Tarolnak az almás logós okosórák
Változatlanul az Apple uralja a smartwatch szektort.
A Counterpoint piackutató cég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy az idei esztendő első negyedévében globálisan mintegy 2 százalékkal kevesebb okosórát adtak el, mint az előző év hasonló időszakában. Az elemzők felhívják a figyelmet arra, hogy ez immár az ötödik olyan egymást követő háromhónapos időszak, melyben zsugorodott a smartwatch szektor.
A legtöbb ilyen terméket a hatalmas népességű Kínában adták el, mely ország az összes eladás 29 százalékáért felel (2024 Q1: 21 százalék), és ahol a jelzett időszakban igen dinamikusan, 37 százalékkal nőttek az eladások – köszönhetően elsősorban a Huaweinek, az Imoonak és a Xiaominak.
A második helyen lévő Indiában viszont hasonlóan jelentős mértékben, konkrétan 33 százalékkal csökkent a forgalom, így ez a szintén hatalmas népességű ország a maga 19 százalékos piaci részesedésével lecsökkent Észak-Amerika szintjére. Utóbbi régióban az elmúlt időkben 11 százalékkal csökkent az okosórák eladási mennyisége.
A negyedik helyen tanyázik Európa, ahol a világpiaci átlagnak megfelelően 2 százalékkal estek vissza az eladások. Az öreg kontinens az összes eladás mintegy 15 százalékáért felel.
A legtöbb okosórát változatlanul az Apple adja el, bár megjegyzendő, hogy az almás logós gyártó eladásai 9 százalékkal csökkentek, és ennek következtében az amerikai gyártó piacrésze 21 százalékról 20 százalékra olvadt.
Az Apple jelenlegi legolcsóbb okosórája a Watch SE, mely kiviteltől függően 100-115 ezer forintos áron nyit. A Watch Series 10 190-330 ezer forintba kerül, a mindent bele kategóriás csúcsmodell, a Watch Ultra 2 pedig nem kevesebb, mint 380 ezer forintot kóstál.
Az ezüstérmes Huawei igen komoly mértékű, konkrétan 53 százalékos növekedést produkált, melynek köszönhetően a piaci részesedése 10 százalékról 16 százalékra katapultált. Hasonlóképp jól teljesít a szintén kínai Xiaomi, mely ugyancsak 53 százalékos növekedést követően 6 százalékról 10 százalékra növelte globális részesedését.
Az okostelefonok piacát uraló Samsung mostanság gyengélkedik ebben a szektorban, a dél-koreai cég eladásai 18 százalékot romlottak, melynek következtében a piacrész 9 százalékról 7 százalékra olvadt. A kínai székhelyű Imoo jelenleg az ötödik: 23 százalékos növekedést követően a cég 6 százalékról 7 százalékra tudott feljönni.
Amennyiben a csuklón viselhető kütyük teljes piacát tekintjük, akkor a Huawei az első, a Xiaomi a második és az Apple csak a harmadik.
10 milliós eladási mennyiséggel a Huawei egy nem kevesebb, mint 21,9 százalékos szeletet hasít ki magának a piaci tortából. Egy évvel korábban még csak 7 millió ilyen készüléket adott el a Huawei és csak 17 százalékos piacrésszel bírt, ami azt jelenti, hogy egy év alatt 42,4 százalékos növekedést sikerült produkálnia.
Ennél nagyobbat csak a szintén kínai Xiaomi tudott növekedni, mely cég konkrétan 42,6 százalékot javított korábbi eladási mutatóin. A Xiaomi az év első három hónapjában 8,7 millió viselhető kütyüt dobott piacra és ily módon 19 százalékos részesedést ért el. Viszonyításképp, 2024 első negyedévében 6,1 milliós eladási mennyiséget és 14,7 százalékos piacrészt tudott felmutatni a Xiaomi.
Az Apple ugyan csak a dobogó harmadik fokára állhat fel, azonban gyorsan hozzá kell tennünk, hogy az amerikai vállalat csak a drágább smartwatch kategóriában képviselteti magát, és továbbra sem rendelkezik filléres wearable kütyükkel.
Az almás logós cég 5,1 millióról 7 millióra növelte az eladási mennyiségét, ami egész korrekt, 37,2 százalékos növekedésről tesz tanúbizonyságot. Ennek jegyében az Apple piacrésze 12,5 százalékról 15,5 százalékra nőtt.
A mobilfronton fő rivális Samsung ebben a szektorban nem teljesít túl jól, sőt, az elmúlt évben 5,7 százalékos visszaesést volt kényszerű feljegyezni. A toplista negyedik helyén lévő dél-koreai cég eladásai 3,6 millióról 3,3 millióra csökkentek, ezzel párhuzamosan pedig a részesedése 8,8 százalékról 7,5 százalékre olvadt.
Az ötödik helyezett az az amerikai székhelyű Garmin, mely 29,5 százalékos növekedést követően 1,6 millió helyett immár 2,1 millió viselhető készüléket hozott forgalomba, így 4 százalékról 4,7 százalékra tudta növelni piaci részesedését.
Kapcsolódó cikkek:
- Az Apple uralja az apró fülesek piacát
- Új készülék ül a kamerás mobilok trónján
- Őrült tempóban tör előre a szélsebes 5G