Snow Town: Ice Village・Tesztlabor
Rég játszottunk már a Sim Cityvel …
Mióta világ a világ az emberek imádnak gyűjtögetni, építeni, tervezni, fejleszteni, fejlődni. Pontosan ezeket az ősi motivációkat használják ki a játékok, amikor például egy komplett várost kell felépítenünk a semmiből. A Sparkling Society legújabb játéka is ezt a témát karolta fel, ráadásul a sokak által kedvelt téli időszakban, amikor mindent gyönyörű pihe puha hó fed, mindenre jó ránézni, minden olyan szép és tiszta. Lássuk hát hogyan sikerült eme nemes próbálkozás.
Ránézve a Sparkling Society oldalára meglepetten láthatjuk, hogy igencsak sok játékot készítettek a létezésük óta, sőt, igazából magukat tartják a világelső város építgetős fejlesztő csapatának. Több milliós játékos táborral a hátuk mögött, meg vannak győződve arról, hogy náluk jobb nem létezik a piacon. Figyelembe véve olyan játékkészítőket mint mondjuk a Supercell, úgy vélem több mint bátor kijelentés volt ez tőlük, de biztosan lesznek olyanok akik bedőlnek a marketingnek. Csak ugye miután letöltötték a játékot és tettek vele egy próbát, fog a majomba ugrani a víz és felszínre tőr a valóság és nincsen menekvés, hogy miről beszélek? Konkrétan arról, hogy a Snow Town karcolgatja a kifejezetten rossz játék kategóriát, de ha nem is akarunk ennyire rossz indulatúak lenni, akkor egyezzünk meg egy piszkosul unalmasban. Hogy miért? Hamarosan kiderül!
Az szerencsére már az első pillanattól fogva látszani fog, hogy a játéknak nagyon szép és kellemesen, stílusosan hangulatos grafikája van, igaz mintha a felbontás nem igazán felelne meg a jelenlegi minimum követelményeknek, de ne legyünk ennyire szigorúak. Tudjuk be ezt a hiányosságot a rajzfilmes képi világnak, igaz a készítők meggyőződéssel állítják a játékról, hogy soha nem látott szemkápráztató grafikával rendelkezik. Hát hogy is fogalmazhatnék … ez szimplán csak egy hazugság! Ahogy el kezdünk vele nyomulni az is fel fog tűnni, hogy egy kicsit olyan bétatesztelős feelingje van az egész gammának. Valahogy olyan érzésünk lesz játék közben, mintha valami hiányozna, valami nincsen meg benne, olyan félkész feelingje van. Eleinte szépen rendesen, ahogyan az meg van írva, tanítgatni fognak minket az alapokra. Vegyünk meg egy telket, építsünk rá lakóházakat, majd az embereknek dolgoznia is kéne valahol, tehát húzzunk fel pár munkahelyet, de az se ártana ha jól éreznék magukat ebben a fagyos városban, szóval csináljunk, építsünk dekorációkat. Eddig minden oké, szépen fejlődik a kis városunk, kezdjük megszeretni a látottakat, lehet hogy mégse lesz ezzel olyan nagy baj?
Csak aztán hamarosan jön a csúnya nagy pofára esés, amikor rádöbbenünk, hogy gyakorlatilag ennyi volt az egész játék; legyenek lakók, tudjanak hol dolgozni és érezzék jól magukat. Nincsen se áram, se vízvezeték, se szennycsatorna, se elvezetés, központ, rendőrség, tűzoltóság, mentők, korház, ellátás semmihez. Rengeteg és még annál is több vásárolható épület mind csak kozmetikai célt szolgál, funkcióju az semmi, persze minél jobbat veszünk annál magasabbak lesznek a számok, tehát ha megvesszük a legjobb lakóházat akkor az jóval több lakót fog hozni a városba, mint a párral lejjebb lévő ház. Aztán egyszer csak kifogyunk a pénzből, szeretnénk mondjuk egy kikötőt venni, de nem tudunk mert nincsen rá elég pénz és ha nem játszunk a játékkal nonstop hogy lefarmoljuk a pénzkötegeket, nem is lesz meg soha rá a pénz, mert a küldetéseket nézegetve folyton azt az üzenetet fogjuk kapni, hogy nincsen elég lakó vagy nincsen elég melóhely, ha meg ezekkel foglalkozunk gyűjtés helyett, akkor bizony soha nem fogunk előrébb jutni.
A Snow Town meglehetősen fukar módon bánik az ingyen gyémántokkal még egy videó megtekintésével is csak egy nyomorult darabot fogunk kapni, szóval ha a játék elején nagy lelkesen elköltjük a készletünket – miért is ne tennénk – akkor a telekvásárláshoz leginkább szükséges gyémántokat pótolni igencsak kemény meló lesz. Mert ugye a 30 gyémánt egy telekért lényegesebben jobban hangzik, mint egy millió kredit. Szóval hiába vannak mini küldetések – kapaszkodjatok meg, olyanok mint legyen ennyi és ennyi lakos vagy legyen annyi meg annyi munkahely – amikkel némi extra keresetre tehetnénk szert, ha nem kapunk elég pénzmagot ahhoz hogy terjeszkedni tudjunk. Persze értem én; játsszál többet, de könyörgöm, hogyan játsszak ha piszkosul unatkozom közben és máson se jár az eszem csak a Clash of Clansen vagy a Clash Royale-on, vagy ha már terjeszkedni és termelni akarok akkor Hay Day-en?
Én biztos vagyok benne, hogy a Sparkling Society egy elképesztően jó kis csapat, lehet a többi címük ennél ezerszer jobb, de sajnos attól félek, hogy annyira megjegyeztem a nevüket, hogy ha újra szembe fognak jönni az Appstore-on félő, hogy instant átlapozok rajtuk, mert ez a kis játék piszkosul nem nyerte el a tetszésemet, és akkor még szépen fogalmaztam. Egyedül csak azért adok rá ennyi pontot, mert valóban egész jól néz ki, kellemes a muzsika ami alatta szól és nagyon de nagyon sok vásárolható épület van, idővel érthetetlen oknál fogva olyan épületeket is tudunk vásárolni mint Taj Mahal, Big Ben, Eiffel Torony stb. ezek mind dicséretes dolgok, még akkor is ha az ég világon semmi értelmük. Az igazság az, hogy Will Wright és az összes haverja, akik annak idején 1989-ben kitalálták a Sim Cityt most forognának a sírjukban, de még nem haltak meg. Amondó vagyok, hogy szedjétek le a Sim Sity: BuildItet, ami egy meglepően kellemesre sikeredett kis mini mestermű, na abban nem fogtok csalódni, ezt a címet meg jó távolról kerüljétek el.
Szerintünk: 4/10
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.