Warhammer 40K: Tacticus・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2025.04.29 - 18:29   |   Írta: Ca$h   |   93
29. ápr Warhammer 40K: Tacticus・Tesztlabor

Taktikázás a Warhammer 40.000 világában.

Nagyon remélem, hogy nem létezik olyan ember akinek be kéne mutatni a Warhammer 40.000 világát, ha esetlegesen mégis akkor meg nagy bajban vagyok, mert nálam ez egy olyan nyúlüreg, amiben nagyon de nagyon el tudok veszni. Nagyon lerövidítve a lényeget: „Az emberiség sötét jövőjében nincsen más csak háború!” Ez magyarul nem hangzik olyan jól mint angolul illetve valószínűleg létezik ennél jobb fordítás is. De a lényeget el lehet kapni ami röviden annyi lenne, hogy a Warhammer, ahogyan az a címében is szerepel egy nagyon távoli  jövőben, a negyvenezres években játszódik. Amikor valóban nem túl sok jóval kecsegtet a puszta létezés. Az emberiség hiába találta fel a hiperűr utazást és hódította meg az egész univerzumot, minél távolabbra jutottak a veszélyek száma csak nőtt és nőtt, idegen fajok jelentek meg amik el akarnak pusztítani minket, majd maga a káosz fenyegetése, ami egy másik dimenzió tele ocsmány lényekkel és istenségekkel amik mind csak elpusztítani akarnak minket. Ilyen borzalmasan nagy veszélyekhez kénytelenek voltunk egy olyan haderőt létrehozni, ami képes felvenni a harcot. Ezek voltak az Űrgárdisták, genetikailag módosított szuperemberek, akiket egészen kicsi koruktól kezdve arra képeznek, hogy legalább minimális esélyük legyen ezekkel a borzalmakkal szemben, amik a világűrből minket rohamozva nap mint nap veszélyeztetik a puszta létezésünket. A gárdisták mérete páncél nélkül három és hat méter között mozog, ha pedig felveszik legendás védőburkukat ez tovább nő. A bőrük alá telepített feketehámnak köszönhetően a több tonnás erőpáncélban olyan könnyedén mozognak mintha meztelenek lennének. Az agyuk mindkét féltekéjét képesek használni, hogyha ha az egyik alszik a másikkal ébren lehetnek. Kettő gyomruk van, hogyha nincsen más kéznél csak szemét abból is ki tudják vonni a tápanyagot, kettő szívük van hogyha az egyik szívrohamot kapna a másik még működjön. A bordáik összenőtek egységes páncélt alkotva, ami megvédi a belső szerveiket mindenféle külső támadástól. Még sorolhatnánk a számtalan módosítást ami miatt elpusztíthatatlannak tűnhetnek, ehhez képes az ellenfeleik olyan erősek hogy még ők is úgy hullnak sokszor mint a legyek, mert az emberiség sorsa bizony meg lett pecsételve, amikor a Horus felkelésekor nem elég hogy a császár halálosan megsebesült, de az Űrgárdisták felét megfertőzte a káosz, ezzel ketté választva ezt az elpusztíthatatlannak tűnő haderőt. Oszd meg és uralkodj alapon a káosz nyersére áll, nem túl jók az esélyeink, de feladni soha nem fogjuk!

Csak elvesztem megint a részletekben, pedig higgyétek el ez mind még semmi ahhoz képest amilyen hatalmas lore-al rendelkezik ez az univerzum, ami eredetileg egy táblás társasjátéknak készült. A Games Workshop (innentől csak GW) azóta már a tizedik kiadással jött ki, a háttértörténetről szóló könyvek száma már kétszáz felett van, számtalan videójátékkal és egyéb kiegészítőkkel növekedett az univerzum, illetve ha mindez nem lenne elég akkor kijött a sima Warhammer is, ami egy párhuzamos univerzumban játszódó fantasy világ. Jelenleg a Tacticus a legsikeresebb mobilos játék ami elérhető a piacon, teljesen hivatalos forrásokból táplálkozik, ha jól tudom le is vannak szerződve a GW-el hogy minden ami a játékban van teljesen „accurate” tehát pontos legyen. Nemrég kijött a legsikeresebb Warhammeres konzol játéknak a folytatása a Space Marine 2 aminek kapcsán az Ultramarine frakció egy új taggal bővült, aki természetesen nem más mint a legendás Titus, aki a videójátékok főszereplője. Út közben felröppentek a hírek hogy mindenki nagy kedvenc, szuperjóképű divatkocka színésze; Henry Cavill elkezdte a Warhammer 40.000 világában játszódó egész éjszakás film forgatását. Szóval zajlik az élet rendesen, most aztán igazán jó dolog Warhammer rajongónak lenni. De mi is az a Tactius, milyen játékkal van dolga annak aki belevág a nagy kalandba.

A Tacticus egy teljesen klasszikus, hagyományos F2P modellre épülő, karaktergyűjtögetős, körökre osztott taktikai és stratégiai játék. Felülnézetes, elképesztően látványos és részletes grafikával van ellátva, egyszerre öt hőst vihetünk magunkkal és a legjobb ebben, hogy ez a kiválasztott ötös bármilyen összetételű lehet, tehát simán válaszhatunk egy birodalmi gárdisták, egy káosz gárdistát, egy orkot, egy Tyranidát befejezve a sort esetlegesen egy Necronnal? Tehát a frakciók nem korlátoznak minket, ahogyan az sem hogy ki kinek a halálos ellensége, ha harcba kell menni mi döntjük el kiket viszünk magunkkal. Ebből kifolyólag értelemszerűen adott lesz másfél tucatnyi frakció, amikben egyenként általánosan öt hősünk is lehet illetve lesznek olyanok is amik rendelkeznek „Háborús Gépezettel – Machine of War” is, ez gyakorlatilag egy hatodik egység, amivel nem tudunk mozogni ugyan, de ugyanúgy két fajta módon tudunk velük támadni mint a hősökkel. Ahogyan az gondolom már kiderült minden egységünknek lesz egy passzív illetve egy aktív képessége, a passzív az mindig elérhető, jellegéből adódóan, de irányítani nem tudjuk, az aktív képesség meg az esetek többségében egy csata során csak egyszer használhatóak, kivéve ha a képesség olyan hogy többször is lehet. Ilyen például Titus „Tactical Precision” képessége, aminek az a lényege hogy ha hősünket körülveszi egy csomó ellenfél, akkor Titus körbe lendíti láncos kardját és mindenkit kinyír maga körül. Abban az esetben ha Titust sikerül valakinek térde kényszeríteni, de ő visszahozza magát a halálból, lekaszabolva egy mellette lévő gyengébb vagy meggyengült ellenfelet, ez a képesség újratöltődik. Ez így elsőre kicsit bonyinak tűnhet, de higgyétek el nekem, hogy játékban ez sokkal tisztábban értelmezhető lesz. A legtöbb képességre jellemző ez egyébként, hogy elolvasva nem igaszán értjük mire jó, de futva pár próbakört vagy látva ahogy mások játszanak vele, rögtön sokkal tisztább lesz mire jó. Lesznek karakterek akik párbajra lettek kitalálva, lesznek akik takarításra, lesznek akik PvP-ben erősek, lesznek akik meg csapatjátékosok tehát érdemes a frakció minden tagját magaddal vinni és még sorolhatnám. Tizennyolc frakció csaknem mindegyiknél öt hős, tehát közel száz karakterről beszélünk. Összeszedni mindenkit nagyon nehéz és időigényes feladat, kiismerni őket meg még tovább tart, és akkor még nem is ejtettünk szót a fejlesztésekről.

Ahogyan minden hasonló játékban itt is természetesen az első lépés az lesz, hogy megszerezni a karaktert, erre több lehetőségünk is lesz, vagy „Requtisition Orderből” dobja a gép random, vagy pedig egy event során mi magunk szedjük össze az elegendő shardot, illetve lehetőségünk lesz farmolni is egy-egy karaktert akkor, ha a történettel eljutottunk egy olyan pontra amikor farmolható az adott karinak a shardja. Kampányból lesz összesen négy, ezeknek lesz tükör változata is, amikor felcserélődnek az egységek, illetve mindegyiknek lesz legendás módja is ami sokkal nehezebb, de nagyobb eséllyel tudunk itt shardokat farmolni. Tehát összesen tizenhat kampány van, amik egyenként is öt fejezetre vannak osztva. A karakterek fele farmolható kampánnyal, ha van elég „raid ticketünk” de sajnos  egy pálya csak tízszer támadható raiddel egy napon. Ezzel akarták elérni, hogy az ember minden nap visszajöjjön játszani. Szóval lesznek olyan karakterek amiket több hónapon keresztül famolunk majd, és persze nehogy azt higgyétek, hogy ebből a tíz alkalomból mindig kapunk egy shardot. Átlagosan én úgy vettem észre, hogy napi négyet lehet összeszedni a tízből, a legtöbb karakterhez 130, 250 vagy 500 shard kell, ezt osszuk el néggyel és akkor igen, megkapjuk hány nap kell ahhoz, hogy unlockoljunk egy karaktert. Sok, nagyon sok, az esetek többségében hamarabb kidobja a gép a drop podokkal, ezekből is érdemes mindig összeszedni egyszerre tízet és úgy ledobatni őket, mert elvileg ilyenkor egy új karakter garantált vagy pedig egy már meglévőhöz jó sok extra shard. 

Szóval akkor megvan a várva várt karakter, mit tudunk tenni vele? Egyrészt a shardok farmolása nem ért véget, ugyanis továbbra is shardokra lesz szükségünk hogy fejleszteni tudjuk a hősünk rangját, minden harmadik rang után szintet lép, amihez már orbok is kelleni fognak, amik gyakorlatilag a légritkább nyersanyagok a játékban. Vegyünk akkor egy példát, Brother Godswylt a Black Templar frakcióból alapból commonban dobja a játék, tíz további shardal lesz egy csillagos, utána kell még tizenöt ahhoz hogy két csillagos legyen, végül pedig újabb tizenöt illetve tíz uncommon imperial orb ahhoz, hogy végre valahára uncommon legyen. Tizenöt shard kell a három csillaghoz, újabb tizenöt a négyhez és végül húsz shard és tíz rare imperial orb a rare ranghoz. Ez minden egyes karakternél így fog működni, a különbség csak annyi lesz hogy a legtöbb karaktert nem csövesen commonban fogjuk megkapni, hanem általában uncommon vagy rare ranggal, amivel kicsit le fog rövidülni ez a végtelen farmolási folyamat. Az orbok borzalmasan ritkák, becsüljük meg őket nagyon és gondoljuk át alaposan melyik karakterre költjük el őket. Ha mindez nem lenne elég akkor nem csak rangot de a felszerelést és alapfelszereltséget is fejleszteni tudjuk. Ezek viszonylag maguktól értetődőek, nem igényelnek további magyarázást, a lényeg csak annyi, hogy logikusan minél fejlettebbek a rajtunk lévő cuccok, annál erősebbek leszünk. Egy epic Brother Godswylnél akinek a felszerelését egyáltalán nem fejlesztettük és Stone I-es szinten van, össze se lehet hasonlítani egy Gold I-es felszereltségűvel. Szóval mivel egy karaktert háromféleképpen is lehet fejleszteni, meglehetősen át kell gondolnunk, hogy kikkel foglalkozunk és kikkel nem.

A játékban elképesztően sok tartalom van, mint minden más hasonló F2P játékban ahol a fő célja a késztőknek természetesen az, hogy minél többször visszagyere és ha lehetséges minél több pénzt költsél  a játékra. A Tacticus gyönyörűen játszható ráköltés nélkül is, a havonta frissülő Passban van ingyenes rész, illetve a sima napi teendőkkel is lehet haladni. Érdemes keresni egy aktív klánt, ez talán a legfontosabb része a játéknak, hiszen vannak olyan események amiket csak klánnal lehet megcsinálni és ezek bizony rendszeresen dobják a jobbnál jobb lootot, illetve bizonyos időközönként kb. naponta háromszor kérni is tudunk nyersiket a többiektől ami ugyancsak nagyon fontos lehet a fejlődésünkhöz. Sajnos a Tacticus is energy rendszerrel működik, tehát nem tudunk kedvünkre a végtelenségig játszani, mert ha elfogy az energia akkor bizony hosszú perceket és órákat kell várni mire lesz újra elég. Egy egység energia öt percbe telik, nekem most 118 a maximum energiám, amihez bizony közel tíz órára van szükségem. Az energia hatalmas nagy kincs, mindig tudjuk mikor töltődik fel teljesen, jöjjünk fel és költsük el a lehető leghasznosabban, ami általában raidelés, shard vagy nyersanyag farmolást jelent.

Nagyon sokat tudnék még mesélni erről a játékról de mivel már így is minimum kétszer hosszabb lett a cikk mint kellett volna, ezért lassan be kell fejeznem. A Tacticus egy nagyon jó játék, ami maximálisan hű a Warhammer 40K lenyűgöző világához, aki ismerni és szereti ezt az univerzumot teljesen el lesz ájulva a játéktól. Vannak hiányosságai, vannak vele gondok, például egy automata harcrendszer nem ártana, főleg az olyan unalmas részeknél mint az Aréna, ahol amúgy is gép ellen küzdünk miért nem tudja ezt a játék magával lerendezni mint a legtöbb ilyen címben. Mindezek ellenére nagyon el tudja kapni az embert, mindenkinek csak ajánlani tudom. 

Szerintünk: 4/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.

 

Kapcsolódó tartalom:

>>> NIKKE: Godess of Victory játékteszt

>>> Sea of Conquest játékteszt

>>> AFK Journey játékteszt


Kommentek megjelenítése