Játék a virtualitás és a valóság küszöbén

Tech Hírek   |   2014.08.17 - 07:49   |   Írta: Pausch Rita   |   1387

Kíváncsi lennék, hogy az olvasók közül hányan játszottak Legoval. Nekem szerencsés gyerekkorom volt, ugyanis nem alkalmakra kaptam Legot, de örököltem is több helyről, úgyhogy szép készlet jött össze. Most, bő húsz évvel később a készlet elfekvőben várja, hogy a család ifjabb tagja felnőjön a feladathoz. Bár egyelőre csak Duplo korban jár. Viszont, nemrég előkerült a doboz tele az apró építőkockákkal és a család nagyjai egy pillanat alatt a szőnyegen találták magukat, egy óriási „építkezés” közepén. Vagy az én családom nem normális, vagy a Lego egy olyan játék, ami előhozza ezt az emberekből…

lego fusion1

A dán építőjáték, aminek a neve a dán „Játssz jól!” kifejezésből származik, immár 56 éves, és idén tavasztól már a magyar gazdaságot is erősíti nyíregyházi gyárával. A méltán népszerű játék viszont azért is maradhatott fent ilyen sokáig, mert azon túl, hogy tényleg jó szórakozás, de képes tartani a lépést a korok (és gyerekek) fejlődő igényeivel.   

Lego Fusion néven (egyelőre csak az Egyesült Államokban) piacra dobott a cég egy olyan Lego szériát, ami összeköti a gyerekek új szerelmét, az iOS eszközöket, és a kedvenc játékot, az építőkockát. A játék menete úgy zajlik, hogy a gyerkőc épít valamit, lefényképezi az iPad, iPhone vagy iPod Touch készülékkel, az építménye pedig bekerül az eszközön látható virtuális világba. Innentől pedig a játék ott folyik tovább. A következő iOS eszközök alkalmasak a játékra: Iphone 4S vagy újabb, iPod Touch (5. generáció vagy újabb), iPad 2 vagy újabb, Ipad mini vagy és legalább iOS 7 a rendszerkövetelmény.  A négyféle készlet kapható és egy doboz ára 35 dollár, amiben természetesen nincs benne az iOS készülék.

lego fusion2  

Azért van némi aggályom. Mert persze tök jó rácsodálkozni, hogy milyen klassz játékokkal játszhatnak a mai srácok. Viszont másfelől eszembe jut az is, hogy kölyökkoromban nagyszerűen megvoltam anélkül, hogy az építkezés után az iPaden játszottam volna tovább. Igaz, akkor még Gameboy is nagy dolognak számított. Szóval bennem felmerül a kérdés, hogy mennyire lesz erős a gyerekek képzelőereje, ha mások által megalkotott virtuális világok miatt nem kell sajátot elképzelni.

Kapcsolódó cikk:
Osmo – ozmózis a digitális és valós játék között


Kommentek megjelenítése