First Summoner・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2019.09.24 - 10:38   |   Írta: Ca$h   |   196
24. szept First Summoner・Tesztlabor

Nézz szembe a sötétséggel!

Jockey Ewing óta évről évre egyre divatosabb negatív szereplőket az előtérbe helyezni, megkedveltetni a nézőkkel, vagy olyanokkal antihősökkel mint Dexter, Hannibal vagy éppenséggel Lucifer kifejezetten megszerettetni. Az hogy ez most jó dolog-e vagy sem csak az idő döntheti el, illetve mindenki döntse el maga, de tény hogy manapság sokkal menőbb dolog gonosznak lenni mint jónak. Játékunk főszereplője egy kicsit más helyzetben van, ugyanis kalandozás közben meghal és a halál felajánl neki egy sötét üzletet. Visszakapja az életét, sőt, sokkal erősebb lesz mint valaha, cserébe a lelkéért és azért hogy a sötét oldalt szolgálja. Érdekel a téma? Maradj velünk!

A First Summoner egy olyan világba kalauzol el minket, illetve általa egy olyan történetet ismerhetünk meg, hogyan válik egy hősből antihős, illetve vajon a sötét oldalt szolgálva már sose tehetünk valami jót? Nagyon ingoványos ez a talaj, bevallom jómagam nem éreztem mindig jól miközben teszteltem a játékot, de biztos vagyok benne, hogy a végén lesz egy csavar, hiába néz ki karakterünk egyre zorkóbban, sötétebben és nyeli el szép lassan a sötétség, a fény mindig megtalálja az utat, legalábbis próbálok ebben hinni. Node nem kell ennyire mélyen beleásni magunkat a morális kérdésekbe, mert a First Summoner valójában egy könnyed kis akció-taktikai RPG játék, azok közül is a legjobbak közé sorolható.

Mint ahogyan az a címében is benne van, legfőbb feladatunk mindenféle sötét lénynek a megidézése lesz, az ő segítségükkel tudunk majd legyőzni egész seregeket. Jómagunk egyébként egy csinos, dögös, bögyös csöcsös végtelen hosszú combú íjász csajjal leszünk, aki egyedül édeskevés lenne (és volt is mint az a játék elejéből kiderül) ilyen hatalmas seregek ellen. De a haláltól kapott idéző képességünknek köszönhetően komoly erőket tudunk felsorakoztatni magunk mellett. Az erre kitalált rendszer a Clash Royale-hoz hasonló kártyás illetve manás módszer, amit már szerintem mindenki ismer. Első körben ugye lehet nálunk hat féle lény, akiket kártya formájában gyűjtögethetünk illetve fejleszthetünk, további kártyák összeszedésével. A lényeket pedig mana pontokkal tudjuk megidézni, ami minimális szinten magától is termelődik, de sokkal gyorsabban jönnek a pontok más lények levadászásával.

Mindig adott lesz egy lineáris, haladjunk alulról felfelé pálya, ami tele lesz pakolva ellenfelekkel, ezeket kell majd legyőzni, minél gyorsabban tesszük ezt, annál több jutalom üti a markunkat illetve a három csillagos rendszer is teljesen csak az időhöz van kötve. Karakterünk nem a kártyák fejlesztésével kapja a tapasztalati pontot, tehát ezt most felejtsük el (csak azokat a kártyákat gyúrjuk amiket jónak tartunk), hanem a pályák teljesítéséből kapja az XP-t mint ahogyan az minden hagyományos RPG-ben lenni szokott. Ha elértük a maximális szintet, akkor részt kell vennünk egy rituális csatában, ami némileg nehezebb mint a megszokott, ilyenkor egy hasonmásunkat kel legyőzni, ő is idézni fog, ő is igyekezni fog, de nálunk bizony jobb nem lehet. Ha sikerrel járunk kapni fogunk további elérhető szinteket, illetve a külsőnk is megváltozik, egyre darkosabbak, sötétebbek leszünk és persze erősebbek is. Természetesen nem csak mi és a lényeink lesznek fejleszthetők, hanem a rajtunk lévő tárgyak, felszerelések fegyverek is, amiket lehet upgrade-elni és módisítani is, az utóbbi lényege hogy a rajta lévő statisztikákat tudjuk változtatni, természetesen random statokkal illetve némi nyersanyag fejében (arany, gem) egy lista közül is választhatunk, ami további ráköltéssel ráadásul újradobható.

Maga a játék egy nagy térképen játszódik ami fel van osztva régiókra, ezek egyenként tíz pályát tartogatnak a számunkra, a végén egy nagy Boss Fighttal, amik meglepően komoly kihívást tartogatnak az egyszeri gamernek, de miután rájöttünk a titkára már nem lesz olyan nehéz. Éppen talán ennek köszönhető, hogy minden nap újrapróbálkozhatunk ezekkel a harcokkal, további értékes lootért cserébe, illetve minden egyes szektorban lesz egy titkos pálya és egy kihívás is, ami véletlenszerűen változik minden nap. Ha mindez nem lenne elég akkor eleinte csak egy, később pedig akár három csapatot is elküldhetünk őrjáratozni, további lootért természetesen. Végül pedig de nem utolsó sorba ott lesz egy játék a játékon belül, a táblás szabályokra épülő Chaos, itt meg lesz adva hogy mennyit léphetünk, adott lesz a mezők száma is, ha sikerrel járunk és eljutunk a végre akkor felajánlanak nekünk némi jutalmat. Ilyenkor eldönthetjük hogy megtartjuk azt, vagy inkább tovább megyünk, ha tovább megyünk de elbukunk akkor bukunk mindent, szóval csak okosan ezzel a dologgal, mert nem kettő perc eljutni a tábla végére. De persze mindenki érezni fogja hol vannak a határok, mire képes a csapat és a hős, érdemes persze kockáztatni is.

A játékban van BattlePass és van fizetős tartalom bőven, a legtöbbet a kosztümökért kérnek, hát igen ebben a japánok mindig is betegek voltak, szerencsétlen főhősünket kedvünk szerint (illetve amíg a pénzünk engedi) akár bikiniben és harcoltathatjuk, nem mondom a látvány gusztusos, de én inkább valami szexi páncélba öltöztetném szegényt, illetve a gyári rucik is nagyon csinosak. A játék hibátlanul játszható ráköltés nélkül is, csak a komoly rajongóknak kell majd fizetni, de nekik nem keveset, lévén egy kosztüm 3000 gem, ami nagyjából olyan 15$-nak felel meg, szóval olyan 4-5.000 Ft-ot adni egy ruháért azért eléggé komoly fanatizmust feltételez. A First Summoner egy nagyon kellemes alkotás, van benne némi túlzott sötétség ami nekem nem feküdt annyira, de mind a játékmenet, mind a grafika és a hangok nagyon magával kapóak, mindenképpen érdemes kipróbálni.

Szerintünk: 4/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.




Kommentek megjelenítése