Power Rangers: All Stars・Tesztlabor
Már megint Power Rangers?
Nem is olyan régen teszteltünk nektek egy állati jó verekedős Power Rangerst, akkor megtanultam, hogy nem szabad lenézni ezeket a maszkos hősöket, nem véletlen, hogy újra és újra előveszik őket. A Power Rangers All Stars lényege, hogy felmarkolja az összes valaha készült sorozat hőseit, egy környezetbe rakja őket és türelmesen kivárja mi lesz a végeredmény. Az ötlet nagyon jó, érdekes, nézzük akkor hogy néz ki ez a gyakorlatban.
A kiadó a Nexon, egy koreai-japán vegyes érdekeltségű cég, számtalan sikercím köthető a nevükhöz, legfőképpen mobilos játékokra specializálódtak. Ha valakik akkor ők aztán tudják hogyan működik a F2P modell, nem túl kapzsik, de azért tartják a markukat ha arról van szó. A Power Rangers All Stars remekül játszható ráköltés nélkül, de nyilván sokkal gyorsabban tudunk fejlődni ha némileg kinyitjuk a zsebünket.
Első körben sajnos végig kell mennünk a japánok által annyira imádott tutorialon, a kis japók sose aprózzák el ezt a dolgot, egyszerűen szerelmesek abba ha magyarázni kell, még órákkal sőt napokkal a kezdés után is magyarázni fog nekünk a játék, mi meg csak győzzük átnyomni a felesleges szócséplést. Persze benne van a pakliban hogy időnként túlnyomunk valamit ami lehet fontos lett volna, de egy magam fajta hardcore gamer aki hetente más játékokkal játszik, egyszerűen belebetegszik ha ennyit magyaráznak neki. Gondolom ezzel nem vagyok egyedül. Nézzük viszont akkor a dolog jó oldalát, a készítők valóban szépen alaposan, mindenre kitérően megtanítanak minket egy olyan játékban amiben szinte minden magától értetődő. Eleinte ugye csak a harc alapjaival fogunk megismerkedni. A rangereket a pályán kedvünkre küldhetjük oda ahova csak akarjuk, ha nem tesszük egyébként nagyon szépen teszik a dolgukat nélkülünk is. Néha érdemes beavatkozni, ha mondjuk egy távolsági fegyverrel rendelkező Ranger bemerészkedik az ellenfelek sűrűjébe, ilyenkor tapizzuk meg a kis huncutot és húzzuk szépen ki a csata hevéből. Minden harcosnak lesz kettő speciális képessége, az első rögtön elérhető a második pedig csak akkor ha elértük vele a négy csillagos fejlettségi szintet.
Ahogyan azt már a hasonló akció RPG játékoknál megszokhattuk, itt is kártyákat fogunk gyűjtögetni, mindenfelé ajándékokból, küldetések és kihívások teljesítésével. Szépen lassan elérünk egy olyan szintre, amikor kedvenc rangerünkkel csillagot tudunk lépni (evolve), ehhez eleinte fejleszteni kell őket, hogy az aktuális csillag plusz ötös legyen (enhance) majd ha ez megvan jöhet a következő csillag. Kártyákat egyébként felgyorsított módszerrel (clear ticket) is tudunk farmolni, ehhez persze szükségünk lesz nyersanyagokra, amikből ha kifogyunk, akkor ezeket nyilván csak a vásárolható kristállyal tudjuk pótolni vagy egy nap várakozással. Hőseink sajnálatos módon sima harcért nem kapnak tapasztalati pontot, nekünk kell úgynevezett „XP gemmel” fejleszteni őket, ezeket szinte mindenhonnan kapni fogunk, eleinte lesz belőlük bőven, de ha azt szeretnénk hogy valóban gyorsan fejlődjön egy-egy Ranger, akkor bizony növelni kell a „Refinery level”-jét amihez persze szintén kristályra lesz szükségünk, minél magasabb ez a szint annál gyorsabban fejlődik amikor XP gemet használunk nála. Kristályból eleinte elképesztően sok lesz, már-már azt fogjuk hinni kifogyhatatlanok vagyunk belőle, de sajnos ahogy haladunk előre a játékban fogunk rájönni arra, hogy szinte minden fontos dologhoz ez fog kelleni és ekkor lép be a képbe a fizetős tartalom. Innentől fogva már csak ránk van bízva hogy mit teszünk, lehet játszani ráköltés nélkül is simán, gond nélkül, de ha belemelegedtünk akkor bizony nem fogunk bírni magunkkal.
Az All Stars az első pár órában nem fog kiemelkedni a többi hasonló játék közül, közepes grafikáján maximum csak a pörgős és dallamas muzsika és atmoszféra tud javítani. A környezet lepusztult, a figurák műanyagból vannak, nem valami kimagasló a látványvilág. Viszont ahogyan haladunk előre és lépjük a karakterszinteket, egymás után fognak jönni a jobbnál jobb tartalmak és a sornak valahogy vége sem látszik. Én egy hét játék alatt huszas szintig jutottam el és még mindig jöttek új tartalmak. Ez nagy mértékben növeli a játék értékét és szavatosságát, ezekben a dolgokban a japánok nagyon értik a dolgukat. Nem tudsz belefáradni a farmolásba és a játékba, mert midig kijönnek valami finom kis újdonsággal. Lássuk akkor most, hogy ameddig én eljutottam milyen tennivalók lesznek a játékban.
Első körben természetesen ott lesz a sztori mód (Missions), hét fejezet, fejezetenként számtalan küldetéssel, ha ezeket teljesítettük akkor még midig ott lesz újra a hard mód, szóval el fog tartani egy ideig míg ezzel végzünk, főleg míg találunk hozzá egy megfelelően erős csapatot. Nekem egyébként a legerősebb ranger egy sárga „Wild Force”-os csajszika volt, aki már első szinten is kétszer erősebb volt mint az alap „Operator” széria hősei. Szóval úgy gondolom hogy ha ezt a csapatot sikerül összeverbuválni már biztosan elég erősek leszünk minden más tevekénységhez. Az „Orb Factoryban” egy rendkívül ritka nyersanyagból tudunk más egyéb orbokat generálni ez nyilvánvalóan a hardcore játékosok end game tartalma, mert nekem konkrétan egy darab orbom nem volt arra hogy bármit is kezdjek vele. Az „Orb Missions” az egyik kedvencem, itt csak akkor tudunk részt venni, ha már van egy teljes csapatunk valamelyik szériából, ugyanis ekkor meg tudjuk idézni Megazordot, az óriás robotot, aki keményen szétcsap bármilyen hatalmas bosst. A fontos az hogy elég magas legyen a csapat összintje, mert ha korábban elfogy a robot ereje és visszaváltozunk rangerekké kb. semmi esélyünk nem lesz a pálya teljesítésére. A „Research”-nél különböző küldetésekre küldhetjük el Rangereinket, amiket teljesítve különböző nyersanyagokat fogunk kapni, a küldetésekkel gyorsabban végzünk ha több harcost küldünk el, illetve némi kristályráköltéssel unlockolhatjuk mind az öt slotot ami elérhető. Érdemes ezt a lehetőséget folyamatosan kihasználni, ugyanis hiába küldtük el a srácokat farmolni szerencsére azért még használni tudjuk őket bárhol máshol. Tehát valószínűleg a Rangerek olyanok mint az elektronok, egyszerre több helyen is képesek ott lenni. A „Dimensional Rift” felel meg a Pvp-nek de természetesen itt nem valós idejük csaták fognak zajlani, csak más játékosok által összerakott csapatok ellen játszunk. Mi magunk megtehetjük hogy irányítjuk a csapatunkat, de az ellenfél nem lesz ott valójában csak az AI fogja mozgatni. Sajnálatos módon csak akkor tudunk csatázni ha rendelkezünk elég dimenziókristállyal, ha ebből kifogyunk akkor vagy megvárjuk míg újra feltöltődnek, vagy pedig természetesen kristályért tudunk venni annyit amennyi kell.
Az „Event” esemény opcióval sajnos nem tudtam élni, mert huszonötös karakter szintre volt hozzá szükség, itt egyébként speciális küldetésekre tudjuk elküldeni a legerősebb harcosainkat, nyilvánvalóan értékes lootért cserébe. A”Daily Missions” napi küldetések opciónál rövid ámbátor annál izgalmasabb csatákba mehetünk, értékes fegyver és páncél tokenekért cserébe, ezek akkor lesznek fontosak, amikor elértük egy-egy fegyvernél a plusz ötös szintet és tovább szeretnénk lépni ezen a pontot. A napi küldetéseknél előre meg van határozva hogy milyen színű rangerekkel mehetünk neki, illetve már a második is olyan nehéz amihez bizony nagyon erős csapatra lesz szükségünk. Összesen háromszor futhatunk neki a küldiknek, szóval csak okosan bánjunk a lehetőségeinkkel. Itt egyébként napokra fel lesz osztva hogy éppen milyen lootot kapunk a győzelemért, szóval esetlegesen később is visszamehetünk teljesíteni azokat. A „Dimensional Arena” egy másik fajta PvP ahol hasonló módon mint a riftnél fogunk megküzdeni egymással, csak más fajta szabályok szerint. Itt is értékes jutalmakat kaphatunk és léphetünk előre a ranglétrán. A „Ruins Exploration”-nél powerballokat tudunk farmolni, ezek ahhoz kellenek majd hogy különböző színű rangereket idézzünk meg, de sajnálatos módon erre csak akkor lesz lehetőségünk ha éppen rendelkezünk a megfelelő előre kitalált random csapattal. Ez is endgame tartalom a tapasztaltabb játékosok számára. A „Dimensional Exploration” gyakoratilag egy endless tower, ezzel hasonlóval már számtalan játékban találkoztunk. Adott egy torony számtalan szinttel, amik egyre jobban nehezednek, a kérdés már csak az hogy mi meddig vagyunk képeseke eljutni (naponta ötször próbálkozhatunk), természetesen egyre értékesebb jutalmak fejében. Végül pedig de nem utolsó sorban ha csatlakozunk egy szövetséghez „Alliance” akkor nem csak részesei lehetünk egy közösségi élmények, például dumcsizhatunk más emberekkel, hanem kérhetünk is különböző nyersiket, lesz egy saját speciális shop, ahol vásárolhatunk illetve részt vehetünk a monumentális Alliance Raidben, ami az egyik legjobb része a játéknak a kérdés már csak az hogy sikerül-e találni egy olyan szövetséget ahol ebben valóban érdemileg részt is tudnunk venni.
Mint azt gondolom mindenki észrevette, a Power Rangers All Stars egy átlagos játékként kezdte a karrierjét nálam, de olyan lehengerlően sok tartalmat vágtak az arcomba az elmúlt egy hét alatt, hogy képtelen voltam ezek mellett csukott szemmel elhaladni. Be kell hogy ismerjem, hogy ez egy erősen jó játék, a stílus rajongóinak mindenképpen ki kell próbálni, aki meg szereti magát a sorozatot is az egyenesen szerelmes lesz belé. Nagyon úgy néz ki, hogy a Power Rangers játékok minőségi produktumok, nem szabad felettük elhaladni. Rájuk kell nézni, letekinteni a magas lóról és beismerni, hogy bizony megérdemelnek egy misét.
Szerintünk: 7/10
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.