Mi lesz ha az Apple Watch is akkorát bukik, mint a Google Glass?

Tech Hírek   |   2015.01.27 - 08:45   |   Írta: Zoltan C   |   688

Nem vitás, hogy rövid távon az Apple részvényeit fenyegető egyetlen igazi veszély az Apple Watch piaci felsülése. De milyen mértékű is ez a veszély, valóban okozhatna egy kataklizmát a cégnél?

apple-watch-two-sizes

Először is vizsgáljuk meg mit tudhatunk a kereslet-kínálat viszonyáról! A Morgan Stanley elemzői 60 millió eladott darabbal számolnak az első évre, ami 21 milliárd dolláros árbevételt jelentene a 350 dolláros alapárral számolva. Itt viszont nem szabad megfeledkeznünk a drágább, prémium kategóriába belőtt darabokról, amik érkezését biztosra vehetjük. Ezekkel jócskán meghaladhatja az Apple a 21 milliárd dollárt. Mindenesetre biztató lehet a cég számára, hogy a két legsikeresebb termékéből (iPhone, iPad) a legdrágább változatok nagyon szépen fogytak az elmúlt negyedévben.

Ugyanakkor, korántsem érezni azt a hatalmas várakozást, kíváncsiságot a nagyközönség részéről. Az Egyesült Államokban végzett felmérések alapján míg 2013 szeptemberében a megkérdezettek 10%, addig 2014 decemberére már csak 7%-a vásárolna Apple Watchot. Továbbá, a vásárlást tervezőknek csak 10%-a mondja biztosra a Watch beszerzését! Nos, ezek korántsem világrengető számok, főleg nem a világ elvileg legjobban várt hordozható elektronikai eszközétől..

Joggal merül fel a kérdés, hogy mégis mi köze ennek a Google Glasshoz?

A válasz kézenfekvő: a Google Glass ugyanarra tett kísérletet, mint amire az Apple Watch fog hamarosan. Az okostelefonokban megszokott és mára életünk szerves részévé váló technológiát, szolgáltatásokat az első az arcunkra, a második pedig a csuklónkra "tolja". Az Apple Watch ugyan minden bizonnyal kevésbé tolakodó, hivalkodó, de mégis hasonló utat jár be a felhasználói szokások megváltoztatásának kísérletében. Tehát, ha a Watch is bukik, akkor a piaci szereplőknek és elemzőknek mélyen magukba kell nézniük, majd elgondolkodniuk, hogy valóban megérett-e a világ a hordozható okos kütyükre? Jó pár évig porosodhatna ez az új kategória egy képzeletbeli polcon, amíg egyszer csak nem lesz egy vállalkozó szellemű techcég. A bukás Tim Cooknak személyesen hatalmas blama lenne. Első "saját" innovációja Jobs halála óta, ez pedig rendkívül rossz üzenet lenne a befektetők felé. Egyértelműen vesztene a cég varázsából, már nem azt látna benne a piac, hogy amihez az Apple hozzáért abból arany lesz. Óhatatlanul felsejlik az MP3 lejátszók hőskora. Kijött az iPod, kiküszöbölte szinte az összes addigi lejátszó hibáját, aztán már mindenki olyat akart - Jobs sztár lett, tud-e sztár lenni Cook is? Talán túlzottan borúlátó gondolat, de elég lehet csupán egy-két ilyen melléfogás és az Apple hosszú távon ugyanott találhatja magát, mint Jobs távozása és második eljövetele közötti időszakban. Érdekes, csak éppen senkinek sem kellő termékeket gyártva..

Rövid távon? Nos, pénzügyileg egyáltalán nem rendítené meg a harapott almát. A Counterpoint Research és a BMO Capital legfrissebb kimutatásaiból kitűnik, hogy az iPhone és az iPad sikerén émelyítően sokat keres a cég - továbbá az is egyértelművé válhat számunkra, hogy az optimista 21 milliárdos bevétel a Watchból is csupán aprópénz a 213 milliárdos összbevételhez képest. Bárhogy is lesz, garantáltan nem az Apple Watch lesz a cég új alappillére.

Forrás: businessinsider.com

Kapcsolódó cikkek:  Az iPod atyjának kezében a Google Glass sorsa

Nincs jövője a Google Glass-nek?

Egy napig se bírja az Apple Watch?

5 ok, amiért elbukhat az Apple Watch

Apple Watch vs Moto 360 képek és videó

Az almások 10 százaléka vásárolhat jövőre Apple Watch-t


Kommentek megjelenítése