Gladiator Heroes・Tesztlabor
„Üdvözlégy Cézár a halálba indulók köszöntenek!”
A Gladiator Heroesban tulajdonképpen egy rabszolgatartót személyesítünk meg, akinek célja a római tartomány összes régiójában elérni a dicsőséges győzelmet. Egyre több pénzünk és nyersanyagunk lesz ahhoz, hogy a virágzó birodalmunkban egyre több és több gladiátorunk lehessen, akiket felfegyverezve és kiképezve miénk lehessen a legjobbak közt is a legjobb harcos.
A legenda szerint az a Gladiátor aki eléri a végső győzelmet megszerezheti a szabadságát, vér és halálon keresztüli győzelem ez, a kérdés már csak az hogy lehet-e normális életet élni ezek után. De ne menjünk most bele ilyen filozófiai mélységekbe, mert a Gladiator Heroes egy könnyed, egyszerű kis játék, ami jobb esetben akár hónapokig is le tudja kötni a nagyérdeműt, már ha fogékony erre a típusra.
Alapvetően a játék két fontosabb részre oszható fel, van a meglehetősen hosszú és tartalmas kampány, aminek különböző fejezeteit akkor tudjuk elérhetővé tenni, ha a „Karaván” épületünket folyamatosan fejlesztjük, de ehhez természetesen a főépülettel is szintet kell lépni, szóval ha megfogadtok egy jó tanácsot nem fogjátok elrusholni a játékot mert annak hamar csúfos vége lesz. A másik játékmód a multiplayer, ahol más játékosok gladiátorai ellen kűzdhetünk meg, némi extra nyersanyag és persze dicsőség fejében. A több játékos mód nem igényel túlzott magyarázatot, talán csak annyit, hogy érdemes minden csata előtt megnézni hogy ellenfelünk hősei milyen szinten vannak, ugyanis az esetek többségében igencsak erősek lesznek, ennek fejében inkább azt tanácsolnám, hogy eme lehetőséget a kampány utánra tartogassátok.
A térkép ami elénk kerül hatalmas, közel száz pálya áll majd a rendelkezésünkre amiket ráadásul három különböző nehézségi fokozaton is teljesíteni lehet. Egy-egy pálya végeztével kilenc darab láda lesz a jutalmunk, amikből sajnos csak hármat tudunk kinyitni ingyen, további három jár egy videó megtekintéséért és három ha megvesszük az utolsó kulcsokat gyémántért. Érdemes odafigyelni, hogy az adott lootnak milyen az értéke, ha esetlegesen pirossal vagy lilával találkozunk érdemes az összes ládát kinyitni.
A csata sajnálatos módon szinte teljesen magától történik, ez egy nagyon nagy hiányossága a játéknak, hiszen számtalan fontos és stratégiailag elkerülhetetlen tényező adódhat egy meccs alatt, amiket valljuk be nagyon jó lenne nekünk megoldani, vagy kitalálni, esetlegesen kihasználni – azért hozzátenném, hogy a gép meglehetősen okosan és rutinosan játszik, olyan sok gondunk nem lesz rá. Nekünk csak abba lesz beleszólásunk, hogy a képességeket hogyan és minként használjuk fel egy-egy hősünknél. Higyjétek el pár meccs után már ti is csak fel fogjátok gyorsítani a csatákat és automatikusra rakjátok az egészet, lévén a kettő között alig van különbség. Fontos tényezők tudnak lenni egyébként az ellenfél hátulról megtámadása, a falnak vágása, kigáncsolása esetlegesen elkábítása, de mivel egyikre se lesz hatásunk ezért csak bízni tudunk benne, hogy a gép kihasználja majd a lehetőségeket – és ki is fogja az esetek töbségében legalábbis. A Térképen egyébként találhatóak speciális kihívások is, három normáls kihívásért meg fog jelenni egy nehéz, négy nehéz teljesítéséért pedig egy limitált ideig elérhető epic kihívás, ez olyannyira nehéz hogy még nekem se sikerült megcsinálni egyet sem, pedig meglehetősen tápos harcosokkal futottam neki.
A számtalan csatározáson kívül igencsak nagy szerep fog jutni a központunkra is. Itt tualjdonképpen csak klasszikus építgetésre kerül majd sor, a legfontosabb épületek természetesen a pénzt, fát, követ és fémet termelő bányák építése és fejlesztése lesz illetve ezeknek a tárolására szolgáló raktárak. Ezek mellett lesznek olyan épületek ahol a különböző kasztokba tartozó – kardos-pajzsos, kétkezes, nehézfegyver, lándzsás – harcosokat edzhetjük, természetesen mindegyik kasztnak külön épülete lesz, illetve ha elértük emberünkkel a maximális szintet akkor továbblépni csak ezeknek az épületeknek a gyúrásával tudjuk majd. Ezek mellett lesz kovácsműhely, ahol a fegyvereket tudjuk egymásba olvasztani, ezzel a kiválasztottat erősebbé téve. Aztán építhetünk szobrokat is – Boom Beach után szabadon – ezzel embereink különbözö statisztikáit erősítve, végül pedig de nem utolsó sorban lesz egy olyan raktárunk is ahol a különböző varázstárgyakat tarthatjuk, amikkel pillanatnyi előnyökre tehetünk szert, ilyen például az azonnali gyógyulás. Apropó gyógyulás, a játék egyik legontosabb épülete a korház lesz, ahol minden csata után embereink kipihentetik a fáradalmaikat illetve beheggesztik sérüléseiket is, itt természetesen minden szintlépéssel eggyel több harcost tudunk majd gyógyítani. Gladiátorokat szobrokon keresztüli megidézéssel tudunk szerezni, a fa szobor lesz a leggyengébb az arany pedig a legerősebb. Eleinte természetesen tartsunk meg mindenkit, de később három csillagosnál gyengébb gladiátorral ne is kezdjünk.
A Gladiator Heroes egy nagyon jó kis játék de sajnos a kezdeti lelkesedés és kattanás tulságosan hamar elviselhetetlen unalomba fullad és ez bizony az automatikus csatározások miatt van. Olyan jól kitalált, viszonylag mély a játék harcrendszere, ha az összes lehetőséget mi magunk használhatnánk és taktikázhatnánk kedvünkre a játék szavatossága jóval magasabb lehetett volna. Persze az megint más kérdés, hogy mi történik akkor amikor a kapányt kitoljuk és elkezdünk emberek ellen játszani, ahol ráadásul ellenfeleinket ugyancsak a gép irányítja. Ha legalább őket játszhatnánk valódi emberek ellen úgy hogy mi magunk vesszük át az irányítást, ugyancsak magasabb lehetne a végső értékelés. De így sajnos csak egy erős közepest kaphat most tőlem, kipróbálása viszont erőteljesen javallot mindenki számára, aki szereti a bázisépítgetős, csatározós, mutlizgatós őrületet.
Szerintünk: 6/10
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.
MentésMentés