Archero・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2019.08.12 - 12:02   |   Írta: Ca$h   |   224
12. aug Archero・Tesztlabor

Nehéz a dolga a pici íjásznak, nehéz a dolga!

A szinte teljesen ismeretlen kis csapat, a Habby ezúttal úgy érzem nagyon telibe talált. korábbi játékaikkal nem sokan játszottak, de garantáltom, hogy az Archero akinek egyszer felkerül a telójára soha több nem kerül le onnan. Hogy miért mondom ezt? Hamarosan kiderül, nem menjetek sehova!

A játékot véletlenül szúrtam ki az Appstore játék szekciójában, éppen ezt reklámozták mint „Game of the Day”. gondoltam semmiképpen sem kéne efölött elszaladni, kipróbáltuk tehát miről is van itt szó kérem szépen. Az Archero egy végtelenül egyszerűnek tűnő árkád lövölde, hiszen nem kell benne semmit sem csinálni csak gyakorlatilag szanaszét lőni mindenkit, majd ha megvagyunk és felmarkoltuk a pályáért kapott lootot már mehetünk is tovább a következő szintre. Röviden legalábbis így lehetne leírni nektek, de ennél azért sokkal több van ebben a játékban.

Az Archero grafikája nem mondható olyan kimagaslóan szépnek, a megjelenítés is rendkívül egyszerű, gyakorlatilag csak fel és lefelé szkrollozik a pálya annak fejében hogy az adott aréna éppen milyen nagy - vagy nevezzük inkább hosszúnak. Emberünk egy pici íjász, akire mindenféle szörnyűséges élőlény rátámad, ő persze nem hagyja magát, keményen küzd az életéért, szerencsére mindig akad valami felszedhető cucc, felszerelés, varázstekercs vagy éppenséggel valami fejlesztés amivel erősebbé tudjuk tenni magunkat. A játékban még nem sikerül még megszámolnom hány féle fejlesztés van, de tény hogy olyan sok, hogy ezeknek a kombinációja szinte végtelen lehetőséget tartogat a számunkra.

Emberünk az aranyon és felszereléseken kívül folyamatosan kapni fogja a tapasztalati pontot, ha pedig szintet lép véletlenszerűen választhat majd három fejlesztés közül. Ezek több csoportba is oszthatók, a legfontosabbak ezek közül; a nyilunkat elemi sebzéssel felruházó képességek, a sebzésünket, lövési sebességünket illetve az életünket befolyásoló fejlesztések. Alapvető szabály az ilyen játékokban, hogy fontosabb az hogy milyen erőset sebzünk, minthogy mennyi életünk van. Éppen ezért amikor időnként találkozunk egy angyallal és felajánl nekünk valami képességerősítő cuccot, de lehetőségünk van gyógyulni is valamennyit, akkor mindig a képességet válasszuk. Már csak azért is mert sose lehet tudni, hogy a következő pályán éppen kapni fogunk-e némi szíverősítő cuccot, az esetek többségében ha sikerül sértetlenül megúszni egy pályát szinte mindig kapni fogunk ilyet és felgyógyulhatunk. Ebből is látszik hogy az extra képesség a angyaltól jobbnak bizonyul némi ideiglenes HP-nál. A legjobb képességeket és azok kombinációját a sok-sok lejátszott meccs után kitapasztalhatja mindenki, a maga játékstílusa szerint. Szerencsére a hasonló képességek összeadódnak, nem cserélik le egymást, tehát simán megtehetjük azt – ha olyan szerencsések vagyunk hogy a gép kiadja mindet – hogy egyszerre legyen a nyilunkon fagyasztó, áram, méreg és tüzes sebzés is, mondanom sem kell milyen pusztítóak tudunk ilyenkor lenni. Főleg ha útközben felszedünk egy dupla nyilat (Double Arrow), némi sorozatlövéssel (Multishot) és lepattanó fejlövéssel megspékelve (Bouncing Headshot).  De számtalan olyan képesség lesz amivel több irányba tudunk lőni, vagy magunk körül is csinálhatunk forgó pajzsokat, elementális orbokat, vagy éppenséggel kardokat, amik megvédenek a közelharcban járatos ellenfeleketől. Növelni a nyilunk sebzését és lövési sebességét mindig a legjobb választások egyike, ahogyan az alap HP növelés is jó tud lenni. De ezek mellett még több tucatnyi képesség lesz amiket felsorolni nem lenne elég ez a kis cikk. A angyalon kívül találkozni fogunk még néha a titokzatos árussal is, aki némi arany és gem fejében értékes scrollokat fog árulni nekünk, illetve nagyon ritkán szembejöhet akár egy ördög is, aki ha feláldozunk nála némi életerőt komoly fejlesztéssel tud erősebbé tenni minket – egyik kezével ad, másikkal elvesz ugye. Mindemellett rendszeresen találkozni fogunk egy szerencsekerékkel is, ahol véletlenszerű ajándékokat kaphatunk illetve naponta párszor lehetőségünk lesz reklámokat is megnézni, hogy az ajándékokat megduplázhassuk.

A játékban egyelőre összesen tizenkettő teljesen különböző világgal találkozhatunk, melyek random pályákat és több tucatnyi ellenfelet fog jelenteni. Lesznek olyan világok húsz és ötven pálya közötti tartományban kecsegtetnek arénákkal, a kihívás mindig random, mindig újszerű, egyedül az ellenfelek tulajdonságait, erősségeit, gyengeségeit és harci stílusát tudjuk csak kitanulni, ami alapvetően szükséges lesz a túléléshez. Minden újonnan teljesített tizedik pálya után némi jutalom üti a markunkat, egyébként halál után kezdődik minden elölről. A következő világba csak akkor tudunk továbbmenni, ha egy huzamban megcsinálunk egy egész világot, illetve ha fizetős vendégek vagyunk és áldozunk némi gemet egy új életre, akkor halál után folytathatjuk a kalandot. Mondanom sem kell, hogy egy normál halandó ember passzolja ezt a lehetőséget, hiszen 200gemért cserébe már komoly mennyiségű aranyat tudunk vásárolni, míg egy új élet olyan 30 gem. Az arany egyrészt a fix talentekhez fognak kelleni. hogy mik ezek pontosan? Adott lesz egy háromszor hármas tábla, a felső három lesz a common, a középső három a rare az alsó pedig az epic talenteknek a helye. Ezeket minden egyes upgrade után random fogjuk kapni. Ha mind a kilenc üres helyet kitöltöttük akkor pedig minden újradobott Talent lépni fog egy szintet. Ezek a Talentek nagy mértékben befolyásolják majd a későbbi harcokat hiszen ezeknek köszönhetően leszünk egyre erősebbek és erősebbek. További fix dolognak számítanak a felszerelések. Itt is hat üres hely várja azt, hogy egyre jobb és erősebb dolgokat adjunk rá emberünkre. A felszereléseket is lehet fejleszteni ha rendelkezünk a megfelelő mennyiségű tekercsekkel (scroll) illetve ha van elég aranyunk a fejlesztéshez. Ha pedig valamiből már túl sok lenne, akkor fúzióra (fuse) is lehetőségünk lesz, itt a lényeg az azonosságban lesz, tehát ha erősíteni szeretnénk mondjuk a lvl4-es íjunkat akkor további kettő azonos ritkaságú íjra lesz szükségünk, a szintjük pedig az erősítés mértékét fogják befolyásolni. Tehát még egyszer röviden átvéve az alapokat, emberünket lehetőségünk lesz felszereléssel, fejlesztéssel, fúzióval és a Talenteknek köszönhetően is erősíteni. Ezek megmaradnak, fixek lesznek, minden más random jön a játékban, ennek köszönhető a hihetetlen változatosság és kihívás ami ebben a kis címben rejlik.

Az Archero tipikusan az a játék ami sokkal de sokkal többet tartogat az egyszeri játékosnak mint ami az elsőre tűnik. A semmiből jött és nagyot pukkant. Mindenképpen tegyetek vele egy próbát, mert megéri, de vigyázat, mert függőséget okozhat!

Szerintünk: 4/5

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.




Kommentek megjelenítése