A Google kinyírhatja a kis cégeket
Tegnaptól a Google mobilos keresési algoritmusa gyökeresen megváltozott. Mostantól, ha a telefonunkon "guglizunk" rá valamire, akkor a találatok a mobilra optimalizáltság alapján lesznek sorba rendezve. Mivel a Google keresések már kb. 60%-a mobil eszközről érkezik, érthető hogy a Google-nél szeretnének egy érezhetőbben kényelmesebb élményt nyújtani ekkora felhasználói tömegnek - ezt pedig csak a mobilra kódolt oldalak előtérbe helyezésével lehetséges.
Sok nagyágyút kissé hidegzuhanyként, illetve meglehetősen későn írt a hír - erről a businessinsider.com részletesebben is beszámol - ugyanakkor a Google mossa kezeit, mivel ők már februárban bejelentést tettek (googlewebmastercentral) a változtatásokról, ezzel pedig két hónapot adva a webmestereknek, hogy weblapjaik ne tűnjenek el a mobilról netezők elől. Minden előkészület ellenére - valljuk be, nem hirdették agyon a változtatást - sok blogon "Mobile-geddon"-ról beszélnek, mert szerintük apokaliptikusan fog érinteni több millió weboldalt a keresőmotor átszabása. Itai Sadan a Duda weblap fejlesztő cég feje így nyilatkozott a Business Insider-nek:
"Szerintem leginkább azok vannak veszélyben, akik nem tudnak erről az egészről. Ők pedig leginkább kis vállalkozások. Április 21 után rengeteg megszeppent kisvállalkozó fog rácsodálkozni, hogy weblapjának látogatottsága szignifikánsan visszaesett. Ez weboldalak milliót fogja érinteni szerte a világhálón."
Ilyenek például a kisebb, akár családi vállalkozásként működő helyi étkezdék, kávézók. Ezek a lokalizált keresések esetén - például ezt ütjük be a keresőbe: "kávézók XVII. kerület" - el fognak veszni a süllyesztőben és jóval kevesebb betérő vendégük lesz. A Google-nél ma már viszont nem csak a relevancia, hanem a felhasználói élmény is legalább ugyanolyan fontos. Egy mobilra optimalizált lapot bizony bármelyik gyártó készülékén sokkal kényelmesebb olvasni.
Picit továbbmenve, az alsó- és középkategóriában abszolút eladási király Androidos mobilok pedig híresen sokat tudnak szenvedni egy nem optimalizált weblap betöltésekor. Az anyacég Google talán rájuk külön gondolt és szeretne javítani ezen júzerek felhasználói élményén - és picit jobb színben feltüntetni mobil operációs rendszerét. Erre a zömében amerikai tech újságírók nem nagyon gondoltak, érthető "gazdasági okokból". Persze lehetséges, hogy túlgondolom ezt az egészet - vagy talán túlzottan rosszmájú vagyok a Google platformjával.
Az már csak a hab a tortán, hogy sok nem éppen kis céget is érinteni fog a Google változtatása. American Apparel, The Daily Mail, Ryanair - ezeknek mind változtatni kell és időt, pénzt nem sajnálva webfejlesztőket toborozniuk egy mobiloptimalizált weblap lekódolására. Ilyenkor felmerül a kérdés: a Google direkt szívat és valóban minimálisan informálták a világot vagy ezeknél a cégeknél fejeknek kell hullani?
Forrás: slate.com, businessinsider.com