Epic seven・Tesztlabor
Bemutatkozik a Fantasztikus Hetes.
Itt van nekünk végre egy igazi, vérbeli, minőségi akció-RPG amit csak szerényen úgy reklámoztak be, mint az első olyan Anime játék, ami nem Anime alapján készült. Ezzel azért vitába szállhatnék, ha lenne kedvem komolyabban utána nyomozni, de az Epic Seven olyan szinten elvarázsol és magába ránt az első pillanattól fogva, hogy inkább nem mentem ebbe bele. A koreai származású játék ugyanis izzig vérig Anime, a bevezető animáció döbbenetes, a történet magával ragadó, a jelenetek lélegzetelállítóak, a karakterek gyönyörűek, az ember rögtön beleugrana az eseményekbe, bele ha mondjuk nem indítana rögtön egy masszív közel három gigás frissítéssel a játék. Ennyi elég is volt bevezetőnek, miután kivártuk amit ki kell, akár bele is ugorhatunk a dolgok közepébe.
Az Epic Seven eredetileg a Super Creative gyermeke, de a Smilegate gondozásában került a piacra 2018 év végé. Azóta több millió játékossal és számtalan frissítéssel lett gazdagabb, az ilyen típusú játékoknak mindig jól jön egy kis idő, kijavítják az apróbb bugokat, csiszolnak rajta, kap egy kis fényezést, jön pár új event, karakter, esetlegesen bővül a sztori, aztán az aki később csatlakozik már egy lényegesen jobb játékkal fog játszani, mint mondjuk az aki a rajtkor már tűkön ülve akart nekivágni.
Az Epic Seven már a töltőképernyő alatt el fog varázsolni minket, nem hiszem hogy én voltam az egyetlen aki szinte azonnal rákeresett, hogy mi ennek a játéknak a forrás Animéja, aztán döbbenten tapasztaltam, hogy ilyen bizony nem létezik, mert maga a játék az Anime. Olyan kifinomult, látványos, profi munka hogy mi csak az állkapcsunkat fogjuk keresgélni nézése közben. De ez persze csak az étvezető animáció, maga a történet, vajon milyen lehet maga a játék? Eleinte kicsit talán csalódás lesz, hiszen egy balról jobbra scrollozó 2D játékot fogunk kapni az arcunkba, az ultraminőségi étvezetők után ez némileg visszaesés lesz, de csak első körben fogjuk ezt érezni. Ugyanis mikor nekivágunk a kalandnak fogjuk megtapasztalni, hogy minden egyes hősnek három féle támadása van, az egyik egy ellenfélre hat, a másiknak AOE hatása van, míg a harmadikat, nevezzük most szuper támadásnak, ilyenkor minden egyes karakternél egy mini-anime-nak lehetünk a szemtanúi amik ugyanabban a minőségi stílusban lettek megrajzolva, mint az étvezetők. Hiába mindig ugyanaz ha egészen egyszerűen nem lehet őket megunni. Főleg azért mert rengeteg karakter van, főleg azért mert még ennél is sokkal több ellenféllel fogunk találkozni. Lesznek lények, állatkák, robotok, szörnyetegek, ellenséges antihősök és még sorolhatnám.
Alapvetően a játék három részből van felépülve, egyrészt ugye ott van a fantasztikus történet amit érdemes nyomon követni, mert csak így fogjuk átérezni a játék igazi esszenciáját, az átvezetők önmagukban nem lesznek elegek ahhoz hogy érezzük az Epic Seven feelinget, max csak az álkapcsunkat fogjuk keresgélni nézésük közben. Aztán ugye ott lesz a harc, ami egyszerű, mégis nagyszerű, élvezetes, látványos, lesz belőle irdatlanul sok, szerencsére lehet automatizálni is. Végül pedig de nem utolsó sorban a fejlesztés, tápolás, a rendszer nem hordoz semmiféle egyediséget ezen a téren a jól megszokott módon fognak történni a dolgok, aki játszott már ilyen játékkal azonnal át fogja látni. Aki meg nem annak ezerszer a szájába rágja a tutorial. Ami fontos, hogy ha nem vagyunk megelégedve a normál tápolási sebességgel, akkor más hősök és lények beolvasztásával meg tudjuk gyorsítani ezt a folyamatot. Ha egy hősünk elérte az adott csillagjának a maximális szintjét akkor evolúcióra lesz szüksége, ehhez annyi azonos csillagos hősre lesz szüksége, ahány csillagos maga az emberünk, tehát egy maxi szintű három csillagosnak kelleni fog három másik három csillagos lény vagy hős ahhoz, hogy négy csillagossá fejlődje magát és tovább lehessen tápolni.
Lesznek természetesen felszerelések, fegyverek pajzsok, amiket pedig a megfelelő nyersanyaggal és aranykészlettel tudunk tovább tápolni. Illetve lesznek varázstárgyak (artifact) amiket vagy kalandozás közben random kapunk vagy pedig a hősök idézésekor ugyancsak random ezeket dobja a gép. Minél magasabb csillaggal vannak ellátva annál erősebbek, illetve az elemekre (tűz, víz, levegő, föld stb.) osztott hősök közül nem mindegyik fogja tudni használni az összes varázstárgyat. Ez logikus, hiszen egy tűzvarázsló hogyan is tudhatna használni mondjuk egy gyógyító erdő-botot ami papoknak lett kitalálva. A négy fős csapatunk felosztása, felszerelése és a náluk lévő varázstárgyak mind-mind hozzá fognak adni ahhoz hogy ütőképes csapat lehessünk, erre még rájön a hősök közti kapcsolatrendszer is, ami egy kellemes újdonság a stíluson belül. Ennek a lényege, hogy minél tovább harcol együtt az általunk kiválasztott négy hős álomcsapat, annál erősebb kötődés jön létre köztük és ez a kapcsolat tovább fogja erősíteni a csapatot.
Természetesen nem létezhet akció-RPG egyéb melléktevékenységek nélkül, lássuk akkor szépen sorba ebből pár fontosabbat. Első körben minél hamarabb csatlakozzunk egy kánhoz (guild), több szempontból is érdemes egy csapathoz tartozni, először is ott a közösségi élmény, majd ott vannak a napi jutalmak, a shop és persze a háború amiben ha részt veszünk igencsak értékes jutalmakat kaphatunk. Aztán persze van Aréna ebből is a sima Aréna majd később a World Aréna. A kettő között a különbség a valós idejű csatákban rejlik, a sima Arénában ugye csinálunk egy védő csapatot, amik ellen mások fognak harcolni, nekünk meg lesznek különböző harci listák amiket ha végigverünk feljebb jutunk a ranglétrán, illetve újabb, valamivel erősebb listát kapunk az előző helyett. A valós idejű csatákat sajnos nem tudtam kipróbálni mert nem értem el elég magas szinte hozzá, de biztos vagyok benne hogy az igazi móka csak azután kezdődik hogy ez elérhetővé válik. A harmadik hely amit látogathatunk a Battle lesz, ahol fél tucatnyi különböző szabályrendszer szerint felépített napi csatákat vívhatunk meg. Itt a kedvencem az Abyss volt ami tulajdonképpen a jól megszokott Endless Tower fordított változata, itt is egyre jobban erősödő szinteken kell végigkűzdeni magunkat, de nem egyre feljebb és feljebb jutva, hanem egyre mélyebbre süllyedve a föld alá, logikus hiszen Abyss.
Sokat lehetne még írni a játékról, de egyelőre legyen ennyi elég, kedvcsinálónak szerintem elég volt ez is, minden másra meg ott van a ... jah nem az egy másik szöveg. Szóval lényeg a lényeg az év jól kezdődik ha teszel egy próbát ezzel a fantasztikus játékkal, persze csak akkor ha szereted a stílust ha meg nem, el se jutottál idáig szóval tök mindegy. Neked kedves „erpégés” ez a játék nagyon fog tetszeni, ki ne hagyd!
Szerintünk: 4/5
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.