Star Conflict: Heroes・Tesztlabor
Az űrben senki sem hallja a sikolyodat... Talán pont ezért megy a háború folyton.
Szépen, csöndben, hang nélkül zajlik a háborúzás, persze a legtöbb filmben erről meg szoktak feledkezni, még egy olyan örök klasszikus esetében is, mint a Star Wars. Amikor először találkoztam hulla csöndben zajló háborúval – Battlestar Galactica –, akkor döbbentem rá mennyire végtelen és félelmetes a világűr. Egy rettenetes vákum, ami magába szív. Szerencsére a Star Conflict nem boncolgat ilyen mélységű filozófiai kérdéseket.
Ez a játék ugyanis egyszerű, könnyed, és nem szól másról csak a lövöldözésről. Vannak benne szuperdögös, atomcsöcsös macák (természetesen tökéletes alakkal), gyakorlatilag a legénységünk szinte csak ilyenekből áll. Menni fognak a felesleges párbeszédek, sztorizgatás, de higgyétek el, titeket se nagyon fog érdekelni. Pedig érdemes ám olvasgatni néha, mert meglepően vicces dolgokat is tudnak írni, de sajnos ezzel fogalalkozni nem volt most időnk.
A flottánk először csak egy, majd később négy hajóból fog állni, legalábbis ennyit használhatunk egyszerre, mert idővel több tucatot is össze lehet gyűjteni. A hajókat csoportokba lehet osztani, lesznek a támadó, védekező, támogató, gyógyító, tank, illetve az elnyomó (supressor) osztályok. A legtöbb magáért beszél, nem kell őket taglalni, de azért a támogató és elnyomó hajók között tudnak érdekesek is lenni. Lesz olyan, ami pár pillanatra leblokkolja az ellenfeleket, lesznek olyanok, amik kiiktatják a speciális képességét a kiválasztottnak stb. Tekintettel arra, hogy egyszerre csak négy lehet nálunk és ennél több osztály van, alaposan át kell gondolni, szituációtól függően, hogy melyik hajókat visszük magunkkal.
A sima sztori küldetéseken kívül, idővel minden pályát újra lehet játszani elite fokozaton is, így jóval értékesebb nyersanyagokra szert téve. Lesz majd Aréna, ahol más játékosok flottája ellen harcolhatunk, lesznek kihívások, fejvadász küldik, számtalan egyéb opció ami első körben igencsak ígéretesnek tűnik. De sajnos minden esetben ugyanaz a csatározás lesz, max a háttérben lesznek csak különbségek. Ahogy haladunk előre és szerezzük a tapasztalatot, a flottánk szintet fog lépni, ez a szám határozza majd meg, hogy hajóinkak mi lehet a maximális szintje. Külön érdekességnek számít, hogy az alap szintlépésen kívül a hajókat hardveresen és szoftveresen is lehet fejleszteni, illetve tervrajzokat szerezve – vagy vásárolva igazi pénzért –, a csillagok számát is lehet növelni. Ahogyan minden RPG esetén, itt is minél több a csillag, annál erősebb a hajó.
Az SC Heroes gyakorlatilag fogta a manapság legsikeresebb tapiképernyős sci-fi címek legjavát, és kilopkodta belőle azt, ami kell, ami meg nem, azt kidobta. Bevallom, semmi eredetit nem találtam a játékban, viszont ezzel együtt azt is beismerem, hogy piszkosul élvezetes. Aztán idővel sajnos rájövünk, hogy csak ideig óráig az, hosszútávon senkit nem fog lekötni. A szép grafika és az intenzív csatározás sajnos hamar monotonná válik és hiába a sok játékmód, ha mindegyik ugyanolyan. Kár érte, mert lehetett volna sokkal jobb is!
Szerintünk: 6/10
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.
MentésMentés