Sky: Children of the Light・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2019.07.31 - 12:46   |   Írta: Ca$h   |   313
31. júl Sky: Children of the Light・Tesztlabor

ThatGameCompany … kell ennél több?

Flow, Flower, Journey … ThatGameCompany, egy olyan indie játékokkal foglalkozó kis csapat, akik már több mint egy évtizede adják ki a jobbnál jobb, értékesebb, különlegesebb játékaikat, sorra zsebelik be a díjakat, az élmény garantált, ahogy az is, hogy valami egészen egyedivel, eddig soha nem látottal lesz dolga az egyszeri gémernek. Egy felejthetetlen élmény, amivel értékesebbé válik a manapság annyira egysíkú és egyirányú, unalmas játékpiac. Hát hölgyeim és uraim; Sky: Children of the Light!

Amíg a Flow és Flower a döbenetes látványvilágra és a legviharosabb elméből is kezes bárányt varázsló zenbudhista játékmenetre volt kihegyezve, addig a journeyvel némileg újítottak az eddigi koncepción és bár a korábbi elemeket is részben megtartva ott már inkább a közösségi élményen volt a hangsúly. A Sky ezt a vonalat hivatott továbbvinni, sőt a készítők mondása szerint a legfontosabb a számukra az volt, hogy a játékos soha, semmilyen körülmények között ne legyen egyedül, így vagy úgy ismerkedjen meg másokkal és közösen vigyék tovább a kalandot. Ahogy szép lassan megismerkedünk a játékkal fogunk arra rájönni, hogy gyakorlatilag itt minden a közösségről szól, a barátokról és arról hogy összeszedjük az összes kommunikációt könnyebbé tevő emote-ot a kalandjaink során.

Aki tudni szeretné mi a történet, mi történik velünk, körülöttünk, kik ezek a kedves kis gyerekek, miért vannak ilyen különleges képességeik, mi a céljuk, mi történik egyáltalán a játékban, az némileg csalódni fog. Ugyanis akárcsak az eddigi ThatGameCompany játékokban itt se fogunk semmi magyarázatot találni semmire. Ez a játék is csak egy érzés, egy hangulat, egy varázslatos élmény, akárcsak a korábbi címek egy csodálatos művészi alkotás aminek a célja a kikapcsolódás és hogy érzéseket, egyfajta különleges hangulatot teremtsen meg nekünk és körülöttünk. A korábbi címekhez képest talán még ez a játék az ami a legkönnyebben értelmezhető, a történet kerek egészet képez még akkor is ha nincsen pontosan elmagyarázva. Három célunk lesz a játékban, egyrészt a mindig rejtett helyeken lévő erős fényben tündöklő gyerekeket kell gyűjtögetni. Akiknek köszönhetően első körben repülni tudunk - a köpenyünk segítségével – majd a későbbi erősebb szintek után egyre magasabbra tudunk emelkedni és egyre tovább leszünk képesek lebegni az égben. Az ehhez szükséges energiánk rohamosan csökken, szerencsére szinte mindig lesz valami környezeti tényező – világító állatok, felhők és egyéb világító tárgyak képében – amik feltöltik az energiánkat, de nevezzük inkább csak fénynek (light). Az elsődleges és legfontosabb forrása szinte mindennek a kis gyertyánk, ezzel tudunk meggyútani és felgyújtani minden olyan tárgyat és oszlopot ami erre alkalmas. A gyetyák fénye élettel tölt meg minket és mi is tudunk segíteni a kis tesóknak ha esetlegesen bajban lennének.

A gyertya fénye és használata ugyanolyan fontos dolog mint maga a repülés és annak elsajátítása. A középen lévő köpenyünkre nyomva előjön egy menü ahol látni fogunk minden egyes emote-ot, képességet és varázstárgyat amit a kalandozásaink során felvettünk és megszereztünk. A fényeket gyűjtögetve pedig a gyertyáink száma fog növekedni, ezekkel gyakorlatilag vásárolni tudunk majd ruhákat, kozmetikai dolgokat ahogyan a képességeinket is ezzel tudjuk megvásárolni illetve fejleszteni. A második legfontosabb dolgunk a szellemek (spirits) gyűjtögetése és egyben felszabadítása lesz. Összesen hat világgal fogunk találkozni és mindenhol lesznek ilyen szellemek bőven. Lesznek akik elbújtak, lesznek akik szem előtt vannak. A lényeg hogy a közelükbe kerülve egy apró stilizált történet fog kialakulni a szemünk előtt, a fontos az, hogy mindig a lehető leggyorsabban kövessük a kialakult képet magunk előtt, mert ha túl sokat várunk elölről kezdődik minden, pontosabb mondva a szellem visszakerül a kezdő poziciójába. Ha elértük a sztori végét akkor lehetőségünk lesz a gyertyával felgyújtani, gyakorlatilag felszabadítani a megkövesedett testet, aki hálául egy emote-al fog minket megjutalmazni, ami mindig része lesz valamelyik csillagképnek. Ezekből számtalannal fogunk találkozni a kalandozásaink során, a csillagokból fogjuk mindig tudni, hogy hány szellemet kell még megtalálni az adott világban, lévén minden világ egy csillagkép.

A játék teljesen ingyenesen is játszható, de bevallom hatalmas volt a kísértés hogy költsek rá valamennyit, lévén lehetőségünk lesz gyertyákat vásárolni ahogy számtalan szép és látványos ruha közül is válogathatunk. A játék egyébként szezonokra lesz bontva, egy ilyen szezon valamivel több ideig tart egy hónapnál, itt olyan 33-35 napra kell gondolni. A szezon alatt minden világba kerül egy új szellem, számtalan új ruha, kozmetikai dolog és egyben szezon gyertyákat is gyűjtögethetünk, minden szezonnak van egy seson passja, amit megvásárolva sokkal könnyebben és gyorsabban tudunk fejlődni ahogyan a jutalmak is megpuplázódnak. De szerencsére a játék teljesen játszható ingyen is, maximum többet kell dolgoznunk és farmolnunk ha mindent unlockolni szeretnénk.

Ahogyan azt már korábban is írtam a Sky nagyon fontos része a közösség, ez lesz a harmadik fontos dolog a játékban. A Sky közössége rendkívül kedves és barátságos, ha rátapizunk a gyerekünkre az ki fog adni egy kiedves kis sípoló hangot, ez lesz az alapvető kommunikációs forrásunk, ilyenkor nem csak hallani fognak minket a közelben lévők, hanem mi magunk is látni fogjuk egy apró csillag formájában ha valaki ott legyeskedik körülöttünk. Első körben minden más játékos üresnek fog tűnni, mintha csak a saját szellemei lennének maguknak, de ha a közelükbe megyünk és meggyújtjuk a gyertyájukat, ahhol feltöltődnek fénnyel és rögtön látni fogjuk magát a játékost. Ha rányomunk a másik gyerekre akkor megjelenik egy menü. Egy gyertya fejében megjelölhetjük barátnak, nevet adhatunk neki, ha ő ezt elfogadja akkor onnantól fogva felkerül a barátlistánkra ami egy extra csillagkép az égbolton. Kiválaszthatjuk a kedvenc barátainkat, sőt arra is lehetsőgéünk lesz, hogy pacsit adjunk nekik, kezet fogjunk velük, esetlegesen a mancsukat megragadva – ha ő engedi - magunkal vihetjük bárhova. Mondanom sem kel, hogy ha több barátunk jelen van mindannyian meg tudjuk fogni egymás kezét, az élmény ilyenkor felejthetetlen, négyen öten kéz a kézbe kalandozunk, akár az egész játékot is vágigjátszhatjuk ilyen formában. Elképesztő! Erre szavak nincsenek, ezt meg kell tapasztalni. Ahogyan haladunk végig a játékon, ahogy egyre többször végigjátszuk, egyre több és magasabb szintű emote-jaink lesznek, ennek köszönhetően sokkal könnyebben ki tudjuk fejezni magnukat, több barátot tudunk szerezni, és több embernek tudunk segíteni akik elakadtak valahol. Minden világban lesz legalább egy olyan ajtó vagy esemény amihez több ember kell, ilyenkor együtt kell megfejetni a titkot és a megoldást, hogyan lehet továbbjutni. Minden világnak lesz egy központja, ahol lesznek padok, egy ilyen padra leülve bárkivel chatelni tudunk, mert ugye alapvetően beszélni sem írásban, sem szóban nem fogunk tudni, csak emote-okkal. Illetve minden pályán lesz egy olyan hely ahol üzenetet tudunk hagyni az utóvilágnak, a többi játékos ezt vagy egy szívvel, vagy egy ikszel vagy pedig egy felkiáltójellel – feljelentés – tudja megjutalmazni. De bevallom én idági csak szívmelengető, kedves üzenetekkel találkoztam illetve jótanácsokkal egy-egy világhoz, mert titok aztán lesz bőven mindenhol.

A Sky: Children of the Light ahogyan a korábbi játékok egy igazi mestermű. Direkt nem akartam rosszakat írni róla mert annyira elvarázsolt, hogy túlságosan is elfogult lettem pozitív irányba. Amit sajnos mindenképpen meg kell említenem az a horrorisztikus irányítás. Telefonon még nem is annyira gázos, de sajnos iPaden ahol végig játszottam borzalmas. A Sky eddig talán a legnehezebb az összes közül és lesznek olyan részek ahol a hajunk ki fog hulni, de csak és kizárólag az irányítás miatt. Olyan frusztráló tud lenni, hogy arra szavak nincsenek. De ezt nem vettem most a negatívumok közé, mert már rögtön pár óra játék után a készítők egy kérdőívet töltetnek ki velünk - ajándék gyertya fejében - ami az irányításra vonatkozik, tehát tudnak róla és szeretnének ellen tenni. Biztos vagyok benne, hogy egy ilyen csodálatos, fantasztikus és kreatív csapat ki fog találni valami megoldást, de ha esetlegesen mégse sikerülne nekik akkor ott lesz a hamarosan megjelenő konzolos változat, amit kb. az elsők között fogok megvenni és kipróbálni. A Sky egy varázslat, egy mese, egy szavakba nem önthető csodás élmény, egy igazi műalkotás egy olyan világban ahol már semmibe veszik a valódi szépséget és a kreativitást, mert csak a külsőségek és a pénz számít. Mindenkinek kötelező jeleggel ki kell próbálni, ez nem kérés hanem parancs!

Szerintünk: 5/5

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.




Kommentek megjelenítése