeletelni az ellent. Egy körben három kártyát tudunk felhasználni különböző sorrendet és kombinációkat alkalmazva. Lehetőségünk lesz arra, hogy kettő ugyanolyan kártyát egymásba olvasszunk, ezzel az plusz egy csillagot fog kapni, tehát erősebb lesz, de vigyázat mert az egybeolvasztás el fog venni egyet a lehetséges támadások közül. A magasabb csillaggal rendelkező kártyák termesztésen sokkal erősebbek lesznek, illetve ha látványos effektek közepette izzik egy kártya, például áramok cikáznak körülötte, akkor biztosak lehetünk benne, hogy azok lesznek a legerősebbek, ezeket általában valami brutálisan látványos animáció követi, amikben gyönyörködve átélhetjük a sorozatból ismeretes és közkedvelt klasszikusan Anime harcokat.

A végletekig leegyszerűsített, mégis számtalan lehetőséget és kombinációt tartogató harcrendszer mellett ott lesznek a klasszikus RPG elemek is a játékban. Egyrészt a különböző városokat bebarangolva számtalan mellékküldetéssel és kalanddal találkozhatunk, ahol megismerkedhetünk a játékban található kismillió mini-játékkal (ilyen például a főzés is). Illetve elveszhetünk az összetett karakter fejlődésben és felszerelés menedzsmentben. Ahogyan az a mobilos játékoknál lenni szokott, válaszhatjuk hogy automatikusan történjen minden, kedvünk szerint akár a harcot is automatizálhatjuk (bár nem javaslom, lévén nagyon élvezetes), választhatjuk hogy emberünk magától menjen oda a küldetéspontokhoz, de ahol mindenképpen szükség lesz ránk az a karakterek tápolása és a felszerelések menedzselése.

A tapasztaltabb RPG játékosoknak nem fog túl nagy meglepetést vagy fejfájást okozni semmi, lévén teljesen logikusan és a megszokottak szerint van felépítve a rendszer. A szereplők a kalandozások során kapják a tapasztalati pontot, de ha fel akarjuk gyorsítani ezt a folyamatot, akkor különböző löttyök is a rendelkezésünkre fognak állni. A löttyök megivásával előfordulhat hogy akár 50-100%-al több XP-t kapunk, ennek a mértéke teljesen véletlenszerű. Ha valaki elérte a maximális szintet, akkor jön majd a továbbfejlődés lehetősége (Evolve) ehhez viszont már több egyedi és különleges nyersanyagra is szükségük lesz. Ezeket vagy farmolni tudjuk vagy pedig pénzért megvásárolni a shopból és egyéb helyekről. Ha megtörtént az Evolve, akkor további szinteket fogunk kapni és kezdődhet minden elölről. Ami nem minden játékban szokott lenni, az a „Awoken” opció, amiből összesen karakterenként hat darab lesz, ezekhez ugyancsak szükség lesz nem kevés speciális nyersanyagra illetve szintre, ilyenkor karakterünk külseje megváltozik és extra random  képességeket fog kapni, amikkel sokkal erősebb lesz mint azelőtt. Ezek mellett pedig természetesen a szereplők külsejét is változtathatjuk, eléggé aprólékosan, ruhát, fegyvert, fejviseletett kombinálva rajtuk kedvünkre. A ruhák többsége csak gyémántért vásárolható, de szerencsére eléggé bőségesen fogunk kapni ingyen is, de a komolyabb rajongók persze pénzért is vehetnek különböző pakkokat.

A Seven Deadly Sins a távol keleti játékokra jellemző nagylelkűséggel bánik a F2P modellel, egy bizonyos szintig gyönyörűen játszható ráköltés nélkül is, de nyilván azoknak akiket nagyon elkap a hév és gyorsabban szeretnének fejlődni a megszokottnál, a világ összes pénzért rákölthetik a játékra lévén a csomagok már nem annyira nagylelkűek sajnos. A fejlesztő a Netmarble, akiket a Mana Strike óta Supercell magasságokba emeltünk, szeretjük a Netmarble-t és minden játékát, érezhető rajtuk a fejlődés és hogy milyen szinten képesek alkalmazkodni a jelenlegi piachoz, nagyon elkapták a fonalat és úgy néz ki, hogy mindig jó felé nyúlnak. Ez jellmezi a7DS-t is, ami egy nagyon egyedi, élvezetes és jó játék, minden apróbb hibája ellenére, amik igazából csak a stílusból adódnak szóval igazából nem is nevezhetők valódi hibának. A sorozat rajongóinak kötelező darab, aki meg még nem ismeri azoknak mindenképpen, persze ha nem szereted az Animét akkor távolról kerüld el mert akkor nem neked való kedves olvasó. De tegyük a szívünkre a kezünket, létezik ilyen ember?

Szerintünk: 4/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése