Alien Creeps・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2018.09.14 - 09:40   |   Írta: Ca$h   |   1462
14. szept Alien Creeps・Tesztlabor

Az általunk is tesztelt Castle Creeps után jöjjön egy kicsit futurisztikusabb szenárió.

Közel két évvel ezelőtt már teszteltük itt az oldalon a Tesztlabor keretében a Castle Creeps című játékot, ami gyakorlatilag a mostani alanyunknak – bután fogalmazva – az előzménye is lehetne. Mert ugye a stílus nagyon hasonló volt, csak az előd a fantasy középkorban játszódott, ezzel még közelebb állva az eredeti nagy klasszikushoz, mint például a Kingdom Rush. De megemlíthetném akár a Fieldrunnerst is vagy bármilyen hasonló típusú Tower Defense játékot. Tavaly a Castle Creeps egy erős közepesen jó pontozást kapott tőlünk és a legnagyobb gondunk az volt vele, hogy túlzásokba estek amikor a fizetős tartalomra került a sor. Lássuk hát idén mennyire sikerült megtalálni az arany középutat.

Mindig valahol hálás és egyben hálátlan dolog egy vagy akár több sikercímet meglovagolni, hiszen ott van a lehetősége annak, hogy ha túlságosan hasonlítunk egy adott címre, akkor azt mondják lemásoltuk, ha pedig túlságosan eltérünk a stílustól, akkor meg folyton azt kapjuk az arcunkba, hogy bizony nem kellett volna ennyit újítani. Szóval nem lennék a fejlesztők helyében, de valljuk meg még mindig jobban járnak, ha megpróbálnak valami sikerből előnyt kovácsolni mintha valami teljesen újat kitalálva, minden erejüket bedobva, egy olyat alkotnak amivel totálisan bukásra vannak ítélve. A legtöbb ember nem szereti az új dolgokat, mégis az igazi újdonságokkal lehet a legnagyobbat robbantani, már ha sikerül telibe szíven találni a nagyérdeműt. Hát az Alien Creeps sajnos nem próbálkozott ilyesmivel, biztosra akartak menni.

Ugyanis gyakorlatilag nyomtak egy sima copy pastet bármelyik hasonló címen, de legfőképpen a saját korábbi produktumukon, a hangulatos jövőbeli környezeten kívül szinte semmit se tudok felhozni, amiben eredeti vagy újdonság lenne. Adott lesz egy jópofa, kissé cinikus szituáció, amiben a csúnya gonosz önelégült és módfelettéb szemtelen idegenek, megtámadják piciny bolygónkat, természetesen hol máshol tennék mindezt, mint az USA-ban, ez teljesen egyértelmű, ahogyan az is hogy beszélnek angolul, hiszen az angol nem csak világnyelv, hanem igazából maga az univerzális, mindenható közös nyelv ugye. Szóval jön a sablonos vaskalapos admirális, aki a szokásos toborzószöveget nyomva közli velünk, hogy az egész világ sorsa a kezükben van, illetve lesz a cuki kis tudós csajszi, aki nem parázik be a helyzettől, rögtön közli velünk milyen technikai eszközök állnak majd a rendelkezésünkre és hogy ezekhez milyen fejlesztéseket tudunk majd venni.

A rendelkezésünkre álló tornyok teljesen alapok, nélkülöznek mindenféle kreativitást. Első körben ott lesz a gépágyú, aminek erőssége a gyorsaság, de az idegeneknek túlságosan kicsi a kaliber, szóval csak a gyengébb egységekben fog komolyabb kárt okozni. A második épület a barakk, itt „termelődik” a gyalogság, akik szám szerint hárman lesznek, egy bizonyos körön belül kedvünkre elhelyezhetjük őket. A rutinosabb játékosok, kettő három barakkot is egymás közelébe raknak, így az összesen kilenc gyalogsági egység már egész komoly kis véderőt tud jelenteni, egészen addig a pillanatig amíg légi egységek nem jönnek. De szerencsére idővel embereinket fel tudjuk majd szerelni jetpackkel hogy ők se járhassanak túl az eszükön. A harmadik védelmi egység a Laser torony lesz, ennek a legfőbb tulajdonsága, hogy a pajzsos egységeket nagy mértékben meg tudja gyengíteni, mert egyébként más tornyok nem tesznek benük túl sok kárt. A negyedik pedig a Rakétás torony lesz, ez egy multifunkcionális torony, ez kerül mindig a legtöbbe, erőssége hogy egyszerre több egységre is kihat  a területi sebzése, légi egységeket is támad, nagyot pukkan, de cserébe borzalmasan lassú. Ezeket olyan kis szigetekre érdemes rakni, amik a lehető legnagyobb körben belátják az egész pályát.

Eleinte a tornyok borzalmasan gyengék lesznek, de ugye ezt már megszokattuk, éppen ezért lesz a játékban az egyik legfontosabb dolgunk, hogy mindig legyen valami amit éppen fejlesztünk. Külön érdekességnek számítanak a segítő powerupok. Az első ilyen teljesen meglepő módon az erősítés (Reinforcements) lesz, aztán jön a légicsapás (Airstrike) nem hinném hogy ezeket bárkinek is el kéne magyarázni.  Majd jön a fúziós cella (Fusion Cell) ami extra pénzzel jutalmaz meg minket a csatározások során, végül pedig de nem utolsó sorban a jégbomba (Cryo Bomb) amivel le tudjuk fagyasztani ellenfeleinket egy rövid időre, ez egyébként az egész pályára kihat. Végső mentsvárunk a hatalmas Tesla torony lesz, aminek három töltete van, magától töltődik és csak akkor vessük be ha nagyon nagy a baj. Namost szerencsére Tesla tornyunk mindig lesz, nem mondható el ez  többi segítségről, amik bizony ha nem figyelünk oda, akkor pikk pakk kifogynak és ha szükségünk lenne rájuk, akkor bizony csak valódi pénzért tudunk belőlük bevásárolni. Esetlegesen ha vannak facebookos barátaink, akkor ők is tudnak random küldeni naponta egyet egyet, illetve hat óránként a játéktól is kapunk véletlenszerűen valamit. Mint ahogyan azt már korábban mondtam, a legfontosabb dolgunk a fejlesztés lesz, minden toronyhoz lesz húsz fejlesztésünk, a powerupokhoz meg hat-hat. Ezek kimaxolásához nagyon sok pénzre lesz szükségünk, amit vagy a kalandozásaink során tudunk összespórolni, vagy pedig igazi pénzért gyémántot vásárolva fel tölthetjük készleteinket. Mondanom sem kell, hogy a rendelkezésünkre álló csomagok nevetségesen drágák, nekem égett le az arcom a szégyentől amikor rájuk pillantottam.

A sima kampány igencsak tartalmas, 51 pálya áll majd a rendelkezésünkre három nehézségi fokozaton, pályánként összesen öt csillagot tudunk elérni a kimaxoláshoz. Az igazi kihívások szerelmeseinek lesz jó pár tucat challenge, három nehézségi fokozaton, a jutalmunk érte némi pénzmag lesz, aki ezeket mind megcsinálja, az elmondhatja magáról hogy igazán ért ehhez a stílushoz. Végül pedig minden nap kapni fogunk három véletlenszerű feladatot (Tasks), amiket teljesítve powerupok ütik a markunkat. Az Alien Creeps tekintettel az elődre semmit nem javított a bevált recepten, továbbra is egy piszkosul élvezetes, addiktív játék, de továbbra is maradt a fájdalmasan pofátlanul pénzéhes model, direkt a végére hagytam a legnagyobb lehúzást. Természetesen a játékban lesznek hősök is, akik nagyon profin ki vannak dolgozva, egy-egy pályára egyszerre akár kettőt is vihetünk belőlük, na ez lett volna a húzóerő a címben … igenám, csakhogy ezeket csak pénzért lehet megvásárolni. Igaz néha megkapjuk őket ajándékba egy-egy küldetés erejéig, de ha magunknak akarjuk őket, akkor bizony perkálni kell. Na ezek azok a dolgok ami miatt az Alien Creeps már csak kevesebb pontot kaphat min telődje. Kedves fejlesztők szégyelljétek magatokat, lehet ám ennél sokkal szelídebb és korrektebb módon is pénzt keresni egy „F2P2 játékkal.

Szerintünk: 6/10

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése