Clash of Clans・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2016.04.24 - 11:59   |   Írta: Ca$h   |   9371
24. ápr Clash of Clans・Tesztlabor

Tesztlaborunk elérkezett végre a várva várt Clash of Clans-hez. Ne menjetek sehova, izgalmas lesz!

Vajon hol lehetne elkezdeni a Clash of Clans bemutatását, minden idők legsikeresebb mobiljátékát, a zseniális grafikával, atmoszférával rendelkező mesterművet, mely megreformálta és követendő példaértékű alapművé tette a Free to Play modellt – hozzátenném sajnos kevesen képesek valóban követni.

A CoC 2012 augusztusában jelent meg, a nagysikerű és közkedvelt Hay Day készítőitől. Új címük minden tekintetben más elveket követett, az inkább csajokat érdeklő farmolgatás helyett most a fiúk következtek, továbbra is az építésen és a fejlesztésen volt a hangsúly, de ezúttal hatalmas szerepet kapott a csata és a stratégia is. Őrületes energiákat fektettek a készítők a reklámba, hiszen annak idején bármilyen ingyenes játékkal nyomult az ember, folyton folyvást a Clash reklámjába ütközött. Jómaga közel fél évig ellenálltam a kísértésnek, lévén elég tapasztalatra tettem szert a „Free to play” modellel kapcsolatban ahhoz, hogy ne essek újra a megszokott hibába. Volt egy játék ugyanis, amire legalább 300 dollárt elköltöttem, mindezt szinte feleslegesen, mert egy szint után már lehettem bármilyen erős, minden reggel arra keltem, hogy bázisomat leradírozták a föld felszínéről. De végül nem bírtam tovább ellenálni és kipbóbáltam. Mondanom sem kell, hogy azóta sem hagytam abba, mikor is volt ez? Több mint három éve?

A játék úgy indít, mint minden hozzá hasonló cím. Megmutatják nekünk az alapokat, amik valjuk be, nem túl bonyolultak. Mindenhez elég csupán egy ujjunk, de a játék hibátlanul támogatja a multi-touch modellt is, akár tíz ujjunkat is tudjuk használni, ha olyan vagányak vagyunk. Már jó korán megtanítják milyen jó móka és hatalmas előny, ha gemért – ezt a nyersit tudjuk megvenni valódi pénzért – gyorsítunk egy-egy építkezésen vagy éppenséggel termelésen. Nem árt elültetni a bogarat az emberek fülében, ugyebár. Lesz egy alap épületünk, aranyat és elixírt termelő bányák – később sötét elixíres fúró is lesz – illetve barrakkok, amin keresztül támadó egységeket tudunk gyártani, végül pedig, de nem utolsó sorban városunkat védő falak, illetve tornyok. Minden fejleszthető természetesen, a tornyok külseje és speciális képessége nagy választékban fog felvonulni, amik egyszerűen zseniális módon fognak egymásra hatni, létrehozva akár a tökéletes védelmet is. Eleinte szó szerint vért fogunk pisilni mire képesek leszünk megvédeni bázisunkat. Erre a legjobb tanácsom talán az lenne, hogy ne legyünk hamariak, ne siessünk sehova, mindig fejlesszük összes épületünket, a tornyokat, legfőképpen falainkat a maximális elérhető szintre, és csak ez után fejlesszük tovább fő épületünket. Ennek köszönhetően egyenletes lesz a fejlődési görbénk, sokkal hatékonyabb lesz a védelmi vonalunk, a kiosztott ellenfelek és természetesen a bevétel is. Mert ugye, rendkívül összetett és a sok-sok év alatt átdolgozott loot rendszert alakítottak ki a készítők, minél magasabb szinten van a főépületünk annál kevesebb lootot tudunk elvinni a gyengébb játékosoktól. Szóval nincsen semmi értelme alacsonyan tartani a trófea szintünket és a kicsiket farmolgatni, hiszen alig fogunk tudni tőlük elvinni valamit. Minket viszont jóval komolyabban le tudnak farmolni, ha valaki elég erős hozzá, természetesen, mert az erősebb játékostól viszont többet visz el a gyengébb delikvens.

Első körben talán ez egy kicsit bonyolulnak tűnhet, de higgyétek el nem az. Vegyük újra az alapokat! Egyrészt lesz egy bázisunk, amit fejlesztgetünk és próbálunk megvédeni az esetleges támadásoktól, hiszen a játék teljesen valós időben történik. Minden minket ért támadás után kapni fogunk pár óra pajzsot – ez maximum 16 óra lehet –, ami megvéd minket. Amint ez lejárt szinte 100%-ig biztosak lehetünk benne, hogy jönni fog a következő támadás. Régebben sokan azt csinálták, hogy kirakták a főépületet a falakon kívülre, ezzel biztosítva a folyamatos védelmet, minimális nyersanyag veszteség mellett. Illetve, voltak olyan csaló emberek, akik mindenféle segédprogramokkal – volt, aki egy igazi robotkezet épített az iPadjéhez – elérték hogy a játék folyamatosan menjen. De azóta sok minden változott, fejlődött és szinte kizárta a csalás lehetőségét. 

Tehát, a védekezésen kívül mi is támadni fogunk, természetesen. Folyamatosan tanulni fogunk, hogyan reagálnak az egységeink bizonyos helyzetekben. El sem tudjátok képzelni milyen komoly és összetett stratégiák léteznek a játékban, melyek kenterbe vernek bármilyen korábbi epikus címet, még akár a Stracraftet is, és most nem viccelek! Amilyen egyszerűnek és primitívnek tűnik a játék, olyan mélységeket rejt a játékmenet, amit bizony csak az évek hosszú sora alatt lehet kitapasztalni. Külön website-ok és klubbok jöttek létre annak érdekében, hogy a lehető legjobb védelmi felosztást és támadó stratégiákat osszák meg velünk. Ez a játék bizony egy életforma.

Külön érdekességnek számít, hogy bár a címe Clash of Clans, a valódi klános összecsapásokra csak olyan másfél évvel ezelőtt került sor, amikor is belépett a képbe a Klánok Háborúja. Gondolom rengeteg idő kellett ahhoz, hogy kialakuljon a végleges forma, hogy valóban élvezhető és mindenki számára játszható legyen. Itt ugyanis kész klánok csapnak össze egymás ellen, az ellenfelet véletlenszerűen ossza ki nekünk a játék, azt nézi, hogy a klánban hány ember van és azoknak milyen fejlettek a fő épületei. Ezt természetesen ki lehet játszani azzal, ha direkt bent tartunk a klánban pár gyengébb játékost, ennek köszönhetően abban bízhatunk majd gyengébb ellenfeleket fogunk kapni. Igen ám, csak rengeteg olyan Klán Háborús vérprofi csapat van, akik új accountot csináltak és direkt alacsony főépülettel mennek el háborúzi, viszont több száz nyert csatával a hátuk mögött, akár gyengébb egységekkel is hatékonyabbak tudnak lenni, mint sok más a fullosokkal. A CW felépítése egyébként pofon egyszerű, első nap az előkészületek folynak, amikor kedvünkre építgethetjuk bázisunkat feltöltjük társaink Klán kastélyát védekező egységekkel. Majd második nap jön a háború napja, amikor már nem lehet változtani a bázison és egységeket sem tudunk küldeni egymásnak. Mindenkinek kétszer van lehetősége támadni, egy ellenfelet nem támadhatunk kétszer, az fog nyerni a végén aki a legtöbb csillagot szerezte. Abban az esetben, ha a csillagok száma megegyezik, a százalékos rombolást fogja nézni a játék. A nyertes klán rengeteg tapasztalati ponttal és extra nyersanyaggal fogja befejezni a csatát, míg a vesztes, sajnos, eléggé súlyos veszteségekkel. Ez sokakat elijeszt – többek között engem is –, mert az ember inkább költi az értékes nyersanyagot fejlesztésekre, mint felesleges támadásokra, amiből nincsen szinte semmi bevétel.

Kevesen hinnék el, de a valódi játék akkor kezdődik amikor a főépületünk elérte a 9-es szintet és képesek leszünk olyan magasra feljutni a ranglétrán, hogy döbbenetes csatákban lehet részünk és, ha elég ügyesek vagyunk, akkor a jutalom is ilyen mértékű lesz. De, ahogyan korábban írtam, nem szabad hamarinak lenni, fejlesszünk szépen mindent a maximumra, hiszen a legtöbb időt talán a 10-es szinten fogjuk eltölteni. Ilyenkor már kénytelenek leszünk olyan környezetben helyt állni, ahol ha nem elég erős a bázisunk, folyton csak lefarmolnak minket és bevétel az alig lesz. Nemrég megjelent a várva várt 11-es szint és hozzá plusz kettő liga, de a szabályrendszer is olyan mértékben megváltozott, hogy sajnos csak rövid ideig tudtuk élvezni a korábban még plafonnak számító Champion ligát, ahol egy-egy nyert csatával akár 180-200 000 aranyat is kaptunk bónuszba. Eltörölték ugyanis a fő épület leveréséért járó pajzsot, és a bónusz nyersit is csak akkor kapjuk meg 100%-osan, ha az ellenfél bázisának legalább 70%-át levertük. Ezzel alapjában változott meg minden. Nem ritkán előfordul, hogy arany ligában is találkozunk még Inferno Towerrel – ami eddig a legyilkosabb toronynak számított –, illetve olyan arany ligásoknak bevehetetlen bázisokkal, amik csak ilyen alacsonyan érzik biztonságban magukat. Igaz, bevételre nem nagyon számíthatnak ennyire lent, de nekik, ezek szerint, a napi bányák termelése is elég.

Számtalan olyan dolog van, amiről még írni lehetne, a szintenkénti tökéletes bázis elrendezésekről, a legjobb harci stratégiákról vagy éppenséggel a sokak által megunhatatlan Klán Háborúról. És akkor még egy szót sem ejtettem az egyjátékos Goblin bázisokról, amik az első évben még lekötötték az embert, de mióta nincsenek új pályák már szinte senkit nem érdekelnek. Remélem azért meghoztam a kedvet annak a pár embernek, aki még nem tett vele egy próbát. Direkt a végére hagytam a legfontosabb információt: A példértékű F2P modell azt jelentette, hogy a játék tökéletesen játszható ingyenesen, akár egy ráfordított forint nélkül is. Nem egy olyan embert ismerek, aki magasra tudott jutni teljesen ingyen. Szóval… Mire vártok még?

Szerintünk: 10/10

 

 

Végére egy vicces videó, mely tökéletesen bemutatja a clasher nehéz életét, a vele élő nőét és, hogy végül mi a megoldás! Enjoy! =)

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése