Black Desert mobile・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2020.01.08 - 13:03   |   Írta: Ca$h   |   192
08. jan Black Desert mobile・Tesztlabor

Jól kezdődik az év!

Bevallom a 2015-ben megjelent Black Desertről sose hallottam korábban, éppen ezért nem tudhattam milyen volt annak idején, ahogyan a remasterednek számtó konzolos változatokat se próbáltam ki 2019 év elején, de az év végén kijött mobile változattól teljesen el vagyok ájulva. Nem számítottam semmi extrára, gondoltam olyan lesz mint az összes többi MMO. De miután kivártam a döbbenetes mennyiségű tartalmat amit az elején le kell szedni (közel 4GB) pillanatok alatt magába szippantott az elképesztő látvány és a hangulat ami fogadott, bevallom szeretek tévedni, főleg ha ekkorát és így.

Magam se tudnám pontosan megmondani, hogy miért ilyen jó ez a játék, igaz az első körben mindenkinek fel fog tűnni, hogy a grafikája egészen elképesztő. Maga a karaktergenerálás is példátlanul alapos, akinek van kedve hosszú órákig el tud mojolni vele, meg is éri hiszen ki tudja mennyi ideig fogjuk egy-egy karakternek az arcát bámulni. Főleg hogy minden alkalommal amikor visszatérünk emberünk bamba tekintettel, istenként bámul felfelé ránk, ezzel is egyfajta különleges hangulatot adva a játéknak. Szóval nem mindegy milyen a fizimiskája emberünknek, főleg ha tényleg mindig tűkön ülve várja hogy irányíthassuk. A hangok is első osztályúak, dallamos muzsika dinamikusan követi az éppen zajló eseményeket, ha harcolunk felgyorsul ha városba érünk lelassul, beszélgetés közben kellemesen duruzsolóvá válik. A fontosabb beszélgetések kaptak szinkront is, szerencsére a történet annyira magával ragadó hogy érdemes végigkísérni, olvasni vagy hallgatni.

Alapvetően nem sok olyan újdonság van a játékban ami miatt kimagaslóan jónak kéne lennie, de az a döbbenetes tartalom amivel letaglóznak minket egytől egyig mesterien ki vannak találva, polírozva, minden a tökélyre lett fejlesztve, éppen ezért olyan jó, mert látszik hogy akik csinálták szívüket lelküket beletették és hallgattak a rajongókra út közben. Könnyen tanulható, elsajátítható a játékmenet, mi magunk döntjük el mennyire szeretnénk részt venni az eseményekben. A mobilos játékokra jellemző automatikusság itt is választható, ami a küldetések megtalálásánál nagyon kényelmes megoldás, de nem javasolnám a harcot is automatizálni, lévén piszkosul élvezetes. Kár lenne kihagyni egy ekkora élményt, ami ilyen szinten látványos és ennyi erő van benne. Persze egy-egy pillanat erejéig érdemes bekapcsolni, hogy eltanuljunk pár hasznos trükköt a géptől, olyanokat mint a skillek leghatékonyabb kombinálása, de ha rám hallgattok akkor harc esetében kezetekbe veszitek az irányítást.

A tartalom szintjén nem is tudom hol kezdjem, olyan sok minden van és annyira rengeteg a tennivaló, hogy előre szólok biztosan egy csomó dolgot ki fogok hagyni. Vegyük akkor nagyító alá első körben a fejlődést. Az XP farmolással járó szintlépés teljesen automatikusan fog történni, a statisztikák maguktól fognak nőni erre nem lesz semmi gondunk. Ami viszont nagyon fontos az a szintekkel egyre nagyobb számban növekedő aktív és passzív skillek használata, megismerése és folyamatos gyúrása a skillkönyvek segítségével. A képeségek nem csak szintet lépnek, hanem mindegyiknek saját mini-skill fája is van, amikkel további módon tudjuk perszonalizálni a képességeket a nekünk legjobban fekvő módon. A könyvek használata ezüstbe kerül, ez lesz egyébként az a fizetőeszköz amit maga a játék ingyen ad és szerencsére ezzel kb, mindent meg is tudunk vásárolni. Ha ügyesen bánunk az ezüsttel akkor tulajdonképpen teljesen ingyen játszható a játék mindenféle ráköltés nélkül, ami valljuk be manapság nagy szónak számít.

A történet szerint csatlakozik hozzánk egy titokzatos kis lény, akit Black Spiritnek hívnak (innentől csak Blacky), meglepően szemtelen és magabiztos, érezhető rajta hogy valami nem okés nála, neki köszönhetően leszünk viszont ilyen erősek, kapjuk a skilleket és leszünk gyakorlatilag ezerszer erősebbek egy sima embernél. A spiritet csak mi látjuk és csak mi értjük és halljuk amit mond nekünk, a történet szerves része lesz ahogy rájövünk arra hogy ki is ő valójában, miért ilyen erős és mi a célja velünk. Blackynek saját menüje van, amire rákattintva folyamatosan növekedni fognak a cuccok amiket gyúrni tudunk, olyan lvl20 körül már minden elérhető, vegyük akkor szépen sorba mindegyiket. Első körben ott lesz a „lightstone” ez egy olyan négy részből felépülő relikvia aminek mindegyik darabja különböző extra statokat fog adni nekünk, a darabok szint szerint lesznek csoportosítva, pont úgy mint a ruhák és fegyverek esetében, a Black Desertben egyébként nyolc féle ritkaság található (old, normal, magic, rare, unique, epic, mystical, abyssal). A köveket kedvünre tudjuk egymással kombinálni, a feleslegeseket meg egybe tudjuk olvasztani annak reményében, hogy esetlegesen egy színnel jobbat kapunk. Ha pedig rendelkezünk a megfelelő nyersivel akár vásárolni is tudunk fragmenteket amikből random köveket kapunk. Minden felszerelésnél lehetőségünk van fejlesztésre, (enhancement), ehhez különböző kövekre (Black Stones) lesz szükségünk, a kövek egyre növekvő értékben lesznek elérhetőek, minden szintnövelésre százalékos arányban lesz esélyünk, sokat kísérleteztem ezzel a dologgal, sajnos sokszor még a 100%-nál se biztos a siker, szóval sok pénz és kő fog elmenni a semmibe ha ki akarjuk maxolni a cuccainkat. Szerencsére ha találunk egy nagyobb értékű dolgot akkor a fejlesztések nagy százalékát tovább tudjuk vinni az új felszerelésbe is, illetve erre is lesz egy külön kő, hogy ez a százalék magasabb lehessen. Nézzünk egy példát, ha van egy +10-es kardunk és ezt bele szeretnénk olvasztani egy magasabb értékű kardba, akkor ebből a felét tehát +5-öt biztosan át fogjuk tudni vinni, ha ennél többet szeretnénk akkor már egy speciális gyöngyre lesz szükségünk ami nagyon ritka vagy valódi pénzért akár vásárolhatunk is belőle többet. Ha mindez nem lenne elég akkor a felszereléseinket további kristályokkal is tudjuk erősíteni, amik extra perkeket és százalékokat fognak adni nekik. A felszerelésbe rakott kristályok némi fekete gyöngyért kivehetőek, illetve érdemes a feleslegeseket egymásba olvasztani, három azonos színű kristályból lesz jobb esetben egy erősebb, de sajnos itt se garantált a siker. Én a játék eleje óta olvasztgatom ezeket és jelenleg csak lila köveket rakok felszerelésbe (három fehérből lesz egy zöld, három zoldből egy kék és három kékből egy lila). Ha mindez nem lenne elég akkor ott lesz még maga Blacky is, akit mindenféle maradvány és számunkra használhatatlan felszerelésből lehet fejleszteni. Ilyenkor azt kell eldöntenünk hogy a felesleges lootot el akarjuk e adni ezüstért, vagy pedig Blackybe olvasztjuk inkább, ezzel egyre erősebbé téve őt és vele együtt magunkat is. Egy bizonyos szint után már Blacky után is kapni fogunk speciális Black Spirit skilleket, amikkel még erősebbek lehetünk, de csak egy bizonyos ideig.

Nagyjából ezzel lefedtem a fejlesztésekkel járó dolgokat és akkor még nem is beszéltem a táborunkról, ahol gyakorlatilag egy stratégiai játékot megszégyenítő módon fejleszthetjük és szépítgethetjük és építgethetjük a bázisunkat. Minél magasabb szintű az alap épület illetve minél tovább jutottunk a sztoriban annál több épületet húzhatunk fel. Ezek nem csak optikailag fogják javítani a látványt, hanem a legtöbben valami hasznos dolgot is tudunk készíteni, olyanokat mint gyógyító löttyök, vagy fekete kövek, a kocsmában újabb melósokat tudunk felvenni, akikből annál több alkalmazható minél több sátrat húztunk fel. A melósok nem csak építkezésnél fognak kelleni, hanem a másfél tucatnyi különböző nyersanyag farmolásához is, ehhez viszont élelemre lesz szükségünk amit meg a táborban tudunk mi magunk termeszteni. Maga a tábor menedzselése, fejlesztése, rendben tartása is megérne akár egy külön cikket, ebbe inkább nem mélyednék bele, amit mindenképpen tudnotok kell, hogy ha találtok egy olyan boltot ahol magokat lehet vásárolni, ne a mag képére nyomjatok mert ekkor nem történik semmi, csak némi infót fogunk kapni, hanem a nevére, ekkor tudjuk kiválasztani milyen mennyiséget vásárolnánk (nem kevés időmbe telt mire erre rájöttem).

A harcon, fejlesztésen, sztorizáson és építkezésen kívül elképesztő tartalom lesz még a játékban, amivel mindenféle mellékes tevékenységet végezhetünk némi fejlődés illetve loot reményében. Ilyenek lesznek a Boss újrajátszás, egyre jobban nehezedő fokozatokon, az ősi romok (Ancient Ruins) felfedezése, a PvP harc és az itt felvehető maximum három loot chest. Mondanom sem kell, hogy PvP esetén nem lesz automatikus harc, szóval éppen ezért érdemes kitanulni a skilleket, azok kombinálását és hogy melyik mikor alkalmazható, mire jó és hogyan lehetünk a lehető legerősebbek. Sajnos a játék meglehetősen igazságtalanul ossza ki az ellenfeleinket, akik a legtöbb esetben vagy túl erősek vagy pedig túl gyengék, de időnként kapunk egy-egy olyan ellenfelet akikkel kőkeményen meg tudunk küzdeni és az idő lejártával az győz akinek több élete maradt a végére. Lesznek természetesen klánok, klános küldetések, események, háborúk, raid. Elképesztő mennyiségű felfedeznivaló van ebben a hatalmas világban, emberek akikkel beszélgethetünk, mellékküldetések minijátékok olyanok pl. mint a horgászás vagy a lovak befogása. Lesznek házi kedvenceink akiket ha fejlesztünk felveszik helyettünk az eldobott lootot. Sose fogok a végére érkezni, ezt egyszerűen ki kell próbálni, nem tudom hogy adtam-e már játékra maximum pontszámot, de ez a cím maximálisan megérdemli, a kategóriáján belül  a Black Desert egy igazi mestermű, ami az elmúlt közel öt év alatt, a folyamatos polír alatt a maximumot kihozta ebből a stílusból. Ki ne hagyjátok!

Szerintünk: 5/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.




Kommentek megjelenítése