A Tűzhegy Varázslója・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2018.12.07 - 08:39   |   Írta: Ca$h   |   3450
07. dec A Tűzhegy Varázslója・Tesztlabor

Vajon hányan emlékeznek még a „Kaland, Játék , Kockázatra” ?!?

Steve Jackson és Ian Livingstone sorozatának ami nálunk csak „Kaland, Játék, Kockázat” néven híresült el, kiderült, hogy kint Amerikában őrületes kultusza van. Ott a neve Fighting Fantasy és a mai napig olvassák és játsszák a gyerekek, sőt még táblás játék formájában is kapható, szerepjátékokat is csináltak belőle tekintettel arra, hogy még a könyvhöz is szükség volt dobókockára, ez nem is olyan meglepő. Sose gondoltam volna, hogy így több mint húszonöt év távlatából valaha is eszembe fogják még juttatni ezeket a fantasztikus emlékeket, de most megtörtént. Nosztalgia faktor az ezrediken, csatoljátok be magatokat.

A Tűzhegy Varázslója avagy The Warlock of Firetop Mountain az egyik első 1982-ben megjelent könyv volt és talán mind közül a legsikeresebb is. Ebből a könyvből készült szerepjáték és táblás társasjáték is. Igaz Steve és Ian munkássága 1995-ben véget ért, szerencsére maga az ötlet nem. 2002-ben a Wizard Books felvásárolta a jogokat újra kiadta az összes könyvet és hat teljesen új történettel örvendeztette meg a nagyérdeműt, a siker 2012-ig tartott. A Fighting Fantasy története viszont még mindig nem ért véget, ugyanis 2017-ben a Scholastic Books újra felvásárolta a jogokat, azóta kettő új kötetet is megjelentetett és tízet a régiek közül teljesen új rajzokkal. Mint láthatjátok, mi felnőttünk, de a kiadók nem hagyták annyiban ezt a fantasztikus ötletet, ennek az eredménye a számtalan számítógépes játék változat is, ha jól tudom összesen hét kötetből csináltak portot az elmúlt több mint huszonöt évben. Az egyik legújabb eresztésről készült most ez a teszt, jöjjön hát, maradjatok velünk!

Aki esetlegesen nem tudná, a Kaland, Játék, Kockázat könyvek zseniálisan ötvözték az olvasás élményét a végletekig leegyszerűsített szabályrendszerre épülő szerepjátékkal. A könyvek lényege az volt, hogy gyakorlatilag végig lehetett játszani, rendszeresen döntéseket kellett hoznunk és a döntésünk alapján a megfelelő oldalra lapozva folytathattuk a történetet. Rengeteg felfedeznivaló, gyűjtögetnivaló és harc volt benne és még ennél is több válogatott halálnem. Éppen ezért az olvasók közül sokan voltak akik leírták egy-egy fontosabb fordulópont előtt az adott oldalszámot és visszalapoztak abban az esetben ha nagyon rossz útra tévedtek volna, vagy meghaltak. A harchoz dobókockára volt szükség, nem kevés próbálkozásra volt szükséges ahhoz, hogy rendes szabályok szerint végigjátsszuk a könyvet. Klasszikus try&errorra épülő élmény volt, éppen ezért nem kevesen voltak akik csaltak olvasás közben.

A könyveknek egészen elképesztő, egyedi hangulata volt, a fejünkben lejátszódó erőteljesen a fantáziánkra bízott élmény mellett rengeteg sajátos rajz is volt a könyvekben, ami még jobban rásegített az adott hangulat átélésében. Szinte beleégtek az ember agyába ezek a képek, ahogyan a válogatott brutális halálnemek is. Éppen ezért nem kicsit lehetett nehéz dolga a készítőknek amikor úgy döntöttek játékot csinálnak egy ilyen meglehetősen körülhatárolt szabályrendszerben. A lapozgatást táblás játékmenettel, az olvasott élményt az eredeti szövegek bevágásával, a kockadobálgatós játékmenetet pedig itt is kockákkal oldották meg. A játék legérdekesebb része mindig is a harc volt, ami a könyvekben ugye meglehetősen korlátozott körülmények között zajlott illetve nagy volt a csábítás arra nézve, hogy átugorjuk, esetlegesen csaljunk benne. Itt bizony ilyen nem lesz, a harcot meg kell tanulni, nagyon nagy szerencse is kell hozzá, nincsen menekvés, itt fogunk a legtöbbet elvérezni.

Maga a harcrendszer egyébként zseniálisan ki lett találva. Adott lesz egy szűk aréna, ami általában az éppen adott szoba, amiben látni fogjuk a saját emberünk és az ellenfelek felállását. A taktika mindig az lesz, hogy előre kitaláljuk hova fog lépni, esetlegesen támadni ellenfelünk, ebben nagy segítség lesz hogy látjuk éppen merrefele néz a bábu. Amerre néz arra tud csak támadni, egyenesen illetve átlós irányokba. Menni viszont sajnos bármerre tud, tehát a lépések kiszámítása lesz a legnagyobb rizikófaktor. Lesznek alaptámadásaink, amik vagy egy vagy több kockára hatnak, illetve időnként feltöltődő speciális támadások is, olyanok mint például a mérgezett vágás. Nagyobb találatok esetén dobni fog kockával mind a kettőnknek, ilyenkor alapul veszi mindkét oldal „skill” számát és a dobot összeget ehhez hozzáadva az nyer aki nagyobb végeredménnyel bír. Ha minket támadtak és mi nyerünk, akkor nem fog érni minket sebzés, ha viszont veszítünk akkor jóval nagyobb sebzés ér mint egy alaptámadásnál. Szerencsére dobni nem miden esetben fog a játék. Ha legyőztük ellenfeleinket általában valami jutalom üti a markunkat, ami lehet nagy vagy kicsi, esetlegesen sajnos semmi is. Mivel újra és újra meg fogunk halni és az utolsó checkpointtól tölt vissza a játék, érdemes megjegyezni melyek azok a csaták amikbe érdemes belefutni és melyek amiket inkább kihagyni kellene. Alapvetően erre épül az egész játékmenet, nem lehet mindenkivel megküzdeni, mert egészen egyszerűen kifogyunk minden ételből, italból és pont akkor nem marad már semmi erőnk amikor a legnagyobb szükség lenne rá.

Akárcsak a könyvek esetében, az egész játékban döntések elé fogunk kerülni, nem lehet visszamenni egy-egy elágazáshoz, ha mondjuk balra indultunk el, akkor nagyon valószínű hogy jobbra csak akkor tudunk ha  majd legközelebb játszunk a játékkal vagy ha esetlegesen a bal irány zsákutca volt. Emiatt nagyon magas a játék újrajátszhatósági faktora. A választható és vásárolható karakterekről nem is beszélve, akikkel teljesen más élmény játszani, mert mások a pontjaik, mások a képességeik és esetlegesen olyan dolgokat láthatnak amit egy korábbi karakternek eddig fel se tűnt. Emiatt sokkal nagyobb mélység van a játékban mint a könyvekben valaha, sokkal mélyebb és áthatóbb az egész világ, ami hatalmas piros pont a készítőknek. A szövegek olvasása közben beugranak az embernek a régi könyves élmények, az eredeti rajzok pontosan olyanok mint régen, csak ezúttal válogathatunk a színes illetve fekete-fehér változat között, ami ugyancsak nagyon tetszett.

Hiába voltam tinédzser és hiába olvastam magyarul, minden élmény és emlék szinte csak úgy rám omlott a semmiből, nagyon szép emlékek voltak ezek. Éppen ezért nem tudok objektív lenni egy ilyen erőteljesen személyes jellegű élmény után. A játék nagyon jól visszaadja az eredeti hangulatot, remélem hogy több része is lesz még, hiszen rengeteg könyvet írt az író páros és számtalan új is készült azóta. Maga az élmény viszont nem hibátlan, illetve nem igazán hiszem hogy ez a fajta nehézség a mai fiataloknak tetszeni fog. Hiszen nem leszünk képesek elsőre kijátszani, még akkor sem ha rendelkezésünkre áll három újraéledés, bizony jó sokszor neki kell futni, hogy a végére érjünk és mindehhez nem elég csupán a tudás, mert bizony egy jó nagy adag szerencsére is szükségünk lesz. Az alapjáték ára 4.99 dollár, emellett számtalan hős pakkot lehet vásárolni további 3.99-ért illetve mind a húszat 13.99-ért, bevallom ezt a dolgot nem tartom korrektnek, gondolom jóval több esélyünk van a végigjátszásra egy-egy vásárolt heróval, ami igazságtalan azokra nézve akik amúgy is kifizették a 4.99-et, de nem akarnak még ennél is többet rákölteni. De sajnos ilyen világban élünk manapság nincs mit tenni. a játékot viszont minden korábbi rajongónak erőteljesen ajánlom, ki ne hagyjátok!

Szerintünk: 8/10

 

 

A játék 4.99$-ért letölthető az iTunes áruházból. A játékban további fizetett tartalom található.


Kommentek megjelenítése