Castle Creeps TD・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2017.01.30 - 09:43   |   Írta: Ca$h   |   1848
30. jan Castle Creeps TD・Tesztlabor

Vajon mi történik akkor, amikor valaki pofátlanul lemásol egy nagy címet?!?

Igaz, a Tower Defense, mint olyan, nagyon régre visszavezethető, ha jól tudom a Warcraft 3 egyik custom mapjében találták ki először. Pontosabban fogalmazva, akkor reformálták a stílust olyanra, amilyenre mi most emlékszünk. Később gombamód jött egyik cím a másik után, a kettő talán leghíresebb ezek közül is a Fieldrunners sorozat, és a Kingdom Rush voltak, de talán egyet értünk abban, ha azt mondom, hogy a Kingdom Rush minden szempontból vitte a pálmát, ha Tower Defense a téma. Egyéni grafikája, humora, a tornyok egyszerűsége mégis zsenialitása, az egymáshoz való viszonyulásuk páratlan volt ebben a stílusban. Nem is csodálkoztam túlságosan, mikor a kezeim közé került a Castle Creeps és rögtön láttam, hogy ez is csak egy újabb "copy paste" a többi közül.

A kérdés ekkor már csak az volt, hogy vajon a jobbik fajta, vagy a gyengébbik eresztés. Az már rögtön a játék elején látszani fog, hogy a grafika döbbenetesen szép, stílusos és nagyon minőségi munka. Az is hamar ki fog derülni, hogy bizony igyekeztek a történetet és a karaktereket viccesre venni. Számomra kicsit erőltetettek a párbeszédek, de legalább a készítők igyekeztek viccesre venni a formát. A tornyok viszont sajnálatos módon szinte egy az egyben át lettek másolva a KR első részéből. Olyannyira, hogy a hasonlóság már-már fájdalmasnak nevezhető. Mert ugye itt is négy alapvető toronnyal fogunk találkozni: lesz a nyilas, a mágikus, az ágyú és a helyi őrség, aminek természetesen itt is három tagja lesz. Idővel a tornyok itt is kettő további speciális változattá fejleszthetők. Szóval, nem csak első, hanem második blikkre is csak egy pofátlan másolat ez a játék, olyannyira hogy akár még pereskedni is lehetne miatta.

Aztán a tesztelés miatt mélyebben bele kellett ásnom magam a témába, és ekkor már észrevettem apróbb, néha komolyabb változásokat is az eredetihez képest, amik némi színt visznek a stílusba, de semmiképpen sem olyan nagyok, ami miatt önálló címnek lehetne nevezni a Castle Creepset, vagy ami miatt még sokáig emlékezni fogunk rá. Kezdjük rögtön azzal, hogy a tornyok különböző szinjeit is lehet egyenként fejleszteni szintet léptetni, tehát mind a négy toronynak van ugye első, második szintje, ami további kettő speciális szintté fejleszhető az idők során. Na most, ezeknek a lépcsőknek (tier) is vannak egyenként további szintjei, ami nagy mértékben befolyásolhatja egy-egy csata végkimenetelét. Ez logikus is, hiszen nem mindegy, hogy mondjuk a pályán lévő nyilas tornyok első szintűek, vagy éppenséggel már négyesek. A statisztikák, olyanok mint életerő, támadási erő vagy pontosság, nagyban befolyásolják egy-egy torony hatékonyságát, szóval ha bármikor lehetőségünk nyílik ezeket fejleszteni, tegyük meg.

A fejlesztésekhez egyébként különböző típusú nyersanyagokra lesz szükségünk, amiket természetesen játék közben, grindelés közben fogunk megkapni. De sajnos, egy idő után a fejlődés megáll és eljutunk egy olyan pontra, amikor választanunk kell, hogy valódi pénzért megvásároljuk a fejlesztéhez szükséges nyersiket különböző ládák beszerzésével. Vagy pedig kivárjuk a naponta jelentkező ingyenes ládát, ezzel megkockáztatva, hogy kiesünk a ritmusból, lelkesedésből és esetlegesen belefásulunk a gyűjtögetésbe. Mert bárhogyan is próbálkozunk, nem fogjuk tudni három csillagra tejesíteni a játékot, csak akkor, ha egy bizonyos toronnyal már elértük azt a szintet, amit a készítők nekünk erre kitaláltak. Itt lép be a képbe a F2P model rossz alkalmazása, amikor szinte rákényszerítenek minket arra, hogy ráköltsünk a játékra. Szerintem, ez nagyon nem jó dolog. Sokkal jobb volt, amikor a KR-ért leperkáltuk azt a 3-4 dollárt és felhőtlenül játszhattunk vele bármennyit és olyan stratégiákat kipróbálva, amilyet csak akartunk, mert több lehetséges megoldás is létezett.

Természetesen, itt is lesznek hősök, olyan jópofa, nagyszájú, az alap egységeknél jóval erősebb lények, akik sosem halnak meg, maximum csak lepihennek pár percre, folyamatosan fejlődnek, egyre erősebbek lesznek, és különleges képességgekkel is rendelkeznek. A hősök fejlesztéséhez is nyersanyagokra lesz szükségünk, amire ugyancsak kapi fogunk időnként ingyenes ládát, de nyilván a fejlődés sokkal gyorsabb, ha ezeket valódi pénzért megvesszük. Sajnálatos módon, a jól megszokott segítőket, mint mondjuk extra elixír, vagy erősítés is csak ládából tudunk nyitni, vagy a csata hevében, hármasával, gyémántért is vásárolhatunk, ami persze olyan ritka, mint a fehér holló, de valódi pénzért kedvünkre vásárolhatunk belőle bármennyit. Lesz egyébként mindig a pálya közepén egy hatalmas torony, aminek 5 db. töltete van. Ezzel nagyobb csapatokat porlaszthatunk el pillanatok alatt, ennek a töltetei idővel újratermelődnek, vagy persze gyémántért is vásárolhatunk, ha akarunk.

Tisztán látszik tehát, hogy a Castle Creeps egy Kingdom Rush másolat, abból is a jobbik fajta, de a F2P model pofátlan változatát alkalmazták, ami miatt nagymértékben tönkreteszi a játékélményt. Sosem játszhatunk vele felhőtlenül boldogan, mert folyton folyvást akadályokba fogunk ütközni, amiknek az orvoslása csak vásárlással, vagy várakozással megoldható. Így is egyébként még egy jó játénak számít, de lehetett volna ennél sokkal jobb is, ha mondjuk kap egy 4,99-es árcédulát, és más alapokra épül.

Szerintünk: 7/10

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése