Kingdom Hearts: Unchained X・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2016.06.05 - 19:16   |   Írta: Ca$h   |   3003
05. jún Kingdom Hearts: Unchained X・Tesztlabor

A Kingdom Hearts sorozat nagyon megosztó tud lenni a játékosok között, de abban mindenki egyetért, hogy minden idők egyik legkülönlegesebb RPG sorozata.

Vigyázat! A játék masszív kettő giga letöltéssel indít, szóval, ha hozzám hasonlóan utazás közben akarjátok először kipróbálni intsetek pápát az e havi mobilnetnek. Jómagam teljesen kimaradtam a Kingdom Hearts varázslatos világából, mivel még annak idején a hős PS2-es időszakban jelent meg mindkét rész, én meg Xboxos voltam ugye. Aztán jöttek egymás után a felemás képet mutató kiegészítő részek. A történet kezdett olyan szinten bonyolulttá válni, hogy külön kutatómunka kellett ahhoz, hogy képesek legyünk kibogozni. Aztán PS3-on mindkét fő rész kapot egy felediket (1.5 és 2.5), ami tulajdonképpen csak HD polír volt némi kiegészítéssel, és már jó ideje felröppentek a hírek, miszerint jön a hivatalos harmadik rész hamarosan PS4-re. Jelen esetünkben egy totálisan független résszel lehet dolgunk kedvenc iOS eszközünkön, ami valójában még a Keyblade háború előtt játszódik akkor, amikor a sötétség először borította be a bolygót, amikor a fény még csak halványan pislákolt pár kisgyerek szívében. Ők voltak az emberiség utolsó reménységei, hogy felvegyék az örök harcot a sötétség lényeivel szemben.

Mivel a történet félelmetesen gyerekes és bugyuta, még csak részben sem mérhető össze egy Kingdom Hearts első részével, ezért inkább nem is pazarolnám tovább a szót rá, a lényeget már úgyis leírtam. Jómagam nagy JRPG (Japanese Role Playing Game) rajongó vagyok, legfőképpen Final Fantasy. Ami azért szerencsés, mert a Kingdom Hearts sorozat a Square Enix és a Disney koprodukciója, ezt sugározza felénk az alapötlet is, miszerint a különböző világok összeolvadtak és végighaladhatunk a legismertebb Disney mesék történetein, segítve legkedveltebb hőseinknek abban, hogy felvegyék a  harcot a gonoszság végtelen serege ellen.

A játékmenet a végletekig le van egyszerűsítve, nem kell foglalkoznunk karakterfejlődéssel, nem kell szöszmötölnünk pontok elosztogatásával, a felszerelésünkkel sem, csupán csak a hatalmas fegyverünkkel, az úgynevezett Kulcspengével (Keyblade) lesz némi dolgunk. Illetve kapni fogunk számtalan érmét, amik egyenként egy-egy Disney, illetve Enixes hős erejét képviselik. Kiválasztva kedvenceinket tudjuk majd elosztani eleinte csak négy üres helyre - később ez hatra bővül majd -, hogy melyikekkel szeretnénk támadni. A mi körünkben ugyanis összesen négyszer egymás után támadhatunk majd. Eldönthetjük, hogy csak simán az ellenfelet megtapizva a legalapabb támadással szeretnénk-e élni. Ez akkor hatásos, ha ellenfelünk egyedül van. Vagy megtehetjük, hogy egyet suhintva az ujjunkkal a képernyőn egyszerre akár több ellenfelet is megtámadunk-e. Ekkor hősünk ereje némileg visszafogottabb lesz, viszont mindenkit egyszerre tudunk támadni. Illetve, ha elég szuper pontunk van, akkor az érmét megtapizva kihúzhatjuk azt a játéktérre és ekkor egy szép nagyot csaphatunk ellenfeleinkre a jól megszokott JRPG-s módon, csak nem annyira látványosan, mint mondjuk egy Final Fantasy esetében.

Összesen három elemmel fogunk találkozni, minden egyes ellenfelünk hozzátartozik valamelyikhez. Mielőtt elvállalnánk egy küldetést látni fogjuk, hogy alapvetően melyik elem lesz jellemző az ott előforduló ellenfeleknél, tehát érdemes lesz az ilyen elemű érméket kiosztani a támadások között. Időnként jönni szokott egy hatalmas Raid Monster Boss, akit csak akkor leszünk képesek időben legyőzni – összesen négyet tudunk csapni mielőtt ő jönne, neki elég egyszer kupán vágni minket –, ha a megfelelő elemeket vittük magunkkal. Ahogyan haladunk előre a kalandban egyre több pengével fogunk találkozni, érdemes lesz tehát minden egyes pengéhez csak egyfajta elemet kiosztani. Az érméket egyébként egy idő után már nem leszünk képesek magunknál tartani olyan sok lesz belőlük. Szerencsére lehetőségünk lesz arra, hogy a kedvenc érméinkkel szintet lépjünk, ehhez nem fog kelleni más csak pár olyan, amire nincsen szükségünk, ezeket szépen beleolvasztva kedvencünkbe erősebbé fogjuk tenni azt. Illetve továbbfejelszteni (evolve) is tudjuk majd őket, amivel kapni fognak plusz egy csillagot és ez képviseli erejük növekedését. Egy kétcsillagos érme nyilván minimum kétszer erősebb lesz, mint egy egycsillagos. A továbbfejlesztéhez viszont olyan speciális érmékre lesz szükségünk, amiket csak nagyon ritkán lehet megtalálni.

A Kingdom Hearts Unchained X erőssége, ahogyan az a bevezető történetben is szerepel, a csapatjátékban van. Lehetőségünk lesz arra, hogy csatlakozzunk a Facebook profilunkkal, behívjuk barátainkat vagy, ha nem akarjuk terrorizálni a népet, megtehetjük azt is, hogy mi magunk csinálunk party-t, vagy idegenek által hostolthoz csatlakozunk. Csapatban az erő és természetesen a legjobb pillanatokat így szerezhetjük meg magunknak. Lesznek fizetős események, lesznek fizetős ruhák a legvagányabb dolgokat természetesen csak pénzért tudjuk magunkra aggatni, de egy valamit senki ne felejtsen el: A KHUX célközönsége a kb. 10-15 éves korosztály. Bár félelmetesen gyerekes, hihetetlenül cuki, de ne tévesszen meg senkit az eleinte fájdalmasan könnyű játékmenet sem! Ugyanis kb. a huszadik küldetés után már úgy be fog durvulni a játék, hogy csak grindeléssel és a korábbi pályák végtelen ismételgetésével tudunk eljutni olyan szintre, hogy ne kelljen minden küldi végén gyémántért újraélednünk.

A Kingdom Hearts Unchained X nem nő fel elődei nagyságához, a történet lapos, tulajdonképpen nincs is, a játékmenet félemetesen repetitív és unalmas, együtt játszani másokkal viszont hatalmas móka, illetve nagyon jó érzés belecsöppeni ebbe a csodálatos atmoszférába még, ha csak minimális szinten is. Kipróbálni érdemes, de teljesértékű résznek nevezni több mint nevetséges, az majd a PS4-es harmadik lesz, aminek már most tudom, hogy 10 pontos értékelései lesznek világszerte!

Szerintünk: 7/10

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése