Crystalborne: Heroes of Fate・Tesztlabor
Az év eleji sikerszéria megtörni látszik, de azért kétségbeesni nem kell!
Gondolom mindenki észrevette már, hogy az oldalon sorban indítottuk az új rovatokat (Watchlabor, Apple Arcade, AppleTV+) csak hogy kicsit érdekesebbé és változatosabbá tegyük nektek a felhozatalt, emiatt azonban a játéktesztek kicsit háttérbe szorultak, így jelenleg maximum havi kettő tesztet tudunk nektek prezentálni. Éppen ezért mindig alaposan átgondoljuk hogy miről írjunk legközelebb, igyekszünk a legújabb és legkedveltebb címek közül mazsolázni, viszont nagyon úgy néz ki, hogy ez se mindig biztos recept a sikerhez. A Crystalborne egy tisztességes iparosmunka, a legjobbaktól lopott, miközben próbált eredeti lenni, de sajnos nem igazán sikerült neki, hogy miért hamarosan kiderül, ne menjetek sehova!
Első körben természetesen megismerkedhetünk a sztorival, amire az érdeklődésünket kb. az ötödik perc után tökéletesen elveszítjük, nem is olyan nagy baj ez hiszen egyrészt fájdalmasan sablonos, másrészt akinek van némi rutinja az ilyen jellegű játékokban pontosan tudja, hogy nem ez a lényeg. Próbálkoznak vele, néha sikerül is, de javarészt teljes mértékig felesleges belerakni, érdemes lenne inkább kihagyni. Lényeg a lényeg a játék nagy részét a kampányon való végigrohanás fogja jelenteni, melyet akár három nehézségi fokozaton is megtehetünk. A csatákat igény szerint fel lehet gyorsítani (x2 és x4) és természetesen automatizálni is lehet. Abban az esetben pedig ha egy pályát sikerült három csillagra teljesíteni, a későbbiek során egy-egy nyersanyag farmolás miatt bármikor visszatérhetünk és kedvünkre be tudjuk állítani hányszor akarjuk automatikusa lejátszani az adott meccset. Ennek csak a stamina készletünk szabhat határt. Érdekes módon azonban az automata csatának le kell zajlania, tehát valós időben, még ha négyszeres gyorsítással is, de le kell mennie a csatáknak. Ezt nagy nagy butaságnak tartom, más játékoknál ilyenkor csak a lootot kapjuk meg ami pillanatok alatt legördül a szemünk előtt és kész. Nem tudom miért ezt a módszert választották, de sajnos ez van nincs mit tenni ellene.
A karakterfejlődés és gyúrás teljesen hagyományos módon történik, valami megmagyarázhatatlan oknál fogva rendes csatározással elképesztően lassan kapjuk az XP-t, szóval ha gyorsabban szeretnénk fejlődni akkor lila xp löttyöket kell itatni embereinkkel. Ha elérték az adott osztályon belül a maximális szintet, akkor tovább léphetünk velünk (evolve) ehhez szükség lesz némi pénzmagra illetve egy beolvasztható hősre. Ha egy emberünk csillagját szeretnénk növelni ahhoz karakter kártyákra lesz szükség, ezt gyönyörűen kiírja a játék, hogy éppen melyik pályát kell „ötvenezerszer” megcsinálni ahhoz hogy összejöjjön. A skilleket könyvekkel illetve ugyanolyan hős beolvasztásával tudjuk véghezvinni. A ruhák és fegyverek fejlesztése (upgrade) csak pénzbe kerül. Lesz egy úgynevezett „infusion” rész minden karakternél, ahol többféle statisztikát is tudunk fejleszteni az embereinken, ezekhez speciális nyersanyagokra lesz szükségünk illetve első körben a laborban is kell fejleszteni az éppen hozzá való kutatást. Apropó labor és maga a bázis. Az itt lévő épületeket is lehet fejleszteni igaz fizikailag nem lesz látható egyik épület sem, de fogadjuk el hogy van egy bázis, ahol van egy tucatnyi épület, amiket egyenként tudunk fejleszteni, ezzel egyre erősebbé téve embereinket és felgyorsítva a nyersanyagtermelést. Úgy vélem kicsit jobb lett volna ha a bázist fizikailg is láthatjuk, egyestlegesen szépítgethetjük kedvünkre, de erre sajnos nem lesz lehetőségünk.
A játék grafikája egyébként meglepően szép, érdekes átmenetet képez a Japán Anime és a nyugati piacon elhíresült mobiljáték piacféle grafikai megjelenítés között, tehát természetesen sok lesz a csaj, dögösek lesznek, hatalmas csöcsökkel, feszülős kivágott ruciban (előre sajnálom a frissen ivarérett fiatal srácokat). Szóval ember legyen a talpán aki képes lesz vele ágyékban feszülő nadrág nélkül játszani. A hangokkal már egészen más a helyzet, a muzsikák még jók lennének, igaz néha nyom nélkül eltűnik a zene, ugyanez a helyzet a hangokkal, amik kissé szeszélyesek tudnak lenni, szóval ne csodálkozzunk ha néha mély csöndbe burkolózva néznénk ahogy automatikusan harcolnak értünk a bögyös macák. A játék még eléggé friss, várjunk a következő frissítésig mielőtt komolyabb következtetéseket kezdenénk levonni a dologból.
Természetesen lesz tennivalónk bőven, a három fokozaton végigjátszható történeten kívül, PvP csatázhatunk is, ami igaz nem valós időben történik, hanem csak egy előre kisorsolt lista alapján, amit némi pénzmag fejében kedvünkre újra frissíthetünk. Lesz Arena, Underground Brawl és Guild Arena is, mind a három más szabályrendszer szerint lesz felépítve, más-más lootokal a végén, de sajnos ezeket sem tolhatjuk kedvünkre ugyanis jegyes (ticket) rendszer szerint mehetünk csak csatába, mindezt addig amíg lesz elég jegyünk az adott fajtára ugyebár. Ezeknek egy része feltöltődik minden nap, másrészt pedig loot ládák is tartalmazhatnak ilyeneket, imádkozzunk RNGesushoz némi szerencséért és megadatik. Nekiállhatunk egy kis fejvadászatnak (Bounty Board) is, itt olyan mérhetetlenül sok levadászható ember lesz, hogy felsorolni sem lehet, attól függ hogy éppen mire van szükségünk, pénzre vagy valami speciális nyersanyagra, a részvétel van ahol jegyfüggő lesz, van ahol csak bizonyos típusú hősökkel léphetünk be, de a legtöbb tartalmat Bounty energiával tudjuk kipróbálni, szóval addig nyújtózkodunk amíg az energiánk elér. Majd ha ez újra feltöltődött akkor vissza is mehetünk újrapróbálkozni. minden csata előtt ki lesz írva a követelmény ami vagy hőst jelent vagy pedig egy power szintet, ha az embereink összpontja ennél kisebb, inkább neki se vágjunk a kalandnak mert biztosan veszíteni fogunk, így vagy úgy hiába próbálkozunk, az erő mindenek felett áll, mint a legtöbb ilyen játékban.
Csatlakozva egy klánhoz számos előnyre tehetünk szert. Egyrészt folyamatosan ajándékcsomagokat fogunk kapni, napi szinten vagy akkor ha éppen teljesítettünk valami kihívást (challenge). Apropó kihívások, ezekből is lesz bőven, Egyrészt ott lesznek a napi questek, másrészt pedig a sima questek is, amik legfőképpen sztorihoz vannak kapcsolódva de számos egyéb napi teendőért is jár jutalom. A címben lévő fizetőeszközöket igencsak nagyvonalúan osztogatja a játék, az első pár héthez bőségesen elegendőek lesznek, aki meg még ezek után is maradna talán nem fogja földhöz vágni némi pénzmag elköltése. Sajnos a játék borzalmasan agresszívan tolja az arcunkba a lehetséges akciós csomagok reklámját, már-már elviselhetetlen és játszhatatlan emiatt a gamma, de ezt is mint mindent meg lehet szokni. Ha veszünk egy pakkot és VIP rangot lépünk akkor már kevésbé lesz agresszív a játék. Nade visszatérve a klánhoz, lesznek questek, challenge-ek, Eventek, de ami mindenek felett a legnagyobb móka az a Guild Conquest, ami tulajdonképpen egy kis Honfoglaló Crystalborne módra. Ez az a része a játéknak ami nem túl bonyolult, könnyen értelmezhető, megtanulható mégis némi eredetiséget visz játékba. Képzeljünk el egy ordenáré hatalmas nagy térképet, ez fel van osztva különböző régiókra, jelen van minden szomszédos klán, akik a területeket egymástól foglalgatják. Minden egyes területet meg lehet védeni bérencekkel vagy éppenséggel a saját seregünkkel is. A bérencek szintjét pénzmagért növelni tudjuk, minden szinttel egyre többen és egyre nagyobb erővel fogják védeni a területet. A cél ugye a teljes hatalomátvétel, ami nem kevés meló lehet, főleg egy ekkora térkép esetében, természetesen ilyen rövid idő a alatt a klánom nem érte el a célt, de tisztességes szeletet kivágtunk a teljes tortából.
A Crystalborne: Heroes of Fate egy kifejezetten jó játék lenne, ha képes lenne valamivel több újdonságot vagy eredetiséget felmutatni ennél. El lehet vele lenni, van benne tartalom rendesen, le tudja kötni az embert, akár még be is szippanthat, ha nem vigyázunk, de nagyon erős a felhozatal ezen a területen. Egy erős közepesnél többet most nem kaphat tőlem, kipróbálni viszont mindenképpen érdemes!
Szerintünk: 3/5
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.