Három módszer, amelyekkel Jobs mindent rendkívül produktívvá tett
...és néha ugyanannyira félelmetessé!
Az USA vállakozásai körülbelül évente 37 milliárd (!) dollárt buknak csupán a nem eléggé hatékony meetingek miatt - derül ki egy új tanulmányból. Nos, Steve Jobs biztosra ment abban, hogy az ő cége ne tegyen hozzá ehhez az összeghez.
Következzen most hárm olyan módszer, amelyekkel a legendás vezérigazgató szuperproduktívvá tette a céges meetingeket!
1. Minél kevesebb ember, annál jobb
Ken Segall - aki évekig Jobs mellett dolgozott - könyvében (Insanely Simple) bukkanhatunk egy igazi gyöngyszemre ezzel kapcsoltban.
Jobs éppen a szokásos heti meetinget kezdte volna az Apple reklámügynökségével, amikor egyszer csak kiszúrt egy új arcot. Megfagyott a levegő, a vezér mereven nézte az ismeretlen hölgyet. Majd megkérdezte, hogy "te ki vagy"? Erre az ismeretlen egyén bemutatkozott és nyugodtan elmagyarázta, hogy meghívták ide, mert benne van egy kapcsolódó marketing projektben. Jobs végighallgatta, majd megkérte szépen, hogy távozzon. Egészen pontosan ezt mondta: "Nem hiszem, hogy szükségünk van rád ezen a meetingen Lorrie. Köszi".
Egyszer Barack Obama meghívásának sem tett eleget, ahová az elnök az ország tech moguljait akarta összehívni. Jobs szerint, túl sok embert hívott meg az elnök.
2. Minden apró részletnek megvan a felelőse
Minden napirendi pontért volt egy felelősségre vonható ember. Adam Lashinsky, aki 2011 óta kutatja az Apple belső kultúrját, írt erről bővebben.
Jobs-nál alapvető volt, hogy mindig volt egy felelősségrevonható figura. Mindenki tudta miért felel és saját gyerekeként tekintett rá. Ennek a gondolkodásmódnak a középpontjában állt a "DRI" fogalma. Ennek a "directly responsible individual"-nak, azaz direkt módon felelős egyénnek a neve mindig feltűnt a meetingek napirendjén. Minden egyes Apple meetingnek van egy teendőlistája és minden egyes teendő mellett egy DRI neve. Így mindenki tisztában volt vele, ki miért felel. Ez a módszer annyira bevált, hogy Gloria Lin aki a Flipboard-hoz igazolt az Apple-től is magával vitte ezt a módszert új kenyéradójához.
3. Nem hagyott senkit a PowerPoint mögé rejtőzni
Walter Isaacson talán Jobs-szal kapcsolatban a legtöbbet idézett szerző írta híres biográfiájában írta Steve mennyire utálta a formális prezentációkat, viszont odavolt a szabadabb, face-to-face meetingekért.
Minden szerda délután tartott egy napirend nélküli meetinget a marketing és reklám csapatával. A diák tiltott dolognak számítottak, mivel Jobs érzelemdús vitákat és kritikus gondolkodást akart.
"Utálom, ahogy az emberek diákat használnak az eszük helyett" - mondta Jobs Isaacson-nak. Majd így folytatta: "Akik tudják miről beszélnek, azoknak nincs szükségük PowerPoint-ra."
Forrás: businessinsider.com