Hat innovációs és tervezési stratégia az Apple korai éveiből.... "Keep it Simple"
1982-ben az Apple kinevezte a német-amerikai Hartmut Esslinger ipari dizájnert, hogy szabja át a cég arculatát, dizájn stratégiáját. Bizony, ez a dolgos német teremtette meg azt a bizonyos "Snow White" dizájn kultúrát almáséknál, amivel ma már a mindenki azonosítja a céget. Amikor 1985-ben Steve Jobs otthagyta az Apple-t, Esslinger követte. Ugyanúgy, ahogy 1997-ben is, amikor még átmeneti vezérigazgatóként Jobs visszatért, hogy megmentse cégét a pusztulástól. Innentől indult az igazi sikersztori, amiben Esslingernek nem kis szerepe volt."Keep It Simple: The early design years of Apple" című könyvben (http://www.amazon.com/) elmondja azt a 6 dolgot, amit anno 1997-ben Steve Jobsnak is. Ebbenn a hat pontban kirajzolódik a stratégia, amivel Jobs felfuttatta a céget, lássuk most ezeket és némi visszaemlékezést is Esslingertől!
1. Legyen az Apple termékek külcsíne ismét a mérce, méghozzá azzal, hogy visszatérünk az "egyszerű a legjobb" stratégiához! Jonathan Ive és Thomas Mayerhoffer által létrehozott mára ikonná vált iMac dizájn lett végül az a bizonyos "mérce". Az iMac tökéletesen építkezett a "Snow White" kultúrából. Steve Jobs pedig tökéletes döntést hozott, hogy Ive-ot tette meg a cég alelnökévé. Ezzel egyértelmű jelét adta, hogy ennél a cégnél a dizájn ugyanolyan fontos, mint bármelyik másik terület.
2.Béküljünk ki az Microsofttal és Bill Gatescel! Elsősorban a Microsoft Office miatt, ami elengedhetetlen a Mac életben maradása szempontjából, illetve egy egészséges piaci bizalom és kapcsolat felépítése céljából. A bizonyos békítő tárgyalásokon, Gates egyszer meglátogatta Jobsot palo altoi házában, ahol néhány ház körül tett körséta után megegyeztek egy teljesen új alapokra fektetett munkakapcsolatról. Nem sokkal ezután, hihetetlen módon, 50 millió dollárt invesztált a Microsoft az Apple-be.
3.Váljon az Apple világelsővé a szórakoztató elektronikában. Mégpedig a hagyományos digitális technológia és a média kontent ötvözésével! Érdekesség, hogy ekkoriban Jobs legnagyobb félelme a Sony volt. Úgy gondolta, hogy a Sony Music és a Sony Studios túl kemény vetélytársak lesznek. De ekkoriban a Sony, Samsung, Motorola, vagy éppenséggel a Nokia nagyban aludtak. Nem értették meg, hogy termékeikkel tulajdonképpen egy kis számítógépet adnak az emberek kezében, amiben kimeríthetetlen potenciál rejlett - magyarázza Esslinger. Ezért végül is azt tanácsolta Esslinger és egyéb dizájnerek Jobsnak, hogy olyan készülékeken agyaljanak, amelyek elsősorban az emberek valódi igényeit tartják szem előtt és valódi innovációt rejtenek magukban - ez a stratégia, ami a buta, felesleges rizikót akarja kiküszöbölni. Ahelyett, hogy a már meglévő és jövőbeli versenytársak fejlesztéseiből próbálnánk inspirációt nyerni, az Apple-nak teljesen új utakat kell keresnie. Olyan új utakat, amelyekkel kihasználható a már meglévő és bizonyított technológia teljes potenciálja. Lényegében, az Apple-nek azt kell realizálnia az emberek számára, amiről nem is olyan rég még álmodni sem mertek.
4.Legyen egy virtuális Apple közösség! Azzal, hogy felhasználóknak, fanoknak lehetőséget teremtünk az egymással való interakcióra, az Apple túl fog nőni a tech cégségen. Az Apple mint márkanév sokkal többet fog jelenteni, igazi életstílussá, önmeghatározássá válhat az emberek számára.
5.Integráljuk a televíziózást, zenét és kommunikációt egy teljesen új dimenzióban! Ekkoriban úgy gondolták, hogy majd az Apple valamiféle mágikus, új digitális technológiával teljesen eltünteti az analóg szabványokat, mint például NTSC, PAL, SECAM.
6.Fedezzük fel és legyünk úttörők a robotikában, fizikális-virtuális újításokban. Esslingerék bátorították Jobsot az emberközeli interfészek pártolásában. Hittek a gesztusok, beszéd és érzelmi kifejeződések által irányított eszközökben. Továbbá Esslinger végszóként annyit tanácsolt Stevenek, hogy tartson fent kapcsolatot a MIT-vel és más top egyetemekkel szerte a világban, elsősorban a nano technológiára, biomechanikára és agykutatásra fókuszálva.