Dragonball Legends・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2020.01.13 - 11:08   |   Írta: Ca$h   |   4397
13. jan Dragonball Legends・Tesztlabor

Az év eleji sikerszéria nem ért véget.

Szerintem nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy minden idők legsikeresebb vagy éppen legismertebb Anime sorozata a Dragonball. Az 1986-ban debütált, eleinte borzalmasan gyerekes (de mi is gyerekek voltunk nem igaz?) Goku kalandjai több szempontból is megreformálta a tévézés fogalmát és sokakkal újragondoltatta a japánokhoz való hozzáállást. Goku velünk együtt felnőtt, gyereke lett, Gohan kalandjait a Dragonball Z-ben követhettük nyomon, majd végül elvileg a nemrég véget ért Dragonball Superrel könnyen lehet bezárult a kör. Lehet szeretni, nem szeretni, sokan túl erőszakosnak tartják, akik igen azok még nem sok animét láttak az életük során. De ami biztos, hogy elképesztően sok játék adaptáció készült a nem kicsit tartalmas kánonból és akkor a maradék kiegészítő sorozatokról mellékszállakról és több tucatnyi mozifilmről még nem is beszéltem. Természetesen minket mobilosokat sem hagyhattak ki a sorból, lássuk hát a legújabb darabot a Dragonball Legendset.

A Legends természetesen egy verekedős játék, viszont nagyon érdekes hibridje a kártyás gyűjtögetős játékoknak és a valós idejű 3D bunyós játékoknak. Maga a kameranézet is leginkább a Naruto játékokra emlékeztet. Embereink folyamatosan lebegni fognak, ebből kifolyólag csak négy irányba tudunk mozogni, „előre ugorhatunk” ellenfelünkhöz, illetve távolodhatunk tőle hátrafele, majd pedig repülhetünk jobbra és balra ezzel bizonyos támadásokat ki is tudunk kerülni. Ha a képernyőt folyamatosan nyomjuk legyen az egy helyben, vagy jobbra-balra mozogva töltődni fog a Ki-energiánk, ebből maximum száz lehet, és ezzel tudjuk megidézni a különböző típusú támadásokat amiket a játék véletlenszerűen, kártyák formájában fog kiosztani. Alapvetően négy fajta támadás van, nagyon ritka esetben lehet öt is, ezek a következők; Strike avagy a sima támadások sorozata ami közelharcra jó, Blast amikor tűzgolyókkal sorozzuk meg ellenfelünket ez természetesen távolról a leghatásosabb de ilyenkor könnyű kitérni előle. Ki-támadás ami karakterenként különbözik, ilyenkor általában  extra statokat kapunk mindenhez vagy változás történik a kártyákban, végül pedig ott lesz a kék támadás ami valami szuper képességet ereszt el, olyat mint Gokunak a Kamehameha.

Látni fogjuk, hogy egyes kártyák bal felső sarkában ott van egy sárkánygömb, ez annyit tesz, hogyha sikerül hét ilyen támadást bevinni (akkor is számolja ha az ellenfél kivédi) aktiválni tudjuk bármikor a Rising Rush támadást ami egy brutálisan látványos gyakorlatilag kivégzés. Sikerének a titka, hogy az animáció végefelé mindkettő játékos választani tud egy kártyát, ha az ellenfelünk is azt választja amit mi akkor nem tudjuk befejezni a támadást, ha viszont nem találja el akkor már nyertünk is. Érdemes a Rising Sunra megtartani a kék kártyánkat, mivel ezt dobja a legritkábban a játék, sajnos néha előfordul hogy ezen is lesz egy gömb akkor nem tudunk mit csinálni, bízzunk a szerencsénkben. Tekintettel arra, hogy legtöbb esetben három emberrel fogunk játszani érdemes a Rising odavágást a végére hagyni, vagyis az ellenfelünk utolsó emberére. Ezzel még nincsen vége a sornak, hiszen mindenkinek lesznek speckó képességei is, az első a Main Ability bármikor alkalmazható csata során elég gyorsan feltöltődik, lesz aki extra sebességet, lesz aki sebzést vagy éppenséggel extra HP-t fog kapni, érdemes ezeket kiismerni hiszen sokszor sorsdöntők tudnak lenni egy-egy meccs alatt, illetve a legütőképesebb akkor lesz a csapatunk ha ezek a képességek passzolnak egymáshoz. Ehhez persze tapasztalatra és kísérletezésre lesz szükség, PvP ellenfelünknél viszont azonnal látni fogjuk ha kitapasztalta a megfelelő kombinációkat. Az elemek egymásra hatással lesznek, összesen öt elem van, erre mindig látni fogunk egy kis nyilacskát az emberünk neve felett, ami vagy felefelé vagy lefelé mutat, ha gyengébbek vagyunk a másiknál mindenképpen váltsunk valaki másra, különben pillanatok alatt ledarálnak. Végül pedig de nem utolsó sorban lesznek felszerelések (equipments) nem is kevés, amiket érdemes ugyancsak kitapasztalni és mindig a megfelelő emberre rárakni, de vigyázzunk mert levenni már nem lesz ingyenes.

Nem létezhet japán játék döbbenetestartalom nélkül, itt is lesz belőle bőven ha nem is annyi mint egy JRPG-ben, de egy bunyós játékhoz képest bőségesen elég. Az első és legfontosabb része a játéknak természetesen a sztori lesz, amiben egy új karakterrel ismerkedhetünk meg, aki persze félelmetesen hasonlít Gokura (vagy inkább Vegetára?), majomfarka van, döbbenetes ereje, de nem emlékszik semmire a múltjából. A sztori folyamatosan erősödik, érdemes erre külön embereket tartani, akik nem túl erősek és nem túl gyengék ahhoz hogy élvezetesen játszhassuk végig a kampányt. Aztán ott lesz a PvP itt választhatunk a sima casuel bunyó és  a kőkemény ranked között. Az utóbbinál kössük fel a gatyánkat, olyan dolgokat fognak művelni ellenünk amiről még csak nem is sejtettük hogy lehetséges, olyan lesz mintha egy teljesen új játékkal nyomulnánk, ennek a legfőbb okait már leírtam korábban, fontos hogy ismerjük az embereinket, a képességeiket, a csapattársak közti synergie jó legyen, használjunk felszereléseket végül pedig direkt ide hagytam a Soul boostot. Ennek az a lényege, hogy minden egyes harcosunknál egyenként is képesek leszünk tovább növelni az erejüket, különböző statokat (Health, Strike, Defense, Attack stb.) fejlesztve a Soul-treeben. Ha sikerült az első szintet kimaxolni akkor jöhet a következő a Class Up gombra kattinva nem is lesz másra szükségünk csak sok-sok speckó elem-specifikus nyersire illetve a játékon belüli fizetőeszközre amiből eleinte nevetségesen sok lesz, nekem jelenleg is 350 millió van. Ha valami nyersiből kifogytunk akkor rákattintva rögtön ki fogja dobni a játék a lehetséges farmolási pontokat. Lesznek kalandok (Adventure) amire elküldve az üresben járó embereinket értékes cuccokat kaphatunk, lesznek események (Event), ahol a sztorihoz hasonlatos minitörténeteket bunyózhatunk végig, a kérdés már csak az hogy vannak-e elég erős embereink hozzá. Ha úgy érezzük hogy a sztorizással túl lassan fejlődnek kedvenc harcosaink akkor elküldhetjük őket edzésre (Train), ahol a megfelelő „kaját” adva nekik döbbenetesen sok szinttel növelhetjük a jelenlegit. Az arany haranggal (ez a legritkább) egyesről több mint négyezerre növelhetjük a szintjüket, tekintettel arra hogy a maximum jelenleg ötezer és mindehhez csak másfél perc edzésre van szükség úgy gondolom nevetségesen nagyvonalú velünk a játék. Itt a gond csak azzal lesz, hogy ha túl hamar elhasználjuk a legerősebb edző nyersiket, mire rájövünk kiket lett volna érdemes fejleszteni, vagy egyáltalán megkapjuk őket idézésből különböző idéző jegyek segítségével (summon), könnyen lehet kifogyunk belőlük mire tényleg szükség lenne rájuk. Szóval aki rám hallgat az arany és ezüst harangokkal csínyán bánik, spórol vele, az első két hétig hozzá se nyúljatok egyikhez sem. elérve magasabb szinteket lesz majd Co-op és Guild is, avagy klán. Ezt nekem az első héten sajnos nem sikerült elérnem szóval nem tudok nyilatkozni róla. Végül pedig de nem utolsó sorban ott lesznek a küldetések (Missions) ezekből a napikat minden körülmények között csináljuk meg, maximum naponta fél órára lesz szükség hozzá és ezek adják a legjobb és legértékesebb nyersiket és jegyeket a fejlődéshez.

Mindent egybevetve amilyen bot egyszerű játéknak indult a Legends első blikkre olyan összetett, bonyolult, tartalmas és fantasztikusan élvezetes játék kerekedett belőle. Nem gondoltam volna hogy képes lesz ennyire lekötni, de mit is várhattunk volna egy japán Dragonballtól nem igaz? Mindenképpen tegyetek vele egy próbát, nem igényel semmilyen sorozatbeli előismeretet, de nyilván a hozzáértő rajongók számára sokkal többet fog jelenteni, mint nekünk mezei embereknek.

Szerintünk: 4/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése