Batman: Arkham Underworld・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2016.08.14 - 21:10   |   Írta: Ca$h   |   4126
14. aug Batman: Arkham Underworld・Tesztlabor

Érdekel, hogy vajon mi történhetett azelőtt, hogy Batman az összes csibészt az Arkham elmegyogyóba gyűjtötte?

Minden idők egyik legsikeresebb Batman játéksorozata az Arkham-trilógia, aminek számtalan mellékágát is elővették az évek alatt, többek között egy extra előzményeket feldolgozó nagy rész – PC-re és a főbb konzolokra készült epizód - is a piacra került. De engem mindig is érdekelt, hogy vajon minek kellett történnie ahhoz, hogy egy olyan hatalmas és erős város, mint Gotham City a végső fertőbe süllyedjen. Valószínűleg nem én voltam az egyetlen akinek ez eszébe jutott, ezért is születhetett meg az Arkham Underworld.

Batman legújabb kalandjából érdekes módon csak Batman hiányzik, pontosabb mondva időnként feltűnik, de csak arra, hogy borsot tőrjön az orrunk alá, kellemetlenkedjen és mérhetetlen módon idegesítse a játékosokat. Ebben a cuccban ugyanis mi egy feltörekvő bűnöző vezért alakítunk, akinek célja szépen lassan fennhatósága alá venni egész Gotham Cityt. Ehhez el kell nyernie a legnagyobb szuperbűnözők bizalmát, toboroznia kell egy kisebb sereget és le kell győznie a Falcone alá tartozó területeket, kerületről kerületre. 

Első körben szükségünk lesz egy buvóhelyre, amit alaposan be kell védenünk mindenféle védelmi rendszerekkel. Ezek legfőképpen különböző erősségű és tulajdonságokkal bíró bűnözők lesznek, illetve rendelkezésünkre fognak állni olyan kütyük, mint pl. a gyalogsági akna, a robbanó piros hordó, vagy éppenséggel radar-zavaró berendezés, aminek köszönhetően a minket megtámadó ellenfél nem fogja látni az általunk kiválasztott szobát. Ugyanis a búvóhelyünk különböző típusú szobákból fog állni, az hogy ennek milyen feladata lesz a bázison belül, csak rajtunk múlik. Lesznek olyan szobák, amik pénzt hoznak a házhoz, a hackereknek és drogot készítő kémikusoknak köszönhetően. Lesznek olyanok, amiknek a csürhe nép szórakoztatása lesz a célja. Innen rögtön látszani is fog, hogy a játékban kettő típusú fizetőeszközzel fogunk találkozni, az egyik a készpénz, a másik pedig a tisztelet (respect). Ezekkel tudunk majd vásárolni, illetve fejlesztgetni is.

A bázisunk bevédése nem könnyű dolog, főleg a játék elején, de szerencsére ez csak az egyik része lesz a játéknak. Sokkal érdekesebb és izgalmasabb a támadás. Lehetőségünk lesz arra, hogy sztoriküldetéseket vállaljunk, betekintést nyerjünk pár Suicide Squad küldibe is, illetve ott lesz természetesen a más játékosok elleni csatározás is, amivel a legtöbb zsét tudjuk bezsebelni. A játékot majdnem teljesen felülnézetből fogjuk látni, ennek köszönhetően egész szépen lehet stratégiázni, hogy kit hogyan támadjunk meg. Miután egy egységet leraktunk, azok maguktól fognak menni a számukra legérdekesebb útvonalon, kivéve ha mi jó előre gondolkodunk és nem a legközelebbi szobába tesszük le őket, hanem rögtön céltudatosan a kontrollszobának megyünk neki. Az egységeink AI-ja nem a legjobb, sajnos ilyenkor is sokszor a legrosszabb útvonalat válasszák, de szerencsére idővel kapni fogunk olyan stratégiai segédeszközöket – ezeket mindenki tapasztalja ki maga –, amikkel ezen változtani tudunk. Irányítani csak a „hősünket” tudjuk, aki valójában egy szupercsibész, olyanok mint Riddler, Harley Quin, Mr. Freeze, Killer Croc vagy éppenséggel Scarecrow. Mindegyiküket meg kell szereznünk, ehhez pedig a kampány küldiket kell szépen lassan kinullázni.

A hősök szerepe nagyon fontos lesz mind a támadások, mind a védekezések során, minél többet használjuk őket, annál több tapasztalati pontot kapnak és idővel szintet is fognak lépni. Minden szintlépésnél kapni fognak egy képességpontot, amiket a laborban tudunk kifejleszteni és elosztogatni a képességek között. Természetesen mindegyik csibésznek van erőssége és gyengesége, a játék igazából úgy lett kitalálva, hogy küldetésfüggő legyen melyiküket visszük magunkkal, hogy ha lehetséges egyszerre fejlődjön mindegyikőjük. Jó is velük játszani, teljesen más feelingje van Harley-nak, mint mondjuk Killer Croc-nak. Érdemes mindenkit kipróbálni és megtanulni a képességeiket, előnyüket, gyengeségeiket.

A csürhenép mint olyan, fogyóeszköz. Hullanak is rendesen, annak ellenére, hogy folyamatosan fejlesztgetjük, erősítjük őket. A játék figyelni fogja mi éppen hányas szinten vagyunk és ennek megfeleően osztogatja a kampányküldiket, illetve az online ellenfeleket is. Szóval tápolásra és előnyre nem nagyon tudunk szert tenni, még akkor sem, ha valódi pénzért veszünk egy jó nagy rakat gyémántot és teljesen széttápoljuk az embereinket és a bázist is. Ezzel tulajdonképpen csak napokat és heteket tudunk előreugrani a játékban, az ellenfelek hozzánk lesznek igazítva. Szóval, ha megfogadtok egy jó tanácsot, akkor az esetlegesen megvásárolt gyémántokat arra használjátok, hogy egy csata után az egységek gyártását felgyorsítjátok, hogy rögtön menni lehessen újra támadni. Ez nem szokott olyan sok gyémántba kerülni és, ha kifogtok mondjuk egy olyan akciót, hogy öt dollárért vesztek egy szuperhőst, vagy egy második építőt és mellé ajándékba kaptok pár ezer gyémántot is, akkor azzal okosan bánva sokáig ki tud tartani a készlet.

Úgy gondolom, hogy a Batman Arkham Underworld legnagyobb gyengesége pont abból adódik, ami a legtöbb ember számára eladhatóvá teszi. A név kötelez, minden korábbi résznek a rajongója le fogja szedni és tesz vele egy próbát. De az Arkham-trilógia olyan mérhetetlenül magasra tette a mércét, hogy ezekhez a részekhez képest az Underworld hamar ki fog fulladni. Első körben nagyon odavan érte az ember, aztán ahogy telnek, múlnak a napok, egyre repetitívebbé válik, ismétlődnek a küldetések és az online farmolás sem olyan élvezetes, mint más hasonló játékban. Bugok és kellemetlen grafikai hibák is elő szoktak fordulni, illetve maga a grafika sem olyan szép, ha alaposan belezoomolunk. Mindenképpen érdemes kipróbálni, nagyon élvezetes tud lenni, de csak ideig óráig, esetleg egy hétig!

Szerintünk: 7/10

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.

MentésMentés


Kommentek megjelenítése