Osmo – ozmózis a digitális és valós játék között

Tech Hírek   |   2014.05.23 - 08:20   |   Írta: Pausch Rita   |   770

A nagy kérdés, hogy hogyan játszhatunk úgy az iPad-del, hogy nem játszunk vele? Képzeljétek, van megoldás! Ez főleg nem is ránk „nagyokra” vonatkozik, hanem sokkal inkább a kicsikre, akik hajlamosan matricaként ráragadni a kijelzőkre. Egy olyan játékról van ugyanis szó, amihez szükség van az Ipad-re, de mégsem rajta játszunk, hanem inkább vele. Vagyis szükség van ugyan egy alkalmazásra és az iPad kamerájára is, de a valós játék a valós világban zajlik, úgy, ahogy régen is.

tangible-play-osmo-games-ipad-1

A Tangible Play céget két volt Google alkalmazott hívta életre, akik azon túl, hogy komoly szakértelemmel rendelkeznek a saját területeiken, maguk is gyakorló szülők. A játékba többféle mindennapi használati tárgyat is be lehet vonni, mint műanyag betűk és számok, gyurma vagy akár fogpiszkálók. Mindezt pedig úgy, hogy egy interaktív játék részeivé válnak közben, ami az iPad kijelzőjén is megjelenik.  A fizikai világ az iPad első kamerájának segítségével egy digitális világ részévé tehető.

Bár a három játék, főleg a 6-12 éves korosztályt célozza, néhányan már most állítják, hogy azoknak is jó móka, akik csak a szívükben gyerekek, vagy a gyerekeikkel játszanak. Maguk a játékok úgy zajlanak, hogy az iPad-et a tartóra kell állítani, a piros műanyagot el kell helyezni a tetején, kiválasztani az alkalmazást és már indulhat is a móka. Így a kezeket szabadon lehet használni, nem kell közben fogni a masinát.

Az Osmo elnevezésű játék háromféle változatban is kapható: Tangram – egy puzzle és forma játék, Newton – egy interaktív rajzoló program és a Words – egy csoportos betűző játék. Természetesen a fejlesztők a termék sikere esetén több játékot is terveznének piacra dobni. Az iPad 2-től az összes iPad szériához megfelelő a játék. A Kickstarter projekt sikerétől függően lesz elérhető már akár nyáron. Előrendelésben 49 dollár, de az állandó árat 99 dollárra tervezik.  

Azért is tartom ezt az ötletet jó megoldásnak, mert a technikai eszközök a most felnövő generációknak már az életük része, vagyis felesleges próbálkozás is lenne eltiltani őket ezektől, ugyanakkor csöppet sem tesz jót a társadalomnak, ha mindenki monitorok és kijelzők mögül éli az életét, ez tehát egy jó kompromisszum lehet.  Valamint kiút a zombik és egyéb öldöklős játékok világából, egyáltalán lehetőség, hogy a gyerekek újra többen – vagy akár a családdal - tudjanak játszani, együtt, ahogy még mi is csináltuk.

http://youtu.be/CbwIJMz9PAQ

Kapcsolódó cikk: Játékos fogmosás gyerekeknek

A jövő játékai megérkeztek


Kommentek megjelenítése