Modern Combat: Versus・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2017.11.17 - 10:49   |   Írta: Ca$h   |   4286
17. nov Modern Combat: Versus・Tesztlabor

A nagysikerű Modern Combat sorozat ezúttal csak a versus módot célozta meg.

A Modern Combat talán az egyetlen sorozata a Gameloftnak, ahol egészen az ötödik részig képesek voltak megmaradni a hagyományos fizetős játék módszernél. Persze itt is már az első résztől fogva jelen volt a játékon belüli mikro tranzakció, de nem volt olyan nyomós mint a mai játékaiknál. Ahogyan mindig, most is félve indítottam el a játékot, tele előítéletekkel.

Talán szerencsésnek nevezhetem magam, mert még egyik korábbi résszel se nyomultam, éppen ezért tiszta szívvel és ítélőképességgel állhattam neki a játéknak. Igaz több fórumon is olvasni lehet, hogy a Versus grafikája katasztrofális az eddigi részekhez képest (bevallom jómagam eldobtam az agyam a látványtól) de talán egyik fórumozó se gondolt bele alaposabban, hogy egy multis játéknál vissza kell ám venni a látványból ha azt akarjuk hogy folyékonyan menjen a játék. Hát … sajnos így se lett valami problémamentes a játékmenet, ennek ellenőrzéséről egyébként maguk a készítők is gondoskodtak, hiszen a bal felső sarokban folyamatosan nyomon követhetjük a pinget, amit egyébként mi is tapasztalni fogunk.

Sajnos hiába vettek vissza elvileg a grafikából, a játék nagyon sokszor akadozik, szaggat és katasztrofális teljesítményt tud nyújtani, gondolom ehhez elég a nyolc játékosból csupán egy lassabb mobilnet és már lőttek is az élménynek. Arról nem is beszélve, hogy a Versus olyan szinten égeti a telefonunk aksiját, hogy egy meccs alatt kb. 15-20%-ot is csökkenni tud és ha mindez nem lenne elég akkor még a háttérben futva is csak úgy zuhan tőle az aksi időnk, tehát érdemes minden játék után teljesen kilépni a gammából még a háttérben sem otthagyva, ha nem akarjuk egy nap háromszor teljesen újratölteni a telónkat.

Röviden ennyit a rossz dolgokról, jöjjenek most akkor a jók, hiszen abból aztán lesz bőven. A Modern Combat Versus irányítása döbbenetesen egyszerű, kényelmes és praktikus, az egyedüli gond csak a korlátozásokkal van, ugyanis ugrani nem tudunk ugye, ami miatt fulladásos asztmás rohamot fogunk kapni bizonyos helyzetekben, megfordulni tapiképernyő meglehetősen nehézkes és problematikus dolog. Illetve nincsen radar, tehát csak akkor vesszük észre ha mögöttünk van valaki, ha a sebzés indikátor erre célozni próbál. Ezt viszont elképesztően nyomorékul csinálták meg, ugyanis ha mondjuk bal mögöttünk van valaki, akkor a jobb felső sarokba mutatnak a nyilak miközben ugye valóban bal mögöttünk lesznek a jelek, de az ember zsigerből arra fordul amerre a nyilak mutatnak és akkor már bizony késő lesz, szóval át kell programozni az agyunkat és akkor már nem lesz gond ezzel sem.

Összesen tizenegy ügynökből válogathatunk, akik további négy csoportba lesznek felosztva; lesznek a védekező, a támadó, a specialista és végül a bérgyilkos kasztok. Mindegyiknek megvan a maga feladata, érdemes a négy csoportból legalább három különbözőt magunkkal vinni a csatába, mert higgyétek el nekem, a helyzet pillanatok alatt meg tud változni. Ilyenkor lép a képbe a jól megszokott Gameloftos „paytowin” ugyanis a fizető játékosok ugye ha akarják rögtön az első pár betanító meccs után megvehetik a legerősebb karikat, ami miatt a többieknek vajmi kevés esélyük lesz. Elképesztően frusztráló tud lenni, amikor királyok vagyunk, tartjuk a pontot, hozzuk a killeket, de a másik csapatban van egy kardos szamuráj, aki kedvére szeleteli halomra társainkat és mindezt persze megvásárolt kártyákért teszi a kedves milliomos palánta.

A játékszabályok egyébként nagyon egyszerűek, itt is területfoglalásról lesz szó, adott egy pálya (szerencsére van belőle jó sok), egy random pont valahol (ugyancsak szerencsére több ilyen pont is van a térképen) amit el kell foglalni és tartani kell becsülettel. Amíg egy ellenséges egység rajta áll a pontunkon a százalék megtorpan és nem megy tovább, abban az esetben ha mindenkit kiirtanak a csapatból, pár másodperc alatt el is foglalják és nekik kúszik tovább a százalék. Elképesztően intenzívek és izgalmasak tudnak lenni a meccsek, amit sajnos nagyon tönkre tud tenni egy-egy fizetős játékos. De ehhez hozzá kell szokni és becsülettel gyűjtögetni kedvenc ügynökeink kártyáit. Gyönyörűen el lett lopva itt is a Clash roayle-os kártyás illetve ládás rendszer, lesznek ingyenesek, lesz négy hely a megnyerteknek, lesz sok sok várakozási idő és persze gyémántért idővásárlás. Viszont naponta kb. tíz ingyen reklám megtekintésével darabonként fél órát lenyeshetünk az időből. Lesznek speciális események, amikor pár napon keresztül értékes nyereményekért mehet a harc, lesznek természetesen ligák is, minél magasabb ligában vagyunk annál többet extra ajándékokat fogunk kapni ládanyitáskor.

A Modern Combat Versus, minden gyerekbetegsége ellenére egy kiváló játék, ami biztosan kell ahhoz, hogy gond nélkül élvezzük; atomreaktor a telefonra kötve, végtelen bankkártya a gondtalan ügynökfejlesztéshez, házimozi rendszer a hangokhoz, hogy mindig tudjuk honnan támad az ellenfél. Ha ezek megvannak tökéletesen kiegyensúlyozottak leszünk. Ha nincsenek az se baj, de azért néha készüljünk fel egy kis stresszre! Erőteljesen ajánlom minden FPS rajongónak!

Szerintünk: 9/10

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése